Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg observerer at det er skuffelse vedrørende økning i antall scope i Q3.

Noen tanker fra meg.

Flex scope ble introdusert i midten av Mai. Det er siden da blitt bestilt og installert 6 slike (2 i Q2 og 4 i Q3).

Hvor lang tid tror dere det hadde tatt å fått gjennom et slikt kjøp på et norsk sykehus etter det kom på markedet, også tatt i betraktning at det var sommerferie i perioden? Det er ikke sikkert den takten er så helt gal, og det er mulig det tar seg opp veldig utover i 2019.

3 Likes

Først er det vel en beslutningsprosess, deretter skal det innvilges i et budsjett.
Så min ukvalifiserte gjettning er rundt 6-9 måneder.

De løper ikke ned på super’n å kjøper et skop heller liksom😜

Jeg tror flexiskope kommer for fullt fra q4 og utover.

3 Likes

Eller fra Q1 for den del(greit å være obs om det blir mye eufori før Q4 rapporten, kan bli tradermulighet). Men ja, virker logisk at det vil balle på seg.

Shorten er økt til over 300k! :roll_eyes:

Mulig de er en del av skredet igår da, hiver ut masse aksjer tidlig for å utløse “panikken”. Shorten økte ikke på onsdagen da vi var godt i pluss

De har sikkert økt den idag også, siden dagens fall virket litt suspekt, åpnet okay for så å rase ned raskt.

De har baller ^^
Greit å vite at de er representert i en god del av nedsalget, ikke bare Ola Nordmann som trader og har lagt halen mellom bena.

1 Like

Det må bety at de forventer fall langt ned på 30-tallet. De har vært heldige/dyktige så langt.
Jeg hadde et lite håp om at de hadde dekket seg inn idag, men de er tydeligvis ikke fornøyd.
Tenk om Hansson hadde litt kapital på lur nå og kjørte kursen opp før Marshall fikk sukk for seg.

De som har penger på bok er Pho selv, nesten 100 mill. De kan lett kjøpe 100-400k. I tilbakekjøp

Og eg kommer. til og mase på Pho tilliten går oppover😉

Ikke overraskende. Skjønner dem jo godt da siden shorten har gått så godt hittil. Det er det amme med oss andre. Når kursen går opp, så kjøper vi mer i tro på at den skal videre opp.
Men er det noe som tilsier at disse shorteren vet mer enn oss andre? Mulig at de kjenner mer til norske investorer og skjønner hvordan de skal få dem til å lette seg for PHO aksjer. ;-)) Mine får de ikke.

Det disse shorterne er gode til er å se hvor lang tid ting tar.

På et eller annet tidspunkt nå vil det faktisk begynne å svare seg for PHO å sette av noe penger til share buyback. Kurs under 33 kroner nå vil være helt tåpelig.

Synes 40 er like tåpelig.

De burde ha en buffer på konto, så tror ikke det er fornuftig pengebruk. De trenger midler til utrullering, markedsføring og opplæring, og burde heller bruke mer til slik satsing om de føler de har til overs tilstrekkelig. Aksjekurs er lite betydelig for de om dagen.
33 er kjøpsmulighet, 40 er kjøpsmulighet, jeg bryr meg ikke om den skal i 33, men brydde meg om å miste anledning på 40. Om det gir mening, ikke farlig å bli sittende på pho en stund om markedet fortsetter å tulle. =] tenker +50 - 100% på 6 mnd ser mulig ut. Om jeg blir lenger, øker eller minker må sees an. Risiko ved aksjekjøp i pho øker ved høyere pris og synker ved lavere pris tross alt. =]

1 Like

når det gjelder opplæring, bør det forventes at dette dekkes av Karl Storz? er det ikke de som står for scopene? Injisering av Cyview er vel ikke annerledes om de går fra rigid til flex?

Ja, de må ha buffer men de trenger ikke 98 millioner😉 eller 10%av det kan stå i egene aksjer.

De brant ikke mer enn 4 mill i q3, og q4 bruker være sterkere.

Men lenge til februar, en burde kanskje igjen spørre om de kan vurdere månedlige oppdateringe på salg?

1 Like

Reposter fra q3 rapport tråden:

Må ta et lite forbehold om tastefeil her, gi beskjed om dere finner noen så retter jeg asap.

Sjekket Q2 til Q3 forskjellen i 2015 og, samme trenden der.

Så da kan vel noen som er flinkere i statistikk enn meg gjøre noen fremskrivinger der for Q4 og Q1 som kommer?

Det gikk 11 kvartaler på å gå fra 52 til 104 scopes.
Nå har det gått tre kvartaler på å gå fra 104 til 137 scopes.

Det er en formidabel økning. Men jeg innser jo selvsagt at mitt “moderate bullscenario” som jeg la frem tidligere ble alt for skarpt, Q3 effekten hadde jeg ikke tatt innover meg på det tidspunktet. Live and learn!

image

Edit:
Også hvis man plotter ebit og ebitda så synes jeg det blir antydet en bunn i lønnsomheten rundt det punktet en gjorde et strategisk pivot mot å fokusere kun på blærekreft.

Q4 blir … spennende…

7 Likes

Hva setter dette Canadiske sykehuset aller først som highlight for sin strategiske plan for 2017-2020?

Cysview Baby

Biosyent

2015-2017: 2 sites
2018 q1: 0 sites
2018 q2: 4 sites
2018 q3 foreløpig: 1 site

I ytterligere pipeline 2018: 9 sites

Biosyent EOY 2017:

Biosyent Q1 2018:

Biosyent Q2 2018:

14 Likes

Ved første øyekast på det diagrammet får jeg en følelse av at Q4 kan bli en fin dag. Og når refusjon er på plass og scopet først står der er det ingen grunn til å ikke bruke de.

Nå nærmer det seg vel også Q3-rapportering for Biosyent. Får håpe på noe mer snacks der :slight_smile: