Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Skrev litt om det på fundamentaltråden Photocure fundamentale forhold (PHO)

Basert på tidsbruken i fase2B vil jeg tippe at det tar 2 1/2 til 3 1/2 år fra de starter å planlegge fase 3 (nå) til de har resultatene klare.

2 Likes

Det står i pressemeldingen at de vil starte et forsøk i Kina PLUSS et forsøk i USA/Europa, så det kan jo antas at de ser for seg at det er raskere å gjennomføre fase3 i Kina.

Men det står også at det «estimated to finish in 2022», uten at jeg helt får tak i om det er Kina eller USA/Europa eller begge deler.

1 Like

En x-faktor i tidslinje her er hvor lenge disse forhandlingene har vært forbi en “nesten blekk på papir fase” slik at en del forberedelser regulatorisk i kina allerede kan være godt i gang

3 Likes

Aksjekurs fra 2003 fram til nå. Det har jo skjedd en god del i Photocure de siste årene og verdien av Cevira har jo vært priset til 0,- kroner. Allikevel så kunne man hatt pengene stående i banken i veldig mange år og kjøpt seg inn nå etter nyheter på en noenlunde lik kurs. Er det noe god forklaring på dette??

1 Like

Jeg tror MW hadde en finger med i kursen: Pumpet opp før de satte solid short.

1 Like

MW reduserte shorten i går, nå vel 144k i short.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

4 Likes

Nemlig Mr. Oncoinvest, man må ikke tenke OS, overall survival, her i det hele tatt. Avlesning er på nedgradering av CIN, Feks CIN2 og 3 til CIN1 eller bedre. Husk at CIN ikke koniseres.
I tillegg vil trolig HPV clearance bli et viktig endepunkt.
Avlesning på 3 og 6 mnd etter behandling vil være naturlig for fullstendig konklusjon på hver pasient.

7 Likes

Noen som kan forklare dette?

image

1 Like

Dette er mens sluttauksjonen foregår i fem minutter. :slight_smile: Så blir alt matchet til slutt.

image

Det jeg tenker på er spesielt postene på 600, 650 og 9000 som ligger godt under hva kjøper er villig til å betale.

Et godt verktøy for å dra kursen ned i sluttauksjonen?

1 Like

Det skjer i alle aksjer. Sjekk sluttauksjonen i f.eks Telenor i morgen så ser du at det ikke er noe spesielt

1 Like

Mest sannsynlig en intradagsfailer eller noen som syntes aksjen fremstår svak teknisk

eller at du bare vil være helt sikker på å få lukket den handelen, bare legger en ordre på et eller annet vilkårlig nivå godt under der du tror close lander,

3 Likes

Opp som en bjørn,
Og ned som en skinnfell
Godt kursen holdt seg over 50 idag

Tror rundt 50 kroner er et godt kjøp. Aksjen er bare opp 7.50% i år på tross av svært gode nyheter og børsene nærmer seg ATH igjen.

2 Likes

Pullback etter et sånt rally er den forventede atferden for de fleste aksjer, om den skulle klare å holde seg over 50 er det ekstremt bullish, og all trading over 50 dagers snitt er bra.

Både om man zoomer ut til 5 års chart eller zoomer helt inn så ser det oppløftende ut:

3 Likes

Golden cross :ok_hand:

3 Likes

På synkende 200 men joa. :wink: Vi tar med det vi får.

1 Like

Pho har vert på radaren min over flere år, eg prøvde å trade den for noen år tilbake uten hell.
Normalt sett ville eg ha løpt etter aksjen i går på newsen som kom, å hadde det vert en Anne aksje med tilsvarende god melding så hadde eg gjort det, men pho faller alltid tilbake igjen og volumet tørker fort oppigjen, eg tenker at pho fremover vil være en ypperlig aksje å småplukke litt i, for langsiktig eierskap i ett pharma selskap som tydelig har noe stort på gang.
Meget spennende selskap, eg håper å få noen kjøp på andre siden av femtilappen

1 Like

Jeg er ikke særlig bevandret i Teknisk analyse.
Hva er Golden cross(kan søke det opp, men kjekt med en menneskelig forklaring), antar at det er noe som kan betraktes som positivt?

På forhånd takk

1 Like