Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

tror det var @savepig eller en annen som hadde en tabell som viste frekvensen for brukshyppigheten siste årene.

1 Like

Jeg mener fokuset på brukerfrekvens er for enkel. Min påstand er at det er svært vanskelig å få høy frekvens når antall nye scope er akselererende.

Det ville vært interessant å vite hva frekvensen er for scope etter 1,2 og 3 år.
Siden frekvensen er økende (omsetning/antall installerte scope), og antall nye scope har akselererende vekst, er nok frekvensen på scope utplassert for 2 og 3 år siden mer enn bra

10 Likes

Helt enig Hayen - veldig godt poeng!

1 Like

Selvfølgelig vil nye scope trekke ned gjennomsnitsfrekvensen. Antar det tar litt tid før klinikker med nye scope får opp bruken for fullt.

1 Like

veldig interessant artikkel fra e24.no

6 Likes

En grei sak å ta utgangspunkt i denne hvis man ønsker å finne en formel for økning over en periode.

Sikkert noen matematikkene som kan bruke historiske data og regne ut hva vi kan forvente fremover basert på historiske antall scope og salg:

3 Likes

Interessant!
Dumt at Photocure ikke er nevnt i artikkelen men…

1 Like

Og nylig har Photocure fått en partner i Kina for Cevira. Kunne like godt vært Dan Schneider som satt ved bordet på det bildet. :wink:

2 Likes

Helt enig i det. Men vi får ikke opplyst data som gjør det mulig å gjøre den slags eksakte vurderinger. Men jeg også er sikker på at brukerfrekvensen på scope som har vært i bruk et par tre år er langt høyere enn dem som er utplassert siste året.

Men samtidig mener jeg at når man sprer bruken ut over alle utplasserte scope, så får man et greit inntrykk av hvor stor ledig kapasitet PHO har opparbeidet. F.eks. så var kun 13% av utplassert kapasitet brukt PR DES 2018. Det forteller oss at PHO har et voldsomt salgspotensialet bare i de allerede utplaserte scopene. Men i tillegg blir det utplassert stadig nye scope, dvs enda mer kapasitet.

Blir spennende å se hva totalkapasiteten er blitt PR Q2 19 samt hvor mye som er utnyttet.

1 Like

Ser nå i https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045
at shorten står som udekket. Kan det stemme? Hva var det da som skjedde på onsdag/torsdag?

Det beste scenario for min del er selvsagt om den er udekket. Da må de muligens krype opp mot 70-tallet for å hanke inn over 140k.

1 Like

er der noen som endelig har fått med seg Cevira utlisensieringen?

“når de døde våkner”

1 Like

En grei start på uken, men fortsatt er PHO ekstremt lavt priset når man ser på det potensialet aksjen har. Ved årsskiftet var kun 13% av kapasiteten til utplasserte scope utnyttet. Siden den gang er det utplassert ytterligere scope. Men flexiscopene som nå er i innføringsfasen har fire ganger kapasiteten til de regide.

Og i tillegg har vi såvidt startet på et eventyr i Kina som ingen av oss i dag aner hvor stort kan bli.

1 Like

Ryker 60 i dag??:slight_smile:

1 Like

Ville ikke bli veldig overrasket. Mer overrasket over at norske investorer er så blinde og trege at de lar slike muligheter som PHO gå fra seg. Mange år mellom hver gang en slik mulighet dukker opp på OSE.

2 Likes

Når vi snart får svar på hvor mange «lavthengende frukter» som er blitt materialisert blir det månelyst.
Med nye guidelines må det ha blitt utplassert mange Flexi til allerede eksiterende behandlingssteder. Mersalg.

3 Likes

ja, forstår det ikke eg heller.

solgt 5k til .

Det er lov å ikke forstå, på samme måte som det er lov å bli overrasket. Nyt sommeren og lykke til med pengene.:money_mouth_face:

1 Like

Hehe , poenget mitt er at her er ingen som sier de selger, selv om der sikkert er flere.

Eg tror pho kommer, men eg tror andre går fortere… vi får se.

1 Like

Teknisk sett er det ingenting å si på å selge aksjer her, den er på rimelig sterkt moment og har jo stupt etter hver eneste kvartalsrapport

2 Likes

aldri feil å ta gevinst har jeg funnet ut

1 Like