Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ja, set den. En sommerstille børs med nervøse investorer og ingen impulser så blir det traurige greier. Kan forvente at det skjer lite eller intet på kursfrinten til vin kommer et godt stykke ut i juli.

Ikke umulig at MW er på banen igjen idag.
Det herjes og ikke helt usannsynlig at det er shorteren som ligger bak for å få redusere sin short ytterligere.
Har liten tro på at dem vil sitte gjennom q2

1 Like

Er det noen som kan forklare meg hvilken hensikt de stadige kjøp/salg på mellom 1 og 10 aksjer skal ha??

1 Like

Manipulasjon av kurs.

1 Like

Formålet er som oftest å skjule reell kjøp eller salgsinteresse. Det kan holde kursen oppe mens noen selger seg ned, eller kursen nede mens noen kjøper seg opp.

I dette tilfellet ville jeg valgt å tro at formålet er å holde kursen oppe mens noen selger seg ned.

Ser ut som det er en del aksjonærer som skal ha ølpenger til ferien…

Må da koste mer i kurtasje enn det salget innbringer? Med så små volum i dagsomsetning som det vi har sett de siste ukene, virker det rart om en større aksjonær selger seg ut på denne måten. Vi ser jo ikke noe reduksjon fra topp 20 heller i den senere tid?

1 Like

Muligens folk fra netfonds som ble flyttet til nordnet. Kan kjøpe små poster for kr 1,- en viss periode nå.

1 Like

Det trenger ikke være noen ordentlig store, men det kan være de som swingtrader kursen til å ha veldig store svingninger rundt kvartalsrapporter.

Hvis de selger en vesentlig mengde aksjer mens de holder kursen gunstig oppe, og så dumper en større blokk senere mens de pusher kurs ned, så kan de deretter akkumulere på lavere nivå, for så å kjøpe større blokker for å pushe kursen opp når de er ferdig og klare til å selge igjen.

1 Like

En tungvint og risikabel måte å forsøke å tjene penger på…

1 Like

Jeg er ikke alene om å gjøre det, men i ledige stunder kjøper jeg 1 og 1 aksje på best bare for å kødde med robotene.
Har gjort dette endel ganger idag.

3 Likes

Ja, ofte og på tusendeler av ett sekund skal jo plutselig ikke roboten selge de 4k aksjene 50øre over sist omsatt allikavel. Ikke de 2,7k rett over der igjen skulle selges heller…

Synes det er teit, men har akseptert at sånn er det bare.

1 Like

Riktig og det hele har blitt ganske tullete med robothandel og skjulte meglerhus.
Er ikke det samme lenger.
Men som sagt, jeg gjør dette egentlig bare som tidsfordriv og det er ganske interessant å observere hva 1 aksje av og til kan utgjøre av utslag i boka

1 Like

Jeg også, med 1 kr kurtasje hos Nordea går det greit med litt tullehandel av og til.

1 Like

Vel, med disse forklaringer på handelen så trenger vi kanskje ikke bekymre oss over den potensielt mye farligere forklaringen fra Jcp lenger oppe i tråden.:wink:

1 Like

med mindre Rodjer er swingtraderen og holder alle for narr selvfølgelig :wink:

1 Like

Haha, det kan jeg love at jeg ikke er.
Sitter langsiktig i PHO.
Orker ikke trading lenger, går som regel ikke så bra har jeg erfart.

3 Likes

Utstyr fra Photocure?

1 Like

Trading drev jeg med for noen år siden. Det gikk ganske greit, men var enormt krevende.
Et skritt frem, dag etter dag, som plutselig kunne bli ti skritt tilbake i løpet av noen timer dersom du tok øynene vekk fra ballen.
Flere ukers arbeid kunne ødelegges på et blunk.
Jeg gjorde det som sagt ganske greit, men jobbet mer eller mindre fra syv om morgenen til elleve om kvelden, og hadde aldri fri.
Det kan garantert lykkes i en periode, men for meg var det ikke forenlig med normalt familieliv og ville på sikt gitt magesår og høyt blodtrykk.
Ikke å anbefale i lengden.

10 Likes

Alt av blue light cystoscopy (BLC) refererer til Photocure og deres Cysview

2 Likes