Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det er jo veldig interessant å lese hva disse nye sykehusene/klinikkene sier om BLCC. Jeg oppfatter at samtlige sykehus/klinikker som anskaffer BLCC uttrykker entusiasme på vegne av BLCC og hva sykehusene er i stand til å gjøre for sine blærekreftpasienter med denne teknologien på plass.

Men det står i sterk kontrast til baisserne på HO som frimodig hevder at legene i USA ikke ønsker BLCC teknologien fordi de taper penger på å introdusere den.

Man må da uvilkårlig spørre seg; er legene på sykehus som anskaffer denne teknologien dumme i hodet? Skjønner de ikke at de kommer til å tape penger i forhold til å behandle pasientene med WLC?

Baisserne på HO hevder også at den relativt lave brukerfrekvensen skyldes legene sin manglende motivasjon for å bruke BLCC. Men dette står i sterk kontrast med hvordan sykehusene reklamerer for bruk av BLCC mot blærekreftpasientene. Og når jeg leser hvor entusiastisk legene, som har tilgang til BLCC, uttrykker seg, så tviler jeg ikke på at vi vil se en voldsom oppgang i brukerfrekvensen det kommende året.

5 Likes

At Marshallen har gullhår et visst sted er ikke diskuterbart. Og Mai juni er trege måneder og noen trenger å frigjøre penger til ferier så vil vel tro marshall vill plukke opp det som strømmer ut av aksjer snart.

1 Like

Vagt relatert til pho:

1 Like

Har ikke gjort meg opp noen formening om deres personlige økonomi, men baissbart er det absolutt:)

Her er det bare å slå seg laus;)

1 Like

Schneider har vel 32-33000 om jeg ikke husker feil?

Tja, jeg får ikke det til å stemme, men klarer ikke å finne at det var Schneider sine 17,379 som ble meldt den 14.2.19, men det var det.

1 Like

Fant det nå: (Dan Schneider will after this allocation own 32,379 shares in the Company.)

Photocure ASA: Employee incentive program for President and CEO Dan Schneider
Oslo, Norway, 14 February 2019
The board of directors of Photocure ASA (Company) resolved today a share capital increase as part of
the employee long-term incentive program for restricted shares in the Company. President and CEO
Dan Schneider has been granted 17,379 restricted shares in Photocure ASA. The restricted shares
have a three-year lock-up period from 13 February 2019 and are subject to other customary terms
and conditions for employee incentive programs.
Upon completion of the issuance of shares, the Company’s share capital will be increased with a total
of NOK 8,689.50, by issuing 17,379 new shares. The shares are issued at subscription price of NOK
35.33. After completion, the share capital of Photocure ASA will be NOK 10,898,193.50 divided on
21,779,008 shares, each with a nominal value of NOK 0.50. Each share represents one vote at the
Company’s general meeting. The resolution to increase the share capital was made pursuant to the
authorisation granted by the annual general meeting in Photocure ASA on 9 May 2018, setting aside
the pre-emptive rights of shareholders to attend to the purpose of the incentive program.
Dan Schneider will after this allocation own 32,379 shares in the Company.
For further information, please contact:
Photocure
CFO Erik Dahl
Tel: +47 450 55 000, E-mail: [email protected]
www.photocure.com
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to sections 5-12 and 4-2 of the
Norwegian Securities Trading Act.

3 Likes

Det er alltid en oversikt i quarter report og :slight_smile:

Men ja, det skal sies at man hadde gjerne sett at ledelsen i pho hadde en større mengde aksjer enn de har.

1 Like

Savepig,
I utgangspunktet enig, samtidig begrenser det mengden av innsidesalg som alltid er forstyrrende på kort sikt

1 Like

Ohlala, Nordnet øker belåningsgrad i PHO fra 20 til 40% denne uken. Må si det kommer til å være vanskelig å holde selvdisiplinen under kontroll kjenner jeg.

2 Likes

Tja… De prøver vel å imøtekomme Netfonds-kundene sånn halvveis på dette og mange andre områder. Der har ek-kravet vært 50%.

1 Like

DnB har også 50% belåningsgrad på PHO. :grinning:

Blir ikke belåningsvilkårene helt elendige i Nordnet nå etter mergen med Netfonds? Mener jeg leste at private kunder bare fikk god rente på opp til 50k og alt over fikk en ganske høy rente?

1 Like

Konstaterer etter gjennomlesning av “biotek” på TI, at de fleste “pharma” gutta er opptatt i andre selskaper enn Photocure… Her er det nokså stille for tiden. Det som skiller PHO ut i fra de andre er at vi har et produkt i salg. Som vi ikke er helt sikre på om er i bare akselererende vekst eller i ultra akselererende vekst i USA.

4 Likes

Jeg har 45% PHO, 35% PCIB, 20% Nano.
PCIB og NANO er mer spennende enn PHO for Photocure er en sikker vinner :slight_smile:

5 Likes

Veldig fornuftig fordeling av midlene, rett og slett!
Selv har jeg 75% PCIB og 25% PHO, men nest etter de er NANO min favoritt.
Alle biotekinvestorer bør ha en god slump i PHO i sin portefølje.
Lav risiko og høyt potensial, og fin buffer mot uforutsette hendelser i andre papirer.

5 Likes

3U :wink:

Underdekket
Underpriset
Upopulær

?

1 Like

Jeg har lenge hatt som mål å diversifisere noe fra pcib og pho til nano når markedsverdien deres er nogenlunde lik. Det er fortsatt 2,2x til lik markedsverdi.
Men jeg håper jo at nano dobler seg før vi kommer til lik verdi. Hehe

Jeg har 75% PHO og 25% PCIB, av mine biotekinvesteringer, dersom det skulle ha noen interesse. :wink:

Akkumulerer stadig, i begge to, på disse etter min mening meget gunstige nivåene.
Vil nok trolig, forhåpentligvis, vektes litt mer over mot PCIB etterhvert, avhengig av utviklingen i de begge.

Ingen aksjer skal selges på 5 år.

2 Likes

Det er ihvertfall av interesse i denne tråden. :wink:

1 Like