Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Meget nice med at MW ikke har hatt vett til å dekke inn tidligere ja.

Det er også jævlig hyggelig med tanke på endel småsparere som sikkert var litt presset på giring etter overgangen fra Netfonds.

Strålende start på H2

1 Like

Super digg, rett og slett. Og denne kom nok som lyn fra klar himmel på 99,9% av alle aksjonærer, og 99,99% av de som ikke har aksjer.

Personlig føler jeg det som en liten victory, for av alle råd jeg har kommet med på biotek så er Cevira det eneste jeg virkelig føler jeg har bommet på, inntil i dag😃
Har aldri forstått at man ikke skulle klare noe på Cevira, men etterhvert akseptert at ikke alt er logisk, men det et det jo; Cevira er et gullende godt produkt!

23 Likes

Litt kjipt at dette kommer i sommerferien, for nå er aksjen opp 30% på en omsetning på 10 millioner kroner. Det er sånt som gir shortere vann på mølla så det holder.

1 Like

Denne avtalen har i tillegg en stor psykologisk verdi, kanskje for hele det norske biotechmiljøet! Endelig ser det ut til å løsne litt for et norsk biotekselskap, og det svært uventet og gledelig. Det er jo merkelig at ikke Cevira er et produkt i markedet, med flott effekt og et svært godt teknisk patent. Skammelig at dette produktet ikke har vært på markedet i årevis! Og også skammelig overfor pasientgruppen, som har måttet tåle unødvendige lidelser, enda de kunne vært hjulpet med Cevira på plass. Cudos til Schneider!

10 Likes

Så enig der Merlin!

Om nå Pcib følger opp, så kan det virkelig blåse liv i glørne i denne bransjen her til lands.

Gull for Photocure, 40 mill rett inn i kassen som kan brukes til markedsføring av Cysview!:slight_smile:

3 Likes

Cevira var ikke bare avskrevet av de fleste aksjonærer, i Edison sin siste analyse var verdien til Cevira på 0 - null kroner.
Kursmålene må kraftig opp!

11 Likes

Hvem i Photocure som har klart å få dette til vet vi ikke enda. Men er dette uttrykk for Schneiders evne til å få ting til, er det svært lovende, og kan love godt også for et større gjennombrudd innen Cysview!

6 Likes

For oss som er langsiktige og kjøper jevnt og trutt så betyr det i såfall bare flere aksjer :smiley: Kjipt kortsiktig men gull langsiktig. Herlig melding i dag!

6 Likes

10-20% i royalties må jeg si er småpent.

Scneider har nok gitt litt på milstones selv om 250 millioner $ er penger det også.

Cysview vil gjøre Photocure til en pengemaskin og Cevira vil gjøre Photocure til en seddelpresse😎

7 Likes

Fantastisk nyhet!!

1 Like

Men hvor mye kan det årlig bli solgt for?
Det er vel først fra 2023 vi kan forvente å få royalties?

1 Like

Ikke vet jeg, men ser ut til at det er em god del forekomster bare i US:

*Cervical intraepithelial neoplasia - CIN

1 Like

De skriver jo i børsmelding 1-2 % av kvinner i Kina. China, 1-2% of women have HSIL each year.

Hva tenker dere om dette utsagnet i børsmeldingen?

Approval of a second indication in China, the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million.

Hvilken indikasjon kan det være?

1 Like

I går skrev jag at vi kunne forvente mer penger inn enn ut allerede i høst.
Det må vel rettes til NÅ. Den milepælen er NÅ.
Ikke at jeg er regnskapsfører, men de første 5mill $ må vel inntektføres i Q3.

2 Likes

For ordens skyld. En totalverdi på 250 mill $ inkluderer også royalties tydeligvis. Den rene verdien av 250mill $ konvertert i aksjekurs, 21,8 mill aksjer, før diskontering og skatt blir altså helt korrekt 97 kr. pr. aksje som nevnt av sjog her tidligere…

1 Like

Nei;
"This agreement provides Photocure with revenue potential from the development and global commercialization of Cevira in the range of USD 250 million including all payments and potential milestones, exclusive royalties of 10 to 20 per cent. "

8 Likes

Nei Merlin - 250 musd inkluderer ikke royalties hvis ordlyden i meldingen skal forstås slik det er skrevet - nemlig “exclusive royalties…”

6 Likes

Royalties avhenger jo av salgsvolum, så det sier jo seg selv at det er umulig å regne inn totalverdi av en slik avtale som innebærer royalties

1 Like

“Photocure and Asieris enter into a global licensing deal for Cevira® with up to USD 250 million in milestones and double-digit royalties.”

Litt motstridende tekst i meldingen.

Milestones (rettet) utgjør 73 mill $ ut fra det som er spesifisert.

2 Likes

Er ikke mulig å regne royalties-inntekter på dette, det avhenger av salget

1 Like