Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Vi kan vel slå fast en gang for alle. Photocure-aksjonærer er ikke som andre aksjonærer. CEO gjentar strålende fremtidsutsikter, og aksjen sendes ned 4-5% :slight_smile:

1 Like

preklinisk ift terapeutisk virkning av cysview og tiltak for å gjøre det lettere for amerikanske aksjonærer å investere i selskapet. notering i usa?jeg lukter innsidekjøp idag:)

Lærerikt og på grensen til komisk :grin:

store forventninger på en “ekstra kvartalsrapport” og aksjonærer som følger innlært mønster,
men en god gjennomgang var det okke som

liang

I dag kl 14:21 267

Gjentar denne fra pafo:

“Det finnes ikke ett sykehus som i lengden som kan forsvare att de bruker 3 dager og narkose på en behandling.
Som kan gjøres på 2 tim med bedre resultat, og er mye mer behaglig for pasienten. Tiden for tilbakefall er det som betyr alt.
der kan ikke noen matche BLC. Så eg sier det igjen. Medicare og forsikringselskap kommer att presse sykehusen til att
bruke BLC flexiscope.”

Dersom overstående stemmer så vil jeg se at systemet i US er så håpløst at et sted bruker en 3 dager og full narkose på samme sykdom hvor en kun brukrt 2 timer og lokalbedøvelse andre steder.
At det kan ta tid å overta markedsandeler har jeg ingen mening om men at det må skje før eller siden tilsier jo all logikk.
Pasientene i US er jo veldig godt informerte slik at tanken på at de skulle ta til takke med en mye dårligere behandling som er dyrere og kan ha et farlig sluttresultat gir liten mening.

2 Likes

Fra pafo på HO:

" pafo

I dag kl 06:23 379

Det skrives mye vås fra både sider. Men vi får prøve med det vi vet. Det her er fakta.
(Basert på slike funn, anbefaler de felles retningslinjer fra American Urological Association (AUA) og Society of Urologic Oncology (SUO) nå å tilby blått lys-cystoskopi til alle pasienter med ikke-muskulær invasiv blærekreft og vurderer blå lys-cystoskopi for pasienter med historie av ikke-muskel invasiv blærekreft og positiv cytologi.)

Det er neppe mange andre som har samme kompetanse att vurdere kvaliteten på en cystoscope behandling som AUA og SUO.
Og får alle NMIBC pasienter tilbud om BLC behandling, så vil de ha den. Og det er 70 % av alle blærekreft pasienter.
Men hvem som har ansvaret for att tilby alle BLC behandling. Det bør jo vare myndigheter, det er de som styr sykevården.

I USA er det med refusjoner til forsikringsselskapen som i sinn tur har avtaler med leger og sykehus PHO kan jo bare førsøke
forklare alle førdeler med BLC, og håpe att sykehusen tenker mest på pasienten. Mens forsikring både kan og krever att
pasienter skall behandles med den beste og rimligaste behandlingen. Og nær AUA og SUO sier att BLC er den beste for
NMIBC pasienter så kan ikke urologer argumentere imot det uten fakta.

Schneider og Bellete har nok erfarenhet av att selge til sykehus og BP. Men det virker ikke som de er helt klar over hvor
maktførdelningen mellom sykehus og forsikringsselskap fungerer. Og all oppmerksomhet hittils har vart mellom rigide
WLC og BLC scope, der BLC presenterer betydligt bedre resultater.

Men det store er jo Flexiscope behandling/undersøkelse som kan kombineres i ett og samme legebesøk. Og en behandling
som er så mye bedre før pasienter og den som betaler, burde vare vanskelig att stoppe. Den er jo og sterkt rekommendert
av alle som betyr noe. Det er i alle fall før meg otenkbart att forsikringsselskap godtar att sykehus bruker en WLC behandling.
Som er 10 ganger dyrare og meget ubehagligare før pasienten og dessuten gir dårligere resultat…

Det er forsikringsselskapen som avgjør hvor stor markedsandel BLC kommer att få. Og de lever av att gi sine kunder den
beste behandling som kan fås til rett pris. Men hvor lang tid det tar til alle NMIBC pasienter får tilbud om BLC behandling,
er vanskelig att spå. Det kan gå fort om forsikring legger press på sykehus, og eg er sikker på att samtlige 70 % takker
ja til BLC behandling om de blir tilbudt den. Husk att nær all spesialist behandling skall førhåndsgodkjennes av
forsikringsselskap, så de har mye makt de kan bruke."

Dette over her fra pafo gir mening.

Hva om PHO tenker for lite.
Tenk om det er behovet for cysview og nye scope som eksploderer og selskapet ikke klarer å innfri som leverandør mere enn kun en liten brøkdel av det markedet ber om.

