Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Litt om det kinesiske markedet.

1 Like

Med en vestlig partner så spørs det hvor lett det er å penetrere det kinesiske markedet og byråkratiet? Nå har vi en fot i døren tror jeg, kanskje helt opp til låret!

3 Likes

Huffda, 100.000 får denne kreftdiagnosen hvert år og 50.000 dør. La oss håpe at PHO/Asieris kan gjøre noe med dette.

2 Likes

Fint innlegg @larsmkn :+1:

10 Likes

Noen som har et tips på inngang i PHO? Er det bare å hive seg på , eller er det mulig det blir en dupp i dag?

1 Like

Et viktig aspekt med inngåelsen av Cevira avtalen mener jeg, er at det markedet ser at Schneider&co er på ballen og kan lage gode avtaler på vegne av aksjonærene.
Så neste avtale på blokken er mest sannsynlig Hexvix/Cysview i Asia. I tillegg har de Visonac som er klar for fase 3.

Sitter du utenfor og det kommer avtaler som beskrevet, så blir du fort løpende etter kursen. Lavt 50-tall børe være en finfin inngang.

2 Likes

Kommer jo litt an på hvor langsiktig du er.
Min mening er ivertfall at Photocure er kraftig underpriset, spesielt nå etter gårsdagens Cevira avtale.

Mitt tips er kanskje å fordele kjøpet ditt over en lengre periode.

2 Likes

Da selges 1/3 av beholdningen i PCIB og legges i PHO, noe jeg forøvig skulle ha gjort for flere måneder siden for å dra ned risikoen i porteføljen.

3 Likes

Du selger rett før en potensiell nyhetsstrøm i Pcib for å kjøpe deg opp i en aksje som nettopp har sluppet en stor nyhet? Hver sin lyst…

5 Likes

Ja, vet hva som kommer framover men det har jeg sagt til meg selv i 2 år. Det er ingen garanti for at avtalen i FimaNac blir forlenget eller at den ender opp med milestones utbetalinger og upfront. Det er heller ingen garanti for at vi får noen VACC avtaler på en stund. Det er heller ingen garanti at det burgeren legger fram en gang i de nærmeste 4-5 måndene kommer til å få markedet til å skjønne potensialet.

For chem kan det gå lang tid før noe skjer. Hver sin lyst indeed…

Jeg sitter med 100% av porteføljen i PCI så det føles riktig.

3 Likes

Så hyggelig at det endelig kom en avtale for Cevira. Jeg må innrømme at jeg er overrasket over at ikke partner-avtale kom mye tidligere og at jeg aldri helt forstod hvorfor det skulle være så vanskelig å få til en avtale for Cevira. Men avtalen kom.

Jeg håper at denne avtalen kan blåse litt liv i biotech-aksjer generelt i Norge nå. Det er også interessant å se at avtalen kom når de fleste hadde gitt opp for lenge siden. Man får ingen forvarsel på slike avtaler.

5 Likes

Det er vel en viss sjanse for at folk flytter over fra andre biotech aksjer over til Pho nå? Slik @Don_suger skriver over. Er usikker på om dette hjelper andre biotech aksjer…

4 Likes

Takker!

Kjenner flere som nå kommer til å laste opp i PHO fra andre selskaper i samme bransje. De klarer ikke se at dette caset ikke skal bli ekvator suksess.

5 Likes

I den grad PHO slipper meldinger som bidrar til å øke sikkerheten og sannsynligheten for suksess, samtidig som andre farmasiaksjer ikke følger opp med meldinger når markedet forventer oppdateringer basert på tidligere uttalelser, så kan man ikke bli overrasket over at investorene flytter pengene sine over mot PHO. Man kan like det eller ikke og hevde at “nå skjer det store ting snart”, men det er dessverre ikke det samme som at det skjer. Man kommer ikke bort fra at en melding om faktiske ting er sikrere enn troen på at noe skal komme til å skje.
Jeg sitter selv med en del av kapitalen min i PCIB og er rimelig sikker på at det vil komme gode nyheter fra PCIB. Men det er en årsak til at jeg sitter med 80% i PHO og kun 20% i PCIB. Jeg er samtidig inneforstått med at dersom alt slår til i PCIB, så vil dem som har satset motsatt fremstå som vinnere. Men jeg tør fortsatt hevde at PHO for tiden er et av de sikreste kortene blant farmasiselskapene på OSE. Men det er min personlige mening. At andre har en annen oppfatning kan jeg leve med.

1 Like

Kanskje Asieris vil bruke Photocure som partner i usa for å selge sitt produkt APL-1202?
På samme måte som Pho selger Combat Medical i norden
Photocure etablerer seg jo for fullt i usa nå, og har jo kanskje ettervert opparbeidet seg et nettverk der?

Kan bli et spennende samarbeid dette, men dette blir jo såklart bare spekulasjoner🙃

2 Likes

Joda, greirt at det bare er spekulasjoner. Men vi vet at PHO er på utkikk etter produkter som passer inn i sortementet til The Bladder Cancer Company. Oppbyggingen av en egen organisasjon i USA og det strategiske valget om å ivareta egen lansering og salg i USA selv ble nok også gjort med tanke på at man gjennom denne organisasjonen kunne selge andre relevante produkter. PHO får jo en direkte link inn mot urologene i hvert enkelt sykehus/klinikk som installerer BLC teknologien. Dette blir viktige kanaler for markedsføring og salg av andre produkter relatert til blærekreft.

Med sin amerikanske organisasjon har PHO etablert en unik posisjon som andre firma kan benytte seg av når de ønsker tilgang til det amerikanske blærekreftmarkedet. Jeg vil tro at f.eks. Combat Medical vil benytte seg av PHO når og dersom de får innpass i USA med sitt produkt.

PHO er bare i startfasen av noe som kan ultrastort på noe sikt. Blir spennende å være med på denne reisen som såvidt har startet.

2 Likes

Du sa vel det samme om nano

2 Likes

Det kan vel være at du har rett i det. Men da Costa viste seg å være en lystløgner man ikke kunne stole på, da tok jeg konsekvensene av det og solgte meg het ut av NANO. Har rett nok hatt et par gjestopptredener de siden, men har etterhvert funnet PHO som betydelig mer attraktiv, ikke minst pga sikkerheten.

Jeg tror nok at NANO kan lykkes på sikt. Og jeg håper at det skjer slik at trofaste investorer får noe igjen for all ventingen. Men det er også tydelig at da jeg trodde ppå Costa at 2019 skulle bli året for NANO, så var det feil. Til sammenligning, så har allerede PHO lykkes. De har FDA godkjent produkt , de har refusjonsordninger på plass og salget av Cysview øker kvartal for kvartal. Her er det ikke spørsmål om det blir store penger, men et spørsmål av hvor stort det blir. Vi står jo allerede midt i et gjennombrudd. At markedsaktørene ennå ikke har fått dette med seg det er verst for dem. Jeg er solid lastet og nyter tiden og alt som skjer rundt PHO.

Samtidig ønsker jeg alle NANO aksjonærer alt godt.

1 Like

Dette må da være positivt?

“In 2018, the average drug approval took just over three years. Drugs that received priority status, meaning they meet an unfulfilled medical need, took an astonishingly short 16 months for approval. In comparison, the FDA takes an average of 12 years”

7 Likes