Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

55 borte!

2 Likes

Ikke borte, men spist opp av folk med matvett

Nå har sheriffen et kjempeproblem. Tap i millionklassen slik ståa er nå.
Vi kan faktisk legge 50- tallet bak oss fortere enn de fleste hadde sett for seg.

1 Like

Kan bli en bra dag, spread nå normalisert og allerede 4 millioner omsatt etter en halv time. En god dags handel i PHO er unnagjort før vi er ferdig med 5. kaffekoppen!

3 Likes

alltid kjekt med oppgang,

men på et punkt ryker det nok ut en trade, og se om det faller tilbake.

1 Like

Synes det stinker av den sperren vi har sett de siste dagene, er nesten 100% sikker på at det hele er avtalt spill. Og av samme grunn er jeg 99% sikker på at MW nå er under 0,5%.
Og det er det mye og mangt som er, men dette ble for synlig

2 Likes

Hadde vi ikke rocka litt i båten i går tviler jeg på at sperren hadde røket i dag.

1 Like

Mulig at det bidro, men dette har vært planen til MW de siste dagene. Sperren er lagt ut av selger for at MW skulle kunne plukke mest mulig under 55 inntil de bare måtte ta den i et jafs.
Det er jeg 99% sikker på.

1 Like

Hmm
Ikke sikker på at du har rett her Rodjer. Det var mange som spiste av den. Så også på antallet at det var endel småsparere. Runde tall som 500 og 1000.
Mulig MW fikk halvparten.

Edit
Ser nå at de går under grensen med kun halvparten.

Det gjør bare at det fremstår mer normalt.
Når så flere vanlige folk begynte å spise av den, så måtte MW bare sikre seg og kjøpe resten til… Til en pris de har avtalt med “partneren”

1 Like

Ja, nettopp. Tror du har rett i det, men så snart det ble spist av posten måtte MW trå til.
Vet ikke om jeg har rett, men det er all mulig grunn til å undres over dette og jeg synes det er litt rart at jeg nærmest alene tenker slik.
Vi har de siste 12mnd aldri vært i nærheten av en lignende ordrebok i PHO.

2 Likes

Er ikke ulovlig å legge ut aksjer til salgs. Om det er fornuftig å stable de i tårn, tja det kommer an på markedet. Er aksjen i ett bullrun er det ofte slik at volum tiltrekker seg volum

2 Likes

MW kjøpte nok mye igår under sperren fra “partneren” og sikkert 60-70k av posten på 55. De er nok i praksis mer eller mindre ferdig dekket inn før 1530 idag

1 Like

Ja ja
Men de fikk i hvertfall ikke mine. Synd for dem som ble «lurt» ut på 54.9 i går. Men sånn er spillet.

1 Like

Ikke mine heller, men hater når store aktører skal få trå på småsparere på denne måten.

3 Likes

Nå får vi et svar på hvordan markedet tolker det at shorten forsvinner. Kan faktisk gi utslag.

Folk som ikke kjenner selskapet så bra vil nok tolke dette positivt.

3 Likes

Så 57,- nå!

2 Likes

Tviler på at den shorten ble noen god butikk for MW. Til pass til dem!
Oppturen vi har hatt så langt i juli ligger nok en del over det jeg hadde forventet meg frem mot Q2 19 presentasjonen. men støyen som var i går har nok laget en del bølger som trolig har vekket en del nye investorer. At kinesere kommer på banen, inngår en god avtale på Cevira og samtidig skaper grobunn for spekulasjoner om bud, er alle faktorer so,m bidrar til økt nyskjerrighet.

Det gode med PHO slik den nå fremstår, er at det ikke skal veldig mye graving til før man må innse at PHO er priset rimelig ut fra de rammebetingelsene selskapet har rundt sitt hovedprodukt i USA. I tillegg er det nå åpnet muligheter for at Cevira på sikt kan komme til å gi selskapet en særdeles god ekstrainntjening.
Avtalen rundt Cevira gjør at man også må stille spørsmål om det innen måneder kommer en ny avtale på PHO sitt tredje produkt. Og da begynner det å smake mer enn fugl av dette selskapet.

Vil ikke utelukke at det er flere elementer som gjør at kursen på PHO rører seg noe mer enn hva vi skulle kunne forvente i et sommerstille marked.

Det gir meg en særdeles god følelse å sitte med en pen bukett PHO aksjer. Håper det blir mulig å bli sittende noen år og at beilere blir avvist av investorer som vet hva de sitter med.

2 Likes

Cevira avtalen og ny oppdatert analyse , 70, er ikke uten betydning. Og vi nærmer oss
Q2. Etter Q2 i fjor gikk aksjen 35 %

4 Likes

Glemte det elementet i farten. Men enig med deg i det.

1 Like

Ingen endringer i shorten… Fortsatt 144757 utestående

3 Likes