Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

håper ikke folk begynner å spinne på at det vil komme en emisjon. på HO er våre kjære venner igang allerede

1 Like

Aksjen faller fordi vi vet at det er 3 måneder til neste oppdatering. I mellomtiden er det inn i tåkeheimen igjen hvor vi egentlig ikke har peiling på åssen dette går før neste kvartals rapportering.
Ingen større investorer eller meglerhus ser potensialet i Photocure. Så lenge det er småsparere som kjøper og selger av hverandre vil aksjekursen fortsatt ha store utslag.

2 Likes

Er dette noe vi faktisk har troen på? Den terapautiske effekten har jeg ikke peiling på, skjønner ikke hvordan det fungerer. Får følelsen av at det er bortkastede penger, men om det faktisk har reel effekt så er jo det veldig kult.

Se lyst på det, om det er solgt 340k aksjer så er det også kjøpt 340k!
Med mindre du er daytrader ta det med ro og la selskapets utvikling “snakke” så vil kursen en vakker dag være der du ønsker at den vil være.

3 Likes

Åjada, jeg sitter trygt og godt og er totalt sett kjempehappy med presentasjonen og selskapets standing.
Men sliter uansett med å skjønne dagens kraftige fall, bedre blir det ikke når en gløtter til et visst annet selskap som også leverte tall idag(minus 30-40 mill) og klatrer.
Med det mener jeg at det som foregår er ikke alltid innlysende og logisk.

2 Likes

Det er til de grader slitsomt å være photocure aksjonær noen ganger, men trenden er opp opp opp, og jeg har tjent gode penger med å sitte med en longpot. Presentasjonen var knall og mye bra å se fram til.

2 Likes

Kunne passet med en melding etter stengetid at Geoffrey Coy hadde handlet 15k

2 Likes

Så får vi se om Jonas klarer å få lirket noen godbiter ut fra “Dan the man” også da :slightly_smiling_face:

1 Like

satser på at opptaket blir lagt ut ila kvelden. ser eventet foregår til kl 17

1 Like

Hvorfor skulle det komme en emisjon? :sweat_smile:

Det er PHO-hatere på HO som dikter, selskapet har sagt klart fra at de har nok penger.

2 Likes

ser @sjog kom meg i forkjøpet:)

2 Likes

Det er slik markedet stort sett fungerer, aksjen hopper litt frem og tilbake underveis, husk at rimelig mange aksjer er kjøpt på kurser på 48-52 i nær fortid, de kunne selges med solid fortjeneste i går og i dag.

Kursen kan dippe til både 49 og lavere, og vil fremdeles være inne i en kraftig opptrend.

2 Likes

Ser det står i E24 artikkelen at de skal komme med en ny guiding i Q1. Noen som vet om det betyr endret 2020 guiding, eller en guiding for de neste årene?

Syns resultatene fra Q3 var såpass gode at jeg kjøpte meg inn med et greit antall aksjer. Har fortsatt stor overvekt i PCI, men fint å ha foten innenfor Photocure igjen. :slight_smile:

9 Likes

Jeg økte også beholdningen min med 25% Solid økning i antall scopes. Når de får bruken opp vil det medføre eksponensiell vekst i inntektene :rocket:

2 Likes

Er snakk om guiding lengre frem i tid.

1 Like

PhotoCure opprettholder guidingen for 2020.
Det betyr at halvveis inn i Q4-19 mener de fortsatt at det er realistisk med en dobling av inntektene og et solid overskudd allerede neste år.

2 Likes

Hvis Photocure oppnår guiding neste år, må veksten og også veksttakten øke mer enn hva vi ser så langt i 2019.

Det vil isåfall gi en enorm fart inn i 2021.

4 Likes

Betyr vel at undersøkelse med hexvix og blc, og både fjerner synlige tumorer ved kirurgi og har immunrespons som fjerner små og usynlige mikrotumorer. Dersom det stemmer hindrer det tilbakefall, gir behov for færre operasjoner og minsker belastning for pasienten. Da kan pho kreve meir per prosedyre.

3 Likes