Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Sperren/posten på 47.2 gikk greit unna. Kan bli fint fremover hvis Q4 innfrir.

ja, fint den stiger men da blir det ikke flere på meg før Q.

Da høres det ut som om du har gjort de riktige valg i forkant. For det er ikke når kursen skyter opp man skal hamstre flere aksjer, da skal man nyte tilværelsen og være tilfreds med at det man har gjort i forkant viste seg å være riktig.

Det er når situasjonen ser som svartest ut, og du selv mener at markedet nå handler galt, at du skal være om deg og sanke nedfallsfrukten andre ikke vører. For på dager da solen igjen skinner, så vil nedfallsfrukten vise seg å utgjøre basis for den fineste champis der serveres kan!

1 Like

jau, men eg føler eg har litt lite, grunnet tidligere beholdning.

Men så har eg noe voldsomt med pcib.

og mulig eg dunker på mer der, siden den ligger no under 26. og veksler det til pho mot sommern. Funket i fjor så kansje i år å :wink:

Poetisk Londonmannen :+1:

Og mye sannhet

Når det gjelder å «hoppe» mellom aksjer skal man være veldig forsiktig. Man kan selvsagt være heldig. Man muligheten er også stor for at man blir skrellet av med 20% av aksjene.

Ved nedsalg er det forskjellige metoder og psykologier man kan bruke.
Har funnet en som fungerer på meg.
Det er å redusere såpass at man fortsatt kan glede seg over en oppgang i aksjen. Dvs man blir ikke steike forbannet på seg selv etter nedsalget.
Min balanse her ser ut til å være og beholde 25%.

En annen sak:
Er det noen som har gjort seg en tanke på hvem som har lånt ut til Sheriffen? For det må jo være en synlig aktør på topp20.

Joda, men du hadde vel ditt rasjonale for å vekte deg slik du nå har gjort. Det er viktig at man tenker seg om to ganger før man velger å utføre en omvekting i aksjer. Jeg skjønner at på dager da ens største investering synker og en investering med mindre vekting synes å gå til himmels, at det frister å kjøpe seg opp igjen. Men for de fleste av oss innebærer det at man må selge seg ned i en investering som på samme tidspunkt viser en negativ utvikling. Dvs at man vil gjøre generaltabben å handle på stigende kurs og selge på synkende kurs. Det er en metode man aldri vil bli rik av i aksjemarkedet.

Selv om det virker ulogisk, så burde man, dersom man på død og liv skal gjøre noen forandring, selge den som stiger å handel mer i den som synker.

For tenk deg om! Er det noe i PCIB som tilser at kursen der skal synke? Nei. I PCIB kan det komme overraskende gode nyheter hvilke dag som helst. Følgelig er det ingen logikk i at kursen der synker. Men når den likevel gjør det, så forteller det meg at her er noen ukritiske aksjonærer som velger å bytte hest. La dem gjøre det og la oss nå håpe at de ikke faller av hesten i dette sprellet. Men jeg fraråder å gjøre det.

PS. Sitter i samme situasjon som deg selv, men jeg har motsatt vekting; 70% PHO og 30% PCIB. I dag kunne det vært fristende å selge se noe ned i PCIB for å ri PHO kommende uke. Men hvem kan garanterew meg at PW og has team ikke kommer med noeen fete nyheter de kommende dagene? Ingen. Derfor lar jeg det bli med fristelsen og gleder med med oppturen i PHO. PCIB kommer nok en vakker dag den også. Da vil jeg bli fristet til å selge PHO, men med samme logikk, så blir det forhåpentligvis med tanken. Begge selskaper vil gjøre det skarpt i 2019.

1 Like

ja, eg har hatt en plan, og holder den fremover.

Planen er mest mulig aksjer i begge selskap de neste 2 årene. veksle litt frem og tilbake.

økte likevel, ka faen :wink:

4 Likes

hm, fikk kun 50% :joy:

1 Like

Ikke vet jeg

Men for meg ser det ut som om en aktør skal ha litt aksjer. Og det er ingen småsparer. Det ser man på handelsmønsteret.

Kan selvsagt være Sheriffen.

Det mest gledelige hadde vært en ny amerikansk investor. Må jo være gull for dem med dagens kronekurs.

1 Like

God stemning i dag, blir artig å se hvordan sluttauksjonen går.

Det ligger en eller annen løkrull og plukker en og en aksje når det kan flytte kursen opp et hakk. :joy:
Er det Nordea som har 1 krone i kurtasje?

Hadde vært artig å slutte over 50!

1 Like

Alltid hyggelig med gode dager. Og jævlig deilig å få betalt for å sitte gjennom nedturen, og ha gjort det riktige…fyllt opp med billige aksjer.
Holder folk seg nogenlunde i ro, og vi bikker 13 mill i omsetning, kan vi runde 50

4 Likes

Her er det bare å holde på hatten. Røk noen gode tusener på 50 nå

2 Likes

Fine tunge kjøp. Veldig bra.
Så er det bare å krysse fingre og tær for at det ikke var Sheriffen som kjøpte.

En kombo av et bra Q4 og inndekning fra Sheriffen hadde vært optimalt. Så skal de kjempe hardt om aksjene under 60kr.

Sluttauksjonen blir bra! :grinning:
Edit: det ble ingen endring men det var ihvertfall spennende!

En fin dag for alle Photocure-aksjonærer.

3 Likes

God morgen godtfolk! Klar for en ny heftig dag som PHO aksjonær?

Dersom oppturen i går skyldes at en eller flere større aksjonærer er på vei inn i PHO kan vi forvente at oppturen fortsetter i dag. I tillegg vet vi av erfaring at når en farmasiaksje får løft, forskyves kapital fra andre farmasiaksjer og over i den som løfter seg. Vi kan derfor ikke utelukke en ny 10% dag i dag, noe som vil resultere i en sluttkurs på kr 55+. Om det skjer gjenstår å se, men at forventningene til Q4 og da spesielt ny oppdater guiding, vil påvirke kursen positivt, det tror jeg nok vil skje.

4 Likes

1,7mill på de første 85 sekundene… Ikke verst omsetning…

2 Likes

gjesp :wink: