Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Så har vi Visonac i tillegg… ser ikke bort fra at vi hører noe mer herfra også i løpet av året, enda en ren bonus?

Visonac® for the treatment of inflammatory acne. Ready to enter into the Phase 3 clinical program.

Viktig at Dan Schneider har vist markedet at han evner å inngå solide avtaler på vegne av aksjonærene. Lover godt mtp en mulig Visonac avtale

4 Likes

Jeg ble virkelig tatt på sengen i dag.
På tross av at PHO er min likeverdige investering med NANO i antall aksjer og min pr i dag desidert største i verdi så har jeg aldri reflektert over den mulige verdien av Cevira.
Cevira var gammel moro, fra lenge før jeg kjøpte min første PHO aksje.
Og i dag kommer nyheten om en potensiell verdiøkning på grunn av Cevira på kr 100 per aksje og i tillegg bonus i form av salgsroyalties.
Enormt, selv om, som finanssjefen sa, de siste millionene sitter langt inne.

3 Likes

光固化

Photocure på kinesisk.

Bare å lære seg med en gang, er nok ikke siste meldingen derfra… Hexvix/Cysview neste?

5 Likes

Hva er Ceviras største konkurrent?
Utvilsomt HPV vaksinen, og jeg håper, på både kvinner og menns vegne, at den får 100 % oppslutning.
Så hvordan er situasjonen i dag?
I USA ble den første vaksinen godkjent i 2006.


Vaksinen har i dag ca 50 % oppslutning og størst oppslutning blant mindre bemidlede.
Det tyder dessverre på at det i årene som kommer vil være et stort behov for en behandling som Cevira
Og hvordan er det i China.
Der ble den første vaksinen godkjent i 2016 og pr 2018 hadde kun 15% av landsens kvinner hørt om vaksinen
Og det i et land som har en tredjedel av verdens pasienter med cervixcancer .
http://www.xinhuanet.com/english/2018-03/08/c_137025464.htm
Et stort behov for Cevira i årene som kommer.

6 Likes

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Hansson-om-Photocure-Tar-ikke-gevinst-foer-start?r=refresh

2 Likes

Hvis man tenker litt mer over summene og kostnadene dette innebærer for Asieris.
55m$ som minimum betaling til PHO ved godkjenning i Asia USA og EU.
Dette betaler Asieris for å få lov til å betale for å gjennomføre fase3, som vil koste noe rundt 40-70m$ over noen år.
Så Asieris comitter rundt 105m$ og må da regne med at det blir godkjent og at de selger behandlinger for noe rundt 235-335m$ bare for å gå i 0.

Da burde vi ikke være redd for at 15% royalty grensen 500m$ omsatt ikke kommer til å nås.
Spesielt ikke i denne situasjonen hvor “vi” har Cysview som case for vår investerings mens Asieres bare har Cervia som bakgrunn for deres regnestykke.

Et case som motsier det siste poenget mitt over.
PHO kan ha solgt inn Cervia dealen som enten en godteribit eller et krav for at Asieris skal få Cyview lisensen i Asia.
Er det tilfelle med det mest negative viewet på Cervira fra Asieris side, så betyr det at Asieris ser veldig stor oppside for Cysview i Asia.

7 Likes

Herlig av Hansson! Is i blodet nå. :slight_smile:

1 Like

Dagens pilsnerhaus: 10-15kr utbytte for cervialoyality i året fra 2024-2025

1 Like

Gratulerer alle! Personlig har jeg hatt tro på Cevira lenge, og jeg er ikke overrasket over avtalen, da jeg hele tiden har synes at SIL-forandringer egner seg svært godt til PDT. Mye bedre og elegant en vaksiner og andre eksisterende behandlingsmodaliteter (konisering etc.).

5 Likes

Den slår ikke vaksinen som jo forhindrer infeksjon med karsinogent virus, som er årsaken til de fleste tilfeller av livmorhalskreft.
Men vaksinen har så langt, på verdensbasis, ikke nok gjennomslag.
Og så er det viktig å ha i mente at vaksinen forhindrer infeksjonen, men ikke kreftutvikling hos de som allerede er infiserte

2 Likes

Jeg mener implisitt terapeutiske vaksiner av typen Vaccibody utvikler. Forebyggende vaksiner er noe annet, og det vil nok uansett være en rekke HPV-induserte premaligne lesjoner selv ved gjennomslag.

2 Likes

Ja - etter mitt syn er dette en meget lukrativ avtale for PHO, og som du viser har det kinesiske selskapet strukket seg langt (og må ha stor tro på produktet).

3 Likes

Om så er tilfelle så er det bare å gi trampeklapp til Schneider!

Jeg tror Cysview kommer i Asia, men det er sikker litt mer komplisert å lage en avtale her da produktet allerede er godkjent. Så her blir nok en partneravtale mer komplisert å utforme, men den kommer, garantert. Og den kommer til å få Cevira avtalen til å blekne tror jeg…

2 Likes

Simplywall.st har jekket opp kursmålet fra 355 til 391 etter dagens avtale😀

2 Likes

Et fremtidsrettet analyseselskap.
Men 36 kroner opp var vel noe beskjedent.

1 Like

Regner med at mer seriøse norske analytikere får opp øynene snart, dette kan bli en fin reise :slightly_smiling_face:

1 Like

Joda, jeg tar det for hva det er, men de er ikke noe værre enn de tradisjonelle husa som har sin egen skitne agenda.
Edison og Norne sine kursmål eller verdisetting er latterlige

1 Like

Dette var en god start på 2H 2019. Med Ceviraavtalen er PHO i ferd med å etablere nok et ben å stå på. Hvor solid det blir gjenstår å se, men avtalen virker å være meget god.

Om dette er en del av gi partneren adgang til Cysview, er en spennende tanke, og slett ikke urealistisk. Om så er, så kommer det enda en gullkantet avtale i fremtiden.

Man bør vel neppe bli overrasket om dagens avtale vil kunne bidra til at kursen går enda et stykke opp, før den stabiliserer seg i påvente av Q2 19. Hva som der blir presentert vil trolig markere starten på en betydelig brattere stigning på flere områder; aksjekursen, brukerfrekvensen av scope samt utplassering av flexiscope.

Jeg ser frem til utviklingen gjennom halvåret vi nå har startet på en slik glimrende måte.

3 Likes

Hva har folket her inne som kostpris? Jeg vurderer å hoppe på selv :v:

1 Like

Dette blir en fin reise Sjog. At de nå når en omsetning på 1000k med denne avtalen på litt sikt er bare et meget konservativt anslag. Hvis de har en kost på 30% og gir 50% i utbytte vil det si 20-25 kr.
Det blir nok mer vil jeg tro etter hvert. Ser ikke hva de nå skal bygge mer egenkapital til.
Jeg tror ikke jeg har vært mer komfortabel med noen investering jeg har gjort med over 20 år i aksjemarkedet enn jeg er med Photocure.
Hadde også gullflaks med akkumuleringen jeg gjorde i går. Det satt langt inne, for jeg var godt inne på topp 50 lista fra før😊.
Lykke til i morgen alle sammen!

2 Likes