Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Enig med deg at det virker som interessen for PHO har økt. Vi får imidlertid først vite kl 1530 i dag om MW dekket inn deler av shorten i går.

2 Likes

Spiller det noen stor rolle?

Jeg er veldig takknemlig ovenfor MW, uten dem hadde jeg sannsynligvis måtte betale mere for PHO aksjene jeg har akkumulert siste månedene.

Skal ha flere, så fint om de øker shorten litt til :smiling_imp:

Du kan få med meg, eg flytter litt utover neste uke. men det er vel ikke pop og si her :wink:

Prøver å få plukket litt på 54-tallet…trenger flere aksjer

Antydning til action her nå:

Sanntids ordredybde
Var nettopp 17.000 på kjøp på to forskjellige priser, rakk ikke screenshotte mens begge var der
image

Vs forsinket:

2 Likes

Antar kursen slutter rundt 57 +/- 0,50. Men vi ser helt klare tegn på at interessen rundt PHO er på vei opp. Om det bare er generell økt interesse i markedet/at flere er blitt oppmerksom på PHO og aksjens vanvittige potensiale, eller om det er forventninger til Q2 19 som er i ferd med å materialisere seg, skal være usagt.

Men uansett hva det er så ser vi at kjøpsinteressen synes å være høyere enn salgsinteressen. Og sant og si så er jeg ikke veldig overrasket Om noe overrasker meg så er det at det tar så lang tid før større markedsaktører, fond/større private investorer/amerikanske investorer våkner opp.

Jeg tror det er mange som vil komme til å angre bittert over at de ikke satte seg nærmere inn i PHO og kun anså selskapet som en svært så risikofylt farmasiaksje. Men det er heldigvis ikke mitt problem.

3 Likes

Absolutt mer attention nå!

Edit 16:05
image

5 Likes

LM; Ut fra nåværende omsetning for et biotek-selskap er egentlig PHO normalt priset for tiden(5X omsettning).
Men den akselrerende veksten som vi og ledelsen har tro på er overhode ikke priset inn. I tillegg er heller ikke fremtidige inntekter fra Cevira priset inn.

2 Likes

Enig. Og m3d kun 13% kapasitetsutnyttelse av scopene som var utplassert i DES 2018, så sier det seg selv at økt fokus og en stadig mer positiv holdning til BLC teknologien, både hos urulogeksperter, men også hos pasientorganisasjoner, så kan en økt bruk i allerede utplasserte scope få en voldsom effekt på omsetningen.

I tillegg er der plassert ut og tatt i bruk ytterligere scope i løpet av 1H 2019. Og scopene anskaffes nok ikke for å stå til pynt eller støve ned på et lager. Pasientbehandling is the name of the game.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg. ;-))

PS. Men enhver må gjøre sin egen risikovurdering av det å bli sittende gjennom Q2 presentasjonen. Det er nok av eksempler på at kursen stuper i etterkant av en kvartalspresentasjon. Så skal man se på det aspektet så tilsier all fornuft at man holder seg på utsiden.

2 Likes

Nei, det er mye som ikke er priset inn. Men med tanke på at dette er usikre inntekter, så kan man kanskje forsvare den prisen markedet setter på PHO. Problemet er bare at markedet ikke er konsekvent. Hvilken omsetning er det i de andre farmasiselskapene ( Bergen Bio, NANO, PCIB, TRVX) på OSE som forvarer deres prising? Eller et selskap som NEL? Så hvorfor priser markedet PHO basert på omsetning, mens det samme markedet priser andre selskaper på håp, tro og kjærlighet? Det er jo det som er litt pussig. Og hvilke selskap har minst risiko og størst sannsynlighet for å gjøre braksuksess i USA?

Nei, sant og si så synes jeg PHO fremstår svært billig på dagens nivå. Og følgelig er det ikke rare gnisten som skal til for å tenne bærerakettene. ;-))

2 Likes

er denne delt tidligere? bra video, men med få seere enda :https://youtu.be/cPKA8MQ1eUA

2 Likes

LM; Forsåvidt enig, men man må huske at PHO pr. idag ikke er et “høypotent” selskap som har produkter som dokumentert kurerer kreft som BergenBio, Trvx,Nano, PCIB(har selv aksjer i alle disse).
Grunnen til at de forannevnte selskapene prises på linje med PHO, til tross for 0 inntekter, er troen på oppkjøp, lisenser,partnerskap osv.
Men når det er sagt tror jeg en investering i PHO i det lange løpet kan vise seg å bli vel så bra som i de andre selskapene som er nevnt.

