Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-75

Sies mye på denne podcasten

Konkurranse: 1638-1740 , 2240-2349
SoC: 1800-2025

1 Like

Genmab meldte denne uken at de skal noteres i usa, vi får se hvordan det utvikler seg

1 Like

Hvordan løser de det ref diskusjonen over?

1 Like

Laget en liten sammenligning mellom biotek på OSE som kanskje PHO-aksjonærene vil synes er god/fornøyelig ut fra resultatet.
Den er lagt på tråden som heter Bioteknologi.

5 Likes

En sidenotering etter et Q med blå tall.
Da vil vi kunne selge inn et profitabelt foretak som fortsatt er i en ekstrem vekstfase. Bedre scenario får man ikke.

Ellers lover det svært godt mtp nye scope i Q2. Fortsatt en mnd igjen.
Den norske kronen har også holdt seg stabilt lav gjennom kvartalet så langt. I dette kvartalet fikk vi vel også vår første «gjentagende» pasient. Dvs andre dose Cysview.
Ingen korreksjon kan holde igjen oppgangen framover.

Tar man utgangspunkt i tidligere guidede tall på 200 mill fra US i 2020 bør det gå med god margin. Med nye guidelines om bruk vil brukerfrekvensen gå betydelig opp.
Tar vi utgangspunkt i 200 scope (ja, det blir fler), så holder at hvert scope drar inn 1 mill i Cysview. Dette blir ca 2 behandlinger pr uke inkludert Flexi. Ingen problem.
Så dagens utplassering burde faktisk være nok til å nå målene for 2020.

2 Likes

De siste fire:

4 Likes

Er det smitteffekten som slår til? I så tilfelle tyder det på at strategien med å satse på de 25 største MSAene fungerer slik de forutså. Da kan man bare lene seg tilbake og vente flere sykehus i samme område anskaffe BLC. Og dette vil ikke avgrense seg til de 25 største MSAene, men etterhvert spre seg videre utover i det amerikanske markedet.

2 Likes

Fant ikke noe god måte å overlaye på i farta men dette skal iallefall være top 25 MSA om jeg ikke har misforstått? Har tatt utgangspunkt i største by i hver MSA. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metropolitan_statistical_areas#United_States

Edit: Interessant at Denver/Colorado ikke har noen listede sites ennå. Heller ikke St. Louis.

7 Likes

Ser ut til å være flere steder der enn på Cysview.com
Også 2 steder som tilbyr blc i Colorado såvidt jeg kan se🙃

3 Likes

Takk for deling, veldig interessant kart! Kan dette være alle aktive sites tro?

2 Likes

Tror det var alle som var aktive i q4?

Det ligger også en veldig fin oversikt på side 21 i q1 presentasjonen. Hvor man ser antall prosedyrer i de enkelte områder, i tillegg til steder som tilbyr blc😊vanskelig å lese på telefonen men😛

2 Likes

Seattle og Portland har også dårlig cover.

2 Likes

Her er hva en dansk analytiker mener om Genmabs ønske om sidenotering i USA.

3 Likes

Men det skjer altså via en spredningsemisjon, så antall aksjer øker. Noe annet er uunngåelig dersom ingen store aksjonærer ønsker å tilby aksjer for salg i USA. Det hjelper heller ikke å splitte aksjen slik noen har antydet, noen må likevel tilby sine aksjer for amerikanske investorer i tilfelle. Jeg håper vi venter et års tid iallefall.

Her er hva Genmab gjør

2 Likes

Saa lenge Pho ikke har noe behov for aa faa frisk kapital inn med aa utstede nye aksjer, ser jeg ingen grunn en slik utvanning.

2 Likes

Photocure er kanonsterk i dag! Står i mot wash out

1 Like

Ja, foreløpig ser det sterkt ut.
Samtidig mener vi vel at PHO pr idag er sterkt underpriset og det mener også Edison slik at fallhøyden tross alt bør være meget begrenset på dette nivået selv med børs uro globalt og korreksjoner.
Dagen er slett ikke over enda, men innerst inne hadde jeg et håp om at MW ville dekke inn endel når uroen nå herjer.
For min del betyr ikke shorten allverden, men tror det skremmer noen investorer bort, så fint om de snart dekket seg inn uansett

3 Likes

Tror ikke nedsiden er så avskrekkende stor fra dette nivået, sel om Savepig på TA antyder at kursen kan komme til å falle ned mot kr 40,-.

2 Likes

Men hvorfor skulle shortsen skremmenoen bort? Joda, jeg ser at det kan sende et signal om at noen mener kursen skal ned og ikke opp. Men samtidig så ligger der altså ute en del aksjer som må kjøpes tilbake. Når vi kjenner til den positive utviklingen sim nå skjer i USA, så anser ikke jeg shortsen som noen trussel, snarere en forsikring om at på et eller annet tidspunkt så må noen ut i markedet og kjøpe en pen bukett aksjer. La oss håpe det skjer på et tidspunkt der selgerne flykter hals over hodet!

4 Likes

Jeg tror PHO regnes som en trygg havn blant biotech-aksjene.

2 Likes