Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Akkumulering i går? Mener du i dag? I går var det søndag og børsen var stengt.

Man trenger ikke lykke i morgen. Vi trenger en hyggelig reise til 2021-22-23, noe jeg tror er meget sannsynlig.

Husk at overvåkningskronene har begynt å rulle inn nå i Q2. Dette vil rulle kjappere og kjappere.

1 Like

Ja fredag da. Helgen går så altfor fort😜

1 Like

Hvis du er topp 50 hadde du neppe forvekslet i går med fredag

Ok da så.

1 Like

Gjør som Colt45 og akkumuler på søndager. Da kan du ha “gullflaks” :smile:

Spøk til side: Største eier kjørte kursen langt opp på 50-tallet for flere år siden. Så hvis du kan få kjøpe på dette nivået så vil nok det gi avkastning på sikt. Men ting går ikke alltid så fort i denne sektoren. Lykke til.

3 Likes

En notis på 4 linjer var det FA fant plass til i morgendagens avis.

1 Like

Da er spørsmålet vedr. milepæler faktisk avklart svært så raskt av Photocure, v/Erik Dahl. Det dreier seg om både royalties, pluss inntil hele 250 mill $ i milepæler!! Usikkerhet om dette er dermed vekk i tillegg. Og avtalen er ytterligere mye bedre enn det kunne se ut! Se artikkelen i FA i fra i kveld, der Dahl presiserer:

“Photocure får i henhold til den inngåtte kontrakten med Asieris signeringsbetalinger på fem millioner dollar i løpet av seks måneder. I tillegg kommer utbetalinger for utvikling og godkjennelse av produktet i Kina på til sammen 18 millioner dollar, deretter er det utbetalinger på til sammen 36 millioner dollar for tilsvarende i USA og Europa. Videre er det mulighet for utbetalinger knyttet til kommer “second indications” på 14 millioner dollar. Totalt utgjør utviklingsmilepælene 68 millioner dollar. De øvrige 190 millionene er milepæler som oppnås når Cevira har nådd et visst salg..”

2 Likes

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette kunne være så uklart når det står i klartekst i pressemeldingen?

Jeg er ekstremt nysgjerrig på hvor mye vi kan få vite om milestones som ligger lengst fremme i det regulatoriske løpet.
Kan vi f.eks håpe på 40 millioner i år og 40 millioner neste år? For da vil spørsmålet om utbytte begynne å presse seg frem veldig fort

7 Likes

Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner? Det er to nye ting Dahl uttaler. Han forklarer at det er 190 mill $ i salgsmilepæler ( I tillegg til tosifret royalty). Han avklarer den upresise headingen, og han forklarer den etterspurte differansen på 177 mill $.

Så dette bør bety en kraftig kursoppgang i morgen!

2 Likes

jeg skjønner at du skjønner at du ikke skjønner :joy:

5 Likes

Jeg har skjønt at det kun var en som ikke skjønte men som nå har skjønnt – skjønnt han nå ikke skjønner at andre allerede hadde skjønnt det han ikke skjønnte…

10 Likes

Det jeg ikke skjønner er at jeg kun har 7 stk PHO aksjer :crazy_face:

Nei, nå skjønner jeg ingenting :sweat_smile:
Ta det en gang til… ?

1 Like

Blir det sterk kursoppgang i morgen betyr det at det var mange som ikke skjønte at det også er med svære salgsmilepæler på 1622 mill. kr.

1 Like

De er jo fryktelig vanskelige å prise inn på nåværende tidspunkt, først må man se hvor bra denne nye partneren fungerer. Er det en ny ipsen eller er det en ny bayer?

Men at aksjen fremdeles har et hav av oppside både på kort og lang sikt er jeg helt enig i. 55 i dag er vesentlig billigere enn 40 på fredag

6 Likes

Fantastisk melding for Photocure i dag! Gratulerer til alle som satt klar til dekket bord! Sitter ikke med aksjen selv, men nå er det ikke lenger “hvis”, men “når” jeg kjøper meg inn. Blir nok noen dager før jeg får skrapt sammen pengene, men hastverk er lastverk. Dette er et langsiktig prosjekt. Før jeg kjøper meg inn så skal jeg splashe litt oppmerksomhet på aksjen i morgen sånn at jeg ikke kan beskyldes for å kun skrive om aksjer jeg selv sitter med :stuck_out_tongue: Håper dere det liker det :slight_smile: Følg med og vær snill med meg… første gang jeg skriver om Photocure :sweat_smile:

Innlegget kommer her 08.25: https://blogg.nordnet.no/

23 Likes

Så kjedelig at dette kom ut før mitt innlegget hvor jeg allerede hadde spekulert meg frem til akkurat det :smile:

Men det er vel snakk om $177 mil og ikke $190 mil?

3 Likes

Er det noen som vet hvor stort Cevira markedet er i Kina?

Edison skriver dette om eu og usa:

with the number of HSIL cases around 500,000 in the US according to the American College of Pathology, with a similar amount in Europe, making the addressable market around one million.

Edison har også tidligere skrevet at prisnivået kan ligge på rundt 1000 $

The company could therefore argue that $1,000 per treatment is fair given the price savings in the long term from fewer premature deliveries

https://www.edisongroup.com/publication/helping-urologists-see-better/17068/

1 Like

Da er man vel godt inne i 20% royalties territorium, potensialet er der ihvertfall. Det kan fort vise seg å være genialt å få et kinesisk selskap inn som partner!

Det store spørsmålet er jo nå hva som skjer med cysview i kina! Ser ikke ut som f.eks keytruda måtte gjennom trials i kina, så kanskje det er mulig å få cysview på markedet der uten å måtte kjøre trials i årevis.

3 Likes