Har som du investert mest i PHO og PCIB.

2 Likes

Vel, nå er det vel ikke helt korrekt å si at de nevnte selskapene kurerer kreft. I så tilfelle hadde de allerede hatt fullgod dokumentasjon og de ville befunnet seg i kommersialiseringsfasen. Det gjør de såvidt meg bekjent ikke.

Så uansett hvor de befinner seg i utviklingsfasen, vet vi fra andre selskaper at de kan snuble på oppløpssiden. Så risikoen i disse selskapene er fortsatt tilstede, gog i varierende grad. Så i realiteten er det fortsatt i en tro, håp og kjærlighets situasjon.

PHO er unik i så måte; FDA godkjent produkt, refusjonsordninger påplass, anbefalinger fra såvel fagmiljøet innen urologi til pasientorganisasjoner, allerede nær 200 scope utplassert og et akselererende salg av Cysview. Skjønner markedet hva dette betyr? Har markedsaktørene oppfattet potensialet ved 10, 20, 30, 50 eller 70% markedsandel? Nope, det ser neimen ikke slik ut med tanke på prisingen.

For mens de andre snakker om sannsynligheten om å få godkjent produkter snakker vi i PHO sitt tilfelle om hvor stor markedsandel selskapet kan oppnå.

Og bak Cysview ser vi nå konturene av et nytt produkt som kan gjøre at potensialet vokser noe enormt. Som om det skulle være nødvendig.

Joda, PHO er en gullgruve som kan bli forvandlet til en diamantgruve de kommende 3-5 årene. Stort blir det uansett. Men tenk hva det kan bli…

3 Likes

2021
Q1, 70 mill i US
Q2, 90 mill i US
Q3, 100 mill i US
Q4, 120 mill i US
Totalt 380 mill i US alene.
Dessuten kommer det sannsynligvis 18 mill $ fra Cevira Milestone det året.
Vi kan da snakke om et overskudd på 400 mill.
2024 tør jeg ikke tenke på.

1 Like

Tror nok at vi på det tidspunkt har begynt å motta rause utbytter. Kan komme tidligere, men jeg tror det mest realistiske vil være i 2021.

Ifølge Q1 19 presentasjon:" once diagnosed with bladder cancer,99% of patients sought out an institution that offers blc with cysview "
Hvorfor ser vi ikke da en mye høyere bruksfrekvens?

2 Likes

Blir spennende fremover!

1 Like

Det eneste logiske svaret er at spørsmålene i undersøkelsen er stilt til pasienter som har vært gjennom en blc cysview undersøkelse. (det er min antagelse, har ikke brydd meg om å sjekke)

2 Likes

Godt spørsmål - det er et stort potensiale ift økt brukerfrekvens i de rigide scopene som allerede er utplassert. PHO/Schneider har gitt uttrykk for at en jobber med å få økt brukerfrekvensen. I tillegg utplasseres det fortsatt flere og flere scope - og ennå har en ikke kommet ordentlig i gang ift flexiscopene. Hvis PHO fortsetter veksten fremover (You 60 %) - vil PHO fint oppnå guidingen for 2020 (20-25 mUSD i USA) - og med en fortsatt vekst på 60 % i TURBT vil PHO i 2021 omsette for mellom 32 - 38 MUSD. Da har jeg ikke tatt med omsetningen fra Surveillance. Videre har vi også omsetning fra de andre markedene som i 2018 på på ca 120 mill NOK + ev utbetalinger fra Cevira. Ev. partneravtale i Asia er ikke tatt med.

PHO er i dag kun verdsatt til litt over 1 mrd - og selv om kursen skulle doble seg, vil PHO dermed bare være priset til litt over 2 mrd… Hvor mange flere kvartaller med en omsetningsvekst YoY på 60 % trenger en før markedet tar dette innover seg…?

2 Likes