Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Hovedgrunnen var nok likviditet og margin, for kursen krakket både i shippingselskapet, OG i photocure fordi Hunter Hall også begynte å råselge helt samtidig.

Så kursraset ned til 20+ var altså pga to storeiere som solgte samtidig, helt løsrevet fra hva som foregikk i selskapet. Da er det fint å ha 100+ mill cash på konto som de hadde på det tidspunkt, aksjekursen er ingen operasjonell faktor for selskapet.

Jeg takker og bukker for at jeg fikk fylle opp med aksjer på det syke nivået.

4 Likes

Hehe jepp, var bra salg på den tiden. Jeg angrer nesten på at jeg ikke kjøpte mer enn lytteposten min på 26,5…!
Heldigvis har jeg hatt bra gevinst på shortingen også. Planen var jo at jeg skulle få høyere % med shorting før jeg hoppet inn i Photocure før den virkelig tok av.

Var ikke akkurat en udelt positiv kommentarer da… :thinking:

var blandet, men det er en alminnelig person som sier sin mening. lov det. hvis man søker på blue light på det forumet så søker folk seg til BLCC

Litt usmakeleg å gjengi innlegg frå eit forum for kreft-ramma i denne konteksten. Syns vi skal holde oss for gode for det.

nå var mitt formål å vise at det snakkes om BLCC blant folkene i USA. det ville vært usmakelig å kommentere på dette forumet for oss som er investert i PHO. @ pdx. slett mitt innlegg over.takk

1 Like

Bare klikk på blyanten så kan du slette å redigere hva du vil i innlegget ditt @tekdude.
Det kan fort være Bravi eller power fra HO som har skrevet på det forumet også. De skyr ingenting for å få aksjen 50 øre billigere

2 Likes

jeg trekker meg fra dette forumet. dere får ha lykke til med pho. blir å stikke innom fra til til annen.

Bare så det er sagt, omtale av medisinske produkter på internettforum er noe som blir diskutert her med jevne mellomrom, ser ikke det store problemet i det.

da vil jeg heller si jeg rynker på pannen over å se brukeren kfossmo på et av disse forumene, som er et fiktivt navn “noen” laget for å innhente informasjon om NANO…

1 Like

Tekdude: finner ikke hvilket innlegg som var problemet. Du har gode innlegg. Har jeg gått glipp av noe her?

1 Like

Tekdude, hva er problemet her? Jeg har opplevd så mye annet på HO forum som ikke kan sammenlignes med dette? Vel, du velger hva du gjør, men dette forumet er i all hovedsak det jeg forholder meg til fremover. Jeg trenger ikke de som tror de vet alt som bravi og pafo på HO, dette forumet er i en helt annen klasse :slight_smile:

1 Like

Tekdude
Har heller ikke sett innlegget det er tale om, men ut fra diskusjonen skjønner jeg at det dreier seg om noe du enten treger på at du postet, eller noe noen har reagert på.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du skal trekke deg fra TI. Ikke glem at vi er mennesker. Og det er menneskelig å falle, men umenneskelig å bli liggende. Det er ingen av oss som er feilfrie, men vi kan ikke la det stanse oss.

Ber deg instendig om å fortsette med dine gode bidrag her på TI. Forumet trenger slike som deg!

3 Likes

Tektude hadde et meget godt innlegg om innlegg på BCAN, som nedvurderer BLC på alle måter. Det ser ut til at den type innlegg, som ofte kommer på BCAN er plantet. At innlegget med kommentarer blir slettet, med en svak begrunnelse, er en skandale for Tekinvestor. Får TI ry på seg for å veie innlegg vil TIs troverdighet svekkes. Vennligst få innlegget og diskusjonen opp igjen!

Argumentet om at dette er å begi seg inn på en annen internettside er et lite holdbart argument. Det viktige er at det bør komme riktige faktaopplysninger inn på BCAN. Dan Schneider snakker ofte om det gode samarbeidet med BCAN, men på BCAN er det fritt frem for alle innlegg, så det kan utnyttes billig og effektivt av konkurrenten. Da gjelder det å kunne forsvare seg.

1 Like

Saken går vel mer på etiske ved å legge ut et referat av hva en privat anonym kreftpasient har skrevet på et forum for kreftpasienter. Vi kan ikke vite om innlegget er plantet eller ikke, og prinsippet uskyldig inntil det motsatte er -bevist- gjelder vel på tekinvestor også?

Hvem som helst kan skrive på BCAN. Det er MANGE negative innlegg om BLC på BCAN. Informasjonen om det er viktig og er absolutt noe TI ikke bør fjerne. Når TI fjerner en slik i prinsippet saklig informasjon, der innlegget på BCAN i seg selv ikke er viktig, men hvordan konkurrenten utnytter situasjonen, er TI selv på ville veier, og ødelegger for TIs troverdighet.

1 Like

Noen av oss har vært opptatt med en CL finale og således ikke fått med oss helt hva som har skjedd.
Er det mulig at en eller annen kan gi en kortfattet og riktig beskrivelse?
På forhånd takk!

1 Like

Merlin er på feil jorde. Tekdude fikk negativ feedback fra helt vanlige medlemmer og blanket selv ut innlegget sitt, “tekinvestor” har ikke slettet noe som helst.

2 Likes

Mine innlegg i saken er slettet. Saken er viktig. Tekdude får snakke for seg selv, men han oppfattet vel kritikken såpass negativ at han valgte å slette. Men diskusjonen om saken er viktig og bør fortsette. Ikke avspor dette. Det er flere norske som har skrevet mye på BCAN gjennom årene for å forsøke å tilbakevise all den negative kritikken av BLC. Ikke minst hvor “farlig” Cysview er mv. At false positives gir feil resultater, samt innlegg av samme type som Tekdude viste til.

1 Like

@Rodjer : det ble linket og gjengitt en forumpost som var nokså negativ til cysview.

1 Like

Oki, takk.
Og den var hentet fra Inspire/BCAN forumet?

1 Like