Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Fantastiske nyheter!

Hvor mye går kursen i dag tror dere?

2 Likes

$250 mill er 2 ganger børsverdien til PHO, den burde doble seg på denne nyheten

4 Likes

MOrsomt for sheriffen også nå

4 Likes

Dette var deilig. Farvel emisjonsfrykt!

4 Likes

Det er 5 mill $ som er på bordet nå. Resten er det ett stykke fram til

1 Like

Ja, og? Emisjonsfrykten i PHO var omtrent ikke-eksisterende fra før. Med 5 mill usd på bordet er den helt utradert.

1 Like

PHO prises før børsstart til ca110 mill USD. Dette er utelukkende basert på Cysview, hvor man kan regne hjem kursmål på flere hundre kroner pr aksje om noen år. Dette er selskapets hovedprodukt og hovedfokus.

Så får vi altså en avtale verdt det dobbelte av dagens PHO-prising (Selvsagt kommer ikke alle de pengene med en gang) som gjelder Cevira, som har vært satt til null i flere år. Slik sett er dette en ekstra hyggelig melding.

2 Likes

Stiger nok pent, tipper 20% .

Desverre skulle en hatt mere aksjer, men en får ta det en får.

1 Like

Photocure will receive a total signing fee of USD 5
million within 6 months after signing.
In addition, the company may receive atotal of USD 18 million based upon achievement of certain clinical andregulatory milestones in China and up to USD 36 million for certain clinical and
regulatory milestones in USA and EU. Approval of a second indication in China,
the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million.
Additionally, sales royalties will apply in all markets.

2 Likes

Jeg er ikke aksjonær her selv, men har forstått at også PHO aksjonærer har vært igjennom noen prøvelser.

Nyheten om Cevira fremstår som en meget hyggelig start på børsuken for dere; gratulerer🥂

6 Likes

Så var det hvorvidt PHO går i pluss eller ikke og når det eventuelt skjer. Viser det seg at vårens nyheter vedrørende rettningslinjer og sannsynlighet for overlevelse har gitt seg utslag på brukerfrekvensen allerede i Q2 19, så kan det holde hardt å gå i minus i de kommende kvartalene.

3 Likes

Marshall Wace må nok jobbe litt for å dekke shorten sin på drøyt 172.000 aksjer…

4 Likes

Slike bonuser holder eg utenfor når eg ser på om selskapet går i pluss eller ikkje.
Forholder meg til guiding som er 20 til 25 mill $ fra US.
Den klarer vi. PHO virker mye tryggere no.
Jepp dette hadde eg ikkje forventet.

Godt jobbet Photocure!!

4 Likes

Helt klart en veldig positiv nyhet, bare å gratulere Photocure aksjonærene :smiley: :1st_place_medal:

3 Likes

Fantastisk :+1::chart_with_upwards_trend::moneybag::steam_locomotive:

Nå viser ledelsen virkelig handlekraft.

Da tipper jeg Asia-partner på Hexvix er like rundt hjørnet også. Hold på aksjene!!

3 Likes

var vist litt pessimist på kursen…

2 Likes

Morsomt med en avtale med en totalramme på 96-97 kroner pr aksje (dog over mange år) for et forretningsområde som har vært vurdert til null komma null av alle.

4 Likes

Uffda. Litt dumt for marshallen denne avtalen. Stakkars​:rofl::rofl::rofl::rofl:

6 Likes

Med så lite som 21 mill aksjer gir dette virkelig en boost pr. aksje. 5mill $ + 18+36+14 = 73 mill$. Si 50% sannsynlighet gir 36,5*8,54=312mill kr/21=14 kr. aksjen. I tillegg til neddiskontert royalty som godt kan bli 20-50 kr. aksjen.

2 Likes

Herre min hatt, dette var meget overraskende!! Grattis til alle:)

2 Likes