Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det er korrekt. Men er det en regel som aldri vil bli brutt? Både Q3 18 og Q4 19 presentasjonen hadde momenter i seg som kan forklare hvorfor aksjekursen tok deg et svalestup.
Ved fremleggelsen av Q2 19 kan vi ikke utelukke at nyhetene som kommer er av en slik art at PHO vil tiltrekke seg økt oppmerksomhet fra et større antall investorer.

Q2 19 blir det første kvartalet der det ikke har vært utfordringer med flexiscopene. Det er derfor rimelig god grun n til å tro at DS sine uttalelser om at de sykehusene han omtalte som low hanging fruits har anskaffet flexiscope. Det kan gi et voldsom oppgang i utplassering av flexiscope, som har fire ganger så høy kapasitet som de regide scopene.

Basert på et rekordhøyt antall utplasserte scope ved inngangen til 2019 samt fortsatt utplassering av scope 1H 19, så kan omsetningen av Cysview komme til å vise rekordhøy omsetningsvekst gjennom Q2.

I tillegg vil man kunne forvente utfyllende kommentarer rundt Ceviea avtalen.

Totalt sett kan det fremkomme såpass mye oppløftende nyheter på Q2 19 at vi for første gang på lenge får en opptur etter fremleggelse av kvartalsresulatene og en reprise på reaksjonen etter Q2 18.

Men jeg skjønner dem som velger å sette seg på utsiden og avvente en billigere inngang etter kvartalspresentasjonen, men jeg er slett ikke sikker på at den taktikken vil virke ved Q2 19 presentasjonen. Må bare få ønske alle som gjør et slikt stunt lykke til.

2 Likes

Nei, så lenge man har vett til å ta gevinsten, snu ryggen til selskapet man tok gevinst i og fortsette livet uten å se seg tilbake. Men det kan være tøft å ta gevinst og i etterkant oppdage at oppturen fortsetter og at du kunne fått en langt bedre gevinst ved å vente.

Men dette er jo noe hver enkelt av oss må ta en avgjørelse på. Det som er rett for meg vil nødvendigvis ikke være rett for en annen.

1 Like

enig i det, det har gått begge veier for meg, photocure blir jeg derimot sittende med

1 Like

Jeg prøvde å trade Photocure, etter å ha gått ut av NEL, i fjor på ettersommeren og høst med katastrofale konsekvenser. Siste inngang på høsten var på 41kr. Bare nå nylig har jeg kommet ovenpå med papirgevinst. Du vet, selge billig og kjøpe dyrt. Det er for meg å trade. :skull_and_crossbones:
Fortsatt langsiktig.

1 Like

Marshall får nok et styrevedtak på å 0 stille shorten og da kommer 70 fortere enn svinnt.

Jo det er veldig feil “å ta gevinst” i en stigende aksje !
Det er den verste feil man kan gjøre.
Hvis aksjen fortsetter oppover blir det veldig vanskelig å kjøpe tilbake på et høyere nivå.
Man skal ganske enkelt lukke øyne og ører og bli sittende i aksjer med så stort potensiale som Photocure.
Man tjener aldri millioner hvis man selger etter et par tusenlapper.

4 Likes

Miniposisjonen Marshall har i PHO trenger nok ikke noe styrevedtak for å endres :wink:

5 Likes

Cut your losses and let your winners run!

1 Like

Jeg tar ikke gevinst i photocure nå, men grådighet er farlig

Det er farlig å leve.
Man blir aldri rik uten å ta risiko.
Finner du en aksje med bedre risk/reward enn PHO så gi oss et tips :slight_smile:

1 Like

Selge under 60kr :smiley:.

Herregud

Man kan vel vurdere å lette seg litt (bare litt) når Mcap kommer opp til anstendige 3 milliarder.

Den må gjerne stige hele uken, snittet blir bedre da på salget;)

Det er ikke farlig å selge litt hvis man føler for det. Men det kan vise seg som en magatabbe å selge alt.

1 Like

Den evige diskusjonen om investering eller trading blir man aldri ferdig med.

3 Likes

Photocure blir en utbyttemaskin som vil trekke flere investorer til biotek sektoren. Dette blir bra for flere enn Pho aksjonærer.

2 Likes

Klokken er 13:30 og kursen har allerede kommet opp i KR 59,70. Volumet er på 67700 aksjer omsatt og det er knappe 10k aksjer fremme på kurs under kr 60,-.

Ut fra dette kan man ikke utelukke at 60 tallet blir en realitet allerede i dag. I så tilfelle; vil vi da ha lagt bak oss 50-tallet for godt?

Ja, si det. Jeg kan ikke svare på det, men ut fra historien til PHO er det vanskelig å tro at vi ikke skal en tur nedover på 50 tallet igjen før det endelig kan sies å være historie. Men jeg føler meg overbevist om at to-sifret kurser i PHO er historie før vi ringer inn 2020.

1 Like

Den dagen PHO begynner å gi utbytte, trolig i 2021, vil det være åpnet en ny pengestrøm inn mot andre farmasiselskaper på OSE. for da vil pengene fra kundene til PHO gå gