Det er jo veldig interessant å lese hva disse nye sykehusene/klinikkene sier om BLCC. Jeg oppfatter at samtlige sykehus/klinikker som anskaffer BLCC uttrykker entusiasme på vegne av BLCC og hva sykehusene er i stand til å gjøre for sine blærekreftpasienter med denne teknologien på plass.
Men det står i sterk kontrast til baisserne på HO som frimodig hevder at legene i USA ikke ønsker BLCC teknologien fordi de taper penger på å introdusere den.
Man må da uvilkårlig spørre seg; er legene på sykehus som anskaffer denne teknologien dumme i hodet? Skjønner de ikke at de kommer til å tape penger i forhold til å behandle pasientene med WLC?
Baisserne på HO hevder også at den relativt lave brukerfrekvensen skyldes legene sin manglende motivasjon for å bruke BLCC. Men dette står i sterk kontrast med hvordan sykehusene reklamerer for bruk av BLCC mot blærekreftpasientene. Og når jeg leser hvor entusiastisk legene, som har tilgang til BLCC, uttrykker seg, så tviler jeg ikke på at vi vil se en voldsom oppgang i brukerfrekvensen det kommende året.