Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Sikkerhet i ulempene er feks knyttet til Leachables/Extractables, dvs om produkt mistes i valgt emballasje eller om emballasjen lekker uønskede stoffer i produktet, mens sikkerhet ved bruk er feks opprettholdelse av sterilitet.
Så det er ikke samme sikkerhet det er snakk om.
Nå som det introduseres så er ulempene passert, og det gjenstår å se om fordelene kan høstes.
Jeg mener at dette er bra LCM (life cycle management), og kanskje noe vet bedre enn meg om PFS kan løse noe av det som kan være barrierer ved bruk.

2 Likes

Tjohei hvor det går:

2 Likes

E-post fra Photocure:


http://www.healthnewsdigest.com/news/Cancer_Issues_660/Blue-light-Technology-Improves-Identification-of-Bladder-Cancer.shtml

Edit: Står også at det er utplassert nye fleksible skop:
UTSW became one of just four institutions in the country to offer the blue-light scope for outpatient use.
I Q2-rapporten var det oppgitt kun 2 stk, så da har det kommet et par nye i starten av Q3 :wink:

3 Likes

Takk for flott oversikt.
Denne viser med all tydelighet at det skjedde noe fra Q1 18 til Q2 18. Det gir indikasjon på akselererende vekst i antall skop. Men jeg tror at denne tendensen blir betydelig klarere når vi får tallene for Q3.

Så må vi heller ikke glemme at brukerfrekvensen for flexiscope blir langt høyere enn de rigide, ettersom man med rigide skop måtte benytte Operation Room. Det slipper man med flexiscope.

Så i tillegg til at utplassering av antall skop akselererer så vil brukerfrekvensen øke enda sterkere. Og det er jo den som gir effekt på forbruk av Cysview.

Dette blir ufattelig bra utover i 2018 og inn i 2019/20. Fantafenomenalistisk! Nok sagt!

3 Likes

Never change Oslo Børs, Pho opp 18,8% i skrivende stund, men er nok alt for lavt volum.

Bikker snart milliard marketcap.

Antall aksjer 21 593 574
Børsverdi 960 914 043

image

Don’t forget. There is only 21m shares. And no one is getting mine anytime soon.

Det synes som om interessen for PHO her på Tekinvestor er fullstendig fraværende. Må si jeg er en smule forumdret over den labre interessen. Selskapet leverte en meeeeget overbevisende presentasjon på onsdag (anbefaler alle til å lytte inn på den), selskapet får i disse dager sitt gjennombrudd i USA og vi kan allerede begynne å glede oss tilQ3 18 rapporten. Og markedet har svart med å sende kursen opp ny 16% i dag. Og dette er bare begynnelsen på noe som kan bli svært stort. Sover dere i timen?

2 Likes

Mange aksjer her i verden som er interessante. Er nok ikke alle som er like into biotek aksjer og for de som er det, så er det mange flere en Pho som kjemper om oppmerksomhet.

1 Like

im here :kissing_heart:

giphy

2 Likes

Selvsagt angrer jeg på at jeg ikke er inne nå, men litt sent å løpe etter nå syntes jeg. 45,5 … slutter dagen på 40 eller 50? Jeg har ingen anelse, den er allerede langt over hva jeg trodde så… lykke til på ferden :slight_smile:

https://www.bloomberg.com/press-releases/2017-06-30/karl-storz-endoscopy-america-inc-showcased-blue-light-cystoscopy-with-cysview-at-premier-inc-s-annual-breakthroughs

Jeg synes Photocure har vært ganske strålende med sin guiding i dette tilfellet.

2 Likes

Tror dere Edison vil justere opp målkursen, de har vel 41 kroner nå?

1 Like

Basert på det antallet skop som det ble henvist til over her, så er det ihvertfall godt mulig. Men det hadde jo kanskje vært best for dem å vente til q3 så de får sjekket om trenden holder seg så råsterk?

Hva er det med dere teknikker, skal alltid disse volumet :wink:

Brent barn lukter svidd.

1 Like

Edison kan jo ta en titt på denne:

“Focus efforts to establish and build Cysview
business in top 25 TURBT markets (MSAs) and
target 400 major hospitals representing 40% of
total US TURBT”
127 Rigid scopes and 3 flexiscopes nå utplassert.

Regner med de har samme ambisjonene innen surveillance markedet, må få ut masse flexiscopes fremover og egen reimbursement code fra jan19. så kan dette skyte virkelig fart.

Så hvis PHO tar 20% av 40% av “totalmarkedet” så utgjør det ca 1,15 mrd NOK
trekke fra kostnader 35% (?), da sitter vi igjen med 747,5 mill NOK.
Med 20% markedsandel ved top 25 metropolitan areas, snakker vi om et selskap i vekst.
Det vil etter min mening være naturlig med en PE på 20.
Altså 747,5 X 20 = Market cap 14,95 mrd NOK. som tilsier en aksjekurs på 692 kr og dette er bare inntjening i US. :wink: håper vi er på disse 20% iløpet av 2019

Akilleshælen hær er å få ut nok flexiscopes da vi vil se en mye høyere brukshyppighet på disse spesielt i det enorme surveillance markedet da de med denne undersøkelsen ikke behøver å ha pasienten under narkose.

3 Likes

Hahah du vet dette er grunnen til at alle hater biotechnerdene sant?

2 Likes

Det er grunnen til at når et biotek-selskap går opp, så går de andre gjerne ned. :stuck_out_tongue:

Tnx for this 1 @Inkognito666 KING :crown:
Forteller oss mye denne:

There are about 80,000 new cases of bladder cancer diagnosed each year in the U.S., making it the fifth most common cancer in the U.S., according to the National Institutes of Health. While bladder cancer is often diagnosed at an early stage, the cancer has a high rate of recurrence. “The risk of recurrence can be as high as 50 to 70 percent for patients with high-grade disease,” Dr. Lotan said.

Blue-light cystoscopy has previously been available at some institutions, including UT Southwestern, for use in the operating room, but it wasn’t available in a flexible scope until now. Examinations that are done in an outpatient setting must be done with a flexible scope because the rigid cystoscope used in the OR would be too uncomfortable for patients who were awake, Dr. Lotan explained.

“Once you have bladder cancer, you have to be under surveillance indefinitely,” said bladder cancer patient Dr. McMichael, who has a follow-up exam every three months. “I’m not kidding you – I asked Dr. Lotan, “Can I have blue-light cystoscopy?’ So when he called me back and said I could, I was happy. If there’s any cancer to be seen, the blue-light cystoscopy significantly improves the chances of seeing it.”

Dr. Lotan said UT Southwestern Medical Center is one of just a handful of institutions around the country offering blue-light flexible cystoscopy. “The blue-light technology has really advanced the field. We’re detecting cancer that does not look very different from the normal lining, but is really there and that we’ve been missing for a long time.”

2 Likes

07.08.2018 blue-light flexible cystoscope nr.4 in US

Push to watch :popcorn:
The Photocure revolution has started!

6 Likes