LM,
Vi er helt på linje, men psykologien er sterk i dette spillet og jeg tror flere sitter på gjerdet til den er dekket inn.
Ellers helt enig i det du skriver.
Funderte på en annen sak igår kveld.
Mange, meg selv inkludert skulle gjerne sett at flere innsidere i PHO kjøpte ytterligere aksjer i selskapet.
Men det som slår meg er hvertfall at de som sitter med aksjer idag, ja, de sitter på dem.
I andre selskaper kan det være betydelig mer innsidekjøp enn i PHO, men jaggu skaper det uro når det kommer innsidesalg. Og med mer aktive Innsidere skaper det ofte flere og uventede innsidesalg.
Så kanskje det ikke er så ille i PHO likevel?
Enig med deg. Jeg bare uttrykker holdningen til oss som har satt oss inn i selskapet kontra dem som sitter på gjerdet og lar seg skremme av noen aksjer short. Redd for at de lar denne frykten hindre dem i å få med seg en skikkelig opptur når det smeller. For når det skjer skal de kjempe sammen med shorteren om at stadig synkende antall tilgjengelige aksjer. Av erfaring vet vi at slikt kan koste skjorta.
Tror fortsatt det er et lite vakuum etter aksjer. Det skyldes dem som skulle være «smarte» og selge i forkant av Q1, i håp om at historien gjentok seg. Mange av disse var vel i utgangspunktet langsiktige, men skulle bare gjøre et smart klipp.
Mulig, men jeg kjenner ingen langsiktige som valgte den strategien og jeg har kontakt med noen av dem som er på Topp 50 listen.
Synes heller ikke omsetningen har vist tegn til at dette har skjedd med andre enn eventuelt mindre aksjonærer med 3-4k.
Er en langsiktig så er en langsiktig og lar seg ikke affisere om eventuelt et kvartal i ny og ne skuffer markedet.
Og jeg står på hva jeg tidligere har skrevet at for min del har jeg kun blitt skuffet en gang og det var ved q3 2018 med kun 7 skop utplassert, det synes jeg var i underkant av hva man burde kunne forvente.
Er man blant Top-50 vil jeg tro at man har satt seg såpass godt inn i caset PHO at man skjønner hva som kommer litt lengre ned i veien. De lar man seg ikke påvirke om kursen spretter litt opp og ned. De utslagene kommer nok av at mindre investorer skal forsøke å være smarte og derfor hopper de litt frem og tilbake mellom norske farmasiaksjer, og lar seg hovedsakelig styre av hvilke aksje som for tiden opplever en opptur.
Men ettersom kursen nå i flere måneder har lagt mellom 40 og 50 og surret (bunn 38,5 og topp kr 53,2), så skjønner jeg at det begynner å ta på tålmodigheten. Men jeg mener at denne utviklingen hovedsakelig skyldes rot rundt guidingen, problemer med flexiscopene og derav lavere utplasseringstakt enn forventet, samt shortingen som fant sted høsten 2018.
Men derfor tror jeg at Q2 19 kan bli nøkkelen som frigjør oss fra denne “øekenvandringen” og sette oss i marsj mot et høyere kursnivå utover høsten 2019 vinteren 2020. Så er jeg samtidig spent på hva som kommer av nye innspill ifm EGF 19 juni. Jeg vil ikke utelukke at det der kan komme juicy nyheter. I tillegg har PHO inne såknader om utvidelse av patenttiden på Cysview. Så her kan komme nyheter før Q2 19 presenteres. Og nettopp derfor ville jeg aldri tatt sjansen på å sette meg på utsiden av PHO i den fasen vi nå er inne i, selv om det kan virke som om vi aldri skal klare å bryte opp gjennom 50 tallet. For det gjør vi ganske så sikkert.
https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11327993.ece
Ligner litt på PHO?
Fremtidig konkurrent , eller?
Kanskje i 2035.
Men foreløpig sikter de seg inn på operasjoner i andre indikasjoner.
Det skal hjælpe kirurger med at sørge for, at de ikke efterlader kræftceller, når de bortopererer kræfttumorer i patienter med eksempelvis hjernekræft, hovedhalskræft eller kræft i bugspytkirtlen.
Det må da snart begynne å vise seg noe kjøping på topp 50 når aksjen er så sterk på en dag som i dag???
Har tenkt i de samme baner, synes rart om ikke noen av dem snart trår til litt.
Har også fundert på om Hansson nå snart kjøper seg opp noe mer, det vil alene drive kursen et stykke og det må de da vite om selv også.
Eneste som taler mot at det skal vise noe særlig på aksjonærlister er at volumet er nesten ikke-eksisterende.
53 328 aksjer omsatt hittil i dag av 21 807 590 totalt.
Litt fart nå
Fat fingers???
Skal lite til for å bevege kursen.
Lite selgere.
Kommer der litt volum så går denne “i taket”
Jeg skreiv en avskjedshilsen på HO:
“Legger merke til at de manisk depressive har overtatt HO tråden PHO. Dere får bare holde på… Fint med ren faktatråd som vi har annensteds enn her. Her har deppenissene tatt over. Usaklig synsing uten hold i virkeligheten. Samme hvor mye de får det inn med teskje klarer ikke mongo gjengen å fatte at dette går særdeles bra. Snart vil aksjekursen også bekrefte at Photocure er gullkantet.”
Ja, vanskelig å få tak i noe volum uten å presse kursen betydelig nordover. Denne situasjonen blir ikke enklere utover mot Q2 når forventningene begynner å dra seg til. Får vi en jevn strøm med nye utplasseringen av scope og et lite dryss av artikler, så trenger vi trolig verken sidenotering i USA eller forlengelse av patentene for at kursutviklingen i sommer skal bli hyggelig.
Marshallen kan vel være den som har kjøpt tilbake litt mer i dag. De sitter vel å ler seg skakke over disse nisseluene som lar dem komme ut av shorten sin med + i margen.
Ja, men største aksjonær har bare 10% og han uttalte rundt 60 at det bare er starten. Så ser ikke at han tilbyr noe under 150.
Skjer det da er vi igang. Men tror ikke på det. Og hvor mange % trengs det i USA for notering?
Alternativt så kan de kjøre ut nye aksjer.
Er det da mulig å betale ut utbytte til bare aksjonærene som satt før noteringen?
Om så er det et godt alternativ iom PHO ikke trenger særlig med penger for å øke satsing i US. Da kan de beholde litt og betale resten i utbytte til aksjonærer på OB.
Denne eieren har jo tidligere solgt store mengder aksjer, pgr deres økonomiske situasjon krevde det. Det kan skje igjen, men foreløpig set der ok ut siden de fikk en avtale på ett år.
Han sommeren 2017 fikk jo vi Photocure på tilbud pgr han. Så kanskje vil han helst ha 150. Men han er ikke en solid eier egentlig.
Mener han kjøpte seg veldig opp for å få masse stemmer for å få med andre på å få styret til å kaste sjefen.
Så solgte han igjen senere ja. Delvis pga cashflow andre investeringer, men etter at han ikke fikk styret til å kaste sjefen.