Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Quadruple
Du kan umuloig ha lest mye av det jeg hare skrevet. For det første har jeg gjennom hele min “forfatter”-karriere på HO og her på TI fremholdt at jeg ikke har noen tro på at innlegg fra oss på HO eller andre diskusjonsfora har makt i seg til å påvirke kursutviklingen. Det er helt andre og langt sterkere krefter som bidrar til å bevege kursen opp og ned.

I den grad vi hadde slik makt, så måtte jo focuss, Korsar, Snøffelen og andre ivrige aktører blitt fullstendig frustrerte over at kursen ikke beveget seg etter alle de innlegg de har produsert. Man må gjerne tro på julenissen for min del, men jeg har hittil ikke sett et eneste bevis på at noen har evnet å bevege kursen med sine innlegg. Og det er også noe av grunnen til at jeg ikke bryr meg med å skrive innlegg om selskap jeg har solgt meg ut av. For dersom jeg selger meg ut, så er det fordi jeg ikke har lenger tro på at kursen har mer å gå på. Der har jeg jo til tider tatt feil, men da begynner jeg ikke å kaste bort tiden med å skrive negative innlegg i den tro at jeg med slike innspill skal kunne bevege kursen nedover igjen.

Jeg foretrekker å debattere de selskapene jeg er aksjonær i. Andre får ta seg av andre selskaper.

Jeg har også opptil flere ganger advart lesere om ikke å handle aksjer i et selskap jeg er investor i basert kun på mine innlegg. Som aksjonær i et selskap er jeg subjektiv og mine innlegg er helt klart farget av den tro jeg har på selskapet jeg er investert i. Men det er ikke nødvendigvis det samme som at min overbevisning er riktig. Det kan være at andre har gode argumenter for hvorfor man ikke skal kjøpe seg inn. Så nye aktører på et diskusjonsforum må søke informasjon fra andre kilder enn på et diskusjonsforum før de beslutter å gå inn.

Men nettopp derfor skal jeg ha meg frabedt at enkelte kommer sutrende i etterkant og hevder at jeg og andre positive skribenter er skyld i at deres økonomi er gått åt skogen. For dersom man ikke er voksen nok til å stå for sine egne valg her i livet, så er absolutt ikke børsen et sted å leke seg. Det finnes et utall flott barnehager med dertil egnede lekeapparater som er helt uskyldige man kan benytte.

Så, nei, jeg er ikke avhengig av at leserne kjøper seg inn i de selskaper jeg har kjøpt meg inn i. For det er verken jeg eller andre skribenter på HO , TI eller andre diskusjonsforum som er avgjørende for at kursen skal gå. Det er helt andre og langt sterkere krefter som bidra til det. Og det vil det også være i tilfellet PHO. Jeg vil aldri påberope meg noen ære for at kursen har steget til kr 400,- eller mer. Om så skjer, så skyldes det ledelsen i PHO og de grep de tar.

1 Like
8 Likes

The independent, real-world study has highlighted the benefits of using Cxbladder Triage (CxbT) in conjunction with imaging for initial assessment of all patients that present to the clinic with haematuria for investigation for bladder cancer. The results show that this new clinical process would allow approximately one-third of patients to be managed within the community by the primary care provider, avoiding the need for an invasive and expensive cystoscopy.

2 Likes

Enig LM at alle må selv, uavhengig av det som skrives på diverse fora, ta sine egne valg (samt stå for dem). Det jeg setter stor pris på er alle dere som er villig til å dele lenker til artikler mv og av sin faglig erfaring innenfor området. For øvrig tror jeg det er mange av investorene som mangler en nærmere plan for sine investeringene - og ikke klarer å se “signalene” i forkant (det er ikke alltid like enkelt) - hvilket medfører at en blir løpende etter (både oppover/nedover).

Ønsker alle lykke til med sine valg/beslutninger!

1 Like

Betyr dette gjennombruddet mindre behov for cystoscopy med cysview?

Dette er ikke noe nytt, det har vært diskutert tidligere og folk som har bedre greie på det enn meg har skrevet at dette vil være et supplement.

2 Likes

Det vil nok aller først og fremst bety at markedet for surveillance øker veldig mye.

Men ja, ville ikke du selv ønske en smertefri prøve enn å få et digert rør inn gjennom hele urinrøret hvis du på en forsvarlig måte kunne slippe? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror nok det er en god analyse; en «blod i urin test» vil kunne gjøre surveilance BLC enda mer attraktivt, og screeningjobben mer effektiv.
Veldig god nyhet mtp implementering av flexiscope.

2 Likes

Jeg har ikke veldige gode data til å underbygge en sånn påstand, men det virker logisk at mange flere pasienter vil drive og ta noninvasive prøver, og så vil en god del på indikasjoner på disse som kan undersøkes med flex scope blåys, og behandles poliklinisk, heller enn at man trenger å gå i operasjonrommet.

2 Likes

Ja dette er mer common sense.

2 Likes

Amerikanske for profit helsevesenet er jo VELDIG glad i å selge mer eller mindre velbegrunnet screening av alt mulig rart, så de slikker seg vel rundt munnen av dette. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hva slags imaging er det de snakker om her? En enkel røntgen?

Edit: Fant det i artikkelen. Ultralyd eller CT.

1 Like

CT av urinveier er vel standard.
Ellers viser denne oversikten at ca 50% av blærekreftpasientene i USA får kreften oppdaget etter at den har spredt seg til blæremuskelen. På det stadiet er tiden for blålysdiagnostikk forbi.
Enhver test som kan avsløre kreften på et tidligere tidspunkt vil øke behovet for blålysdiagnostikk.

6 Likes

Nesten litt latterlig å se hvor smått og ynkelig markedet i Norge er for denne type aksjer. Når PCIB går opp, så synker PHO og motsatt. Investorene må frigjøre midler i det ene selskapet for å investere i det andre…

1 Like

Jepp. Enn så lenge er det hovedsakelig de samme midlene som flyttes mellom selskapene alt etter hvilket selskap som går. Slik blir det nok inntil det kommer frisk kapital inn i farmasimarkedet, eller det kommer såpass juicy nyheter at dem som i dag ikke har interesse av farmasisegmentet, får det.

1 Like

Er også grunnen til at jeg driver og tracker index og total marketcap. Grisebull kan vi bli når total marketcap begynner å bli 9-10 milliarder. Men først skal nok 500 mill utraderes fra ultimovacs ville jeg tro sånn ting ser ut.

2 Likes

500 mill! Da må i så fall de andre selskapene kraftig ned da Ultimovacs på dagens prising er på billigsalg sammenlignet med de andre biotek-selskapene!

En ikke helt fyldestgjørende forklaring. Omsetningen i pho er vanligvis langt høyere enn i pcib.
Så langt i dag er omsetningen tre-fire ganger så høy i pho.

Men enig i at biotek er utrendy. Den samlede omsetningen i sektoren tilsvarer sånn omtrent omsetningen på en dårlig dag i et av oppdrettselskapene våre.

For mange år siden utga Cappelen en serie de kalte “Cappelens upopulære skrifter”. De var smale, men de var drivende gode.

1 Like

Det kom en veldig pen liten boost i omsetningen i PHO straks prisen kom ned i et mer edruelig leie nå. Det er pent.

På fredag kunne man knapt finne en kjøper på 43, nå ble det gjort 16.000 poster på rekke og rad på 49,9.

1 Like

Noen minutter lå det 41,6k på kjøp på 49,85, slike poster har jeg aldri tidligere observert i Photocure

4 Likes