Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Hva som er slettet og av hvem er sikkert lett å finne ut men reaksjonene gikk iallefall på at man limte inn noe som var skrevet (av en pasient?) på et pasientforum. Det synes jeg alle skal holde seg for gode til, enten det er positiv eller negativ omtale av BLC.

1 Like

tenkte det kunne være greit å kommentere det som skjedde igår. @Rodjer jeg limte inn en tekst fra bcans forum. det var uheldig gitt så jeg slettet innholdet selv. likevel, det @merlin tar opp angående skepsisen til BLC på bcan-forumet er jeg enig i. håper de har administratorer med kunnskap om behandlingsformer der. @Londonmannen, jeg er her fortsatt…

3 Likes

tekdude, takk for oppklaring.
En skal selvsagt trå varsomt når det gjelder slike fora, hva og hvordan en eventuelt deler dette. I utgangspunktet burde det være mulig å gjøre det dersom det gjøres riktig, men det er flere elementer som gjør at jeg selv velger å avstå fra å gjøre det.
Det er å betrakte som anonyme fora, akkurat som dette og derav vet en dessverre ikke alltid “sannhetsgehalten” i det som blir skrevet.
De personene som er utsatt for denne diagnosen er i en sårbar situasjon i livet.

Selv er jeg medlem på Inspire og leser det meste som blir postet om BLC og har valgt å hverken kommentere eller dele noe som helst, kun lese for å holde meg oppdatert.
Personlig har jeg ikke registrert mye negativt om BLC, men derimot at det blir skrevet lite om BLC, mindre enn hva jeg hadde trodd. Tenker da spesielt i 2019. Med alle de positive artikler vi finner overalt overrasker det meg noe. Men det vil vel ta seg opp etterhvert som flere pasienter gjennomgår BLC behandling.

1 Like

Det negative innlegget var forøvrig skrevet av en VP i BCAS og moderator av forumet.

1 Like

Man kan isåfall konkludere med at administratorer av bcan har manglende kunnskap eller motstridende interesser. Det er bemerkelsesverdig, og jeg mener administratorer som uttaler seg om medisinske behandlingsmetoder må ha en mere faktabasert eller nøytral tilnærming.

Det som ble skrevet av bcan-admin var i beste fall synsing, mener jeg.

2 Likes

Noen som kan poste det som var skrevet på bcan?

1 Like

Hvorfor kan vi ikke få ukentlige eller månedlige oppdateringer på scope i drift. Dette behøver vel ikke være så hemmelig. Man trenger ikke si hvor, hvis det skal være så forbasket sensetivt.

Mer enn nok med en oppdatering i kvartalet. Så kan de bruke tiden mer fornuftig.
Vi trenger aksjonærer som ser de lange linjene.
Bilen og PC ble først en storselger 20 år etter de ble laget første gangen.
Sånn er det med Photocure også.
Moroa begynner nå.

•Straks breakeven
•Akselrerende salg/vekst
•Ingen konkurrenter (like gode) i sikte, hverken på markedet eller i kliniske forsøk.
•Stadig sterkere dokumentasjon. Nå også på 5 års overlevelse.
•Snart Asiapartner
•Refusjon i Australia fra medio Q2
• Oppkjøpskandidat

Oppkjøpskandidat er jeg litt ambivalent til;
Et bud kan være med på å prise selskapet i forhold til vekstpotensialet, men potensialet er såpass stort at budet aldri vil reflektere potensialet og jeg håper at dette skal bli min pensjon med utbetaling 4 ganger i året som utbytte

1 Like

Ser jeg var litt rask med å skrive BCAN. Det var visst “American Bladder Cancer Society”. Uansett, ser personen ut til å ha lang fartstid og tyngde. Det forteller oss også at oppdaterte guidelines og informasjonspredning er viktig for selskapet og klinikkene fremover, slik at pasientene får den beste behandlingen.

1 Like

Ligger det noen “triggere” i løypa for PHO fremover ? Utplasserte scope går sin vante gang og kursen vaker rundt 200 dagers snitt på relativt lave volumer…

1 Like

Hvis du har troa på teknisk analyse så viser vel trendkanalen at den snart skal over 50 igjen :tipping_hand_man:

1 Like

Presses nedover. Bare sjekk kjøp/salg nå. Er det noe fundementalt eller er det bare «spillet» som pågår på lave volumer ?

1 Like

Virker som det er noe avtalt spill som foregår, legges ut en del store poster på 45 som forsvinner/blir kjøpt ganske fort. Veldig mye aktivitet i ordrebildet.

1 Like

For øyeblikket presses kursen ned på 50 dagers snittet, som jeg har som bunn i trendkanalen (45). Voldsom aktivitet i ordreboka også. Blir vel ristet løs noen med stoploss…

1 Like

Noen jobber i hvert fall, så og si null aktivitet hele dagen før ordreboka formelig eksploderer et par minutter og så er det helt dødt igjen.

1 Like

Er bare kortsiktig støy på lavt volum, ikke så mye å bry seg med.

1 Like

Rart ikke diskusjonen om feilinfo om Cysview fortsetter? Har ingen synspunkter om hvordan konkurranse i US er? Hvorfor kommer ikke godeste Dan the Man inn på det? Skjønner han ikke hva han har å jobbe mot? Han må snart komme med en beskrivelse om hvordan dette skal angripes markedsmessig, om han er det han utgir seg for! Det er svært gode og angripelige grunner til at Cysview har så lav markedsandel, og det skyldes ikke produktet!

Jeg vil se en Dan som faktisk beskriver problemet i klartekst:

1. Cysview gir best pasientbehandling, med full refusjon.
  2. Photocure når i praksis ikke frem på markedet og har en elendig markedsandel.
  3. En nøye beskrivelse av årsakene, og hvordan det skal behandles - punkt for punkt - må til.

Å svare med at man øker kostnader og personell er faktisk en svært dårlig løsning!!
Photocure må komme til bunns i selve problemet, og løse det. Og det er å få BRUKERNE til å forstå sitt eget beste og etterspørre Cysview.

Det har ikke Photocure klart. HVORDAN skal de få det til?

Det er selvfølgelig ikke tull. Brukerfrekvensen er fortsatt uforståelig dårlig.

Problem nr.1 er nok at pasienten ikke har kunnskap om beste behandling og dermed ikke forlanger den. Samt at det ikke lønner seg for amerikanske sykehus å benytte BLC.
De forholdene er det DS må løse.

Jeg er ikke beroliget av 1Q19 omsetningen.

Ser gjerne gode forslag til hvordan Photocure kan øke bruken. Det er mange flinke på TI, så sett gjerne i gang med konstruktive forslag.

Beroligende innlegg av typen “det går nok bra skal du se, det nytter ikke å klage, salget av skop er da bra osv.” har lite for seg.

Man bør kunne lære av Norden, spesielt Danmark, og bruke de flinkeste selgerne her i det arbeidet i USA. Gjøres det da?

Er du ute å troller litt📴

1 Like

Rodjer må vel kunne sies å være en av de største bidrsgsyterne til konstruktivt materiale. Syns det er du Merlin som i det siste har begynt å tulle mye. Brukerfrekvens er på tur opp, salg er på tur opp, det plasseres skop ut as we speak. Å klage på at omstruktureringen ikke har bært voldsomme frukter enda er litt tidlig å påstå syns jeg. Om vi ikke ser betydelige resultater fra q3-q4 så kan vi begynne å stusse litt mer synes jeg.

3 Likes