Hva skjer da?

1 Like

Bellete og Schneider har lang erfaring fra denne bransjen, og jeg finner det litt søkt å tro at de ikke har god oversikt over hvordan systemet med Medicare, Medicaid og jungelen av private forsikringsselskaper i US Healthcare fungerer.

4 Likes

https://beta.tekinvestor.no/t/photocure-nettmote-13-03-pho-ol/13805/36?u=vcp

1 Like

@Savepig
Nå vet jeg ikke om funcom er en så god sammenligning. Håper hvertfall ikke det pt. Dagens funcom kurs utgjør vel ca kr 3.40 før omvendt splitt da CNT kom inn førstegangen. Funcom X.0 vises ikke i chartet. Imo.
Begge slår meg som perfekte trader aksjer chart mesig. Mens flere her inne ser på photocure som en god investering i årene som kommer. Hva er det som har potensialet til å endre kursutviklingen å sette fart her?

Argumenter som « lav kurs gir stor oppside» holder ikke :smile:

Jeg spør for jeg ikke vet, ikke for å hevde noe annet.
Jobber med å finne kandidater til en long portefølje til barna.

1 Like

En smule innsats i å lese bittelitt i trådene regner jeg med du har tid til. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Joda, man leser jo litt, blant annet i fundamental tråden. Mye bra og en del luftige skriverier.
Med økende free float og dalende kurs er det muligens som enkelte har hevdet mer tid som skal til.

Min nøytrale vurdering er som følger: På kort og mellomlangt sikt er det en del nedside potensiale her. Dette framstår mer som en aksje hvor akkumulering, gjevnt å trutt i et par år kan gi god avkastning. Snarere enn å laste pt.

Både @Alex og flere som oss anbefaler vel som oftest å ikke kjøpe alt på en gang.

Men jeg tror ikke du får alle med på at kursen i PHO best beskrives som “dalende”, hvis den nå skulle finne på bounce, så vil den fort klare å holde teknisk bilde hvor 50 dagers snitt er høyre enn 200 dagers, og det er karakteristika på en aksje som er i sunn opptrend.

Acc/dist ser ut som den har bunnet ut, som indikerer at nedsalget har bremset opp. Dette bildet har blitt bekreftet av stocktalk.no topp 50 i det siste.

3 Likes

Unnskyld hvis jeg virket litt nedlatende.
Jeg mener når når et produkt har fått status som SOC og er FDA godkjenning for både TURBT og Surveillance i et marked på over 10 mrd og selsakpet er verdsatt til bare 1 mrd, så må man ta frem et excelark og legge inn noen parametere selv og se hva som kan bli aksjekursen i fremtiden.
Og tall som Photocure selv har publisert er vel de greieste å bruke:


Hvis de i første omgang klarer 10% av markedet i USA så tilsvarer det en omsetning på 1,2mrd. (Halvparten av Genmab, som har en marketcap på 70 mrd)

3 Likes

Har det fått status som SOC?

Genmab har vel 13 produkter i ca 20 ulike kliniske tester/faser og noen titalls andre småtester med ulike partnere i tillegg til sine allerede ferdige produkter i markedet. En stor del av verdien ligger nok i den pipelinen.

Photocure har 2 kliniske tester og 1 produkt i markedet.

1 Like

Dette er vel også noe av det som knuger en del over aksjekursen til PHO, at historikken deres medfører at nå sitter på to assets som Cevira og Visonac og ikke har fått noe ut av det.

Cevira burde jo ha minst like stort potensiale som Cysview i utgangspunktet.

Men den historikken har virkelig ikke all verden å si for prisingen av det caset Photocure som en har nå.

2 Likes

Det var kanskje uttalelsen til Londonmannen jeg hadde i bakhodet når jeg skrev: av ledende amerikanske urologer blir spådd til å bli ny SoC for blærekreftdiagnostisering.

2 Likes

Skal gi deg kred for den tilbakemeldingen Vegar.
Men allikavæl a gitt! :wink:

2 Likes

Q; What about Japan and Asia
A: We are in conversations with partners assessing the commercial viability of taking on Hexvix in Asia Pac countries. It is not our primary focus. The US is our primary focus but we are entertaining the possibility and likelihood of partnering in those other countries.

2 Likes

Market cap 848 969 313 er jo ikke konkursprising for et selskap som ikke guider overskudd før i 2020/20201 skal sies.

2 Likes

I følge Edison skal de gå i pluss i år, eller er den justert ned?

1 Like

https://www.edisongroup.com/publication/strong-revenue-growth-2/22761

1 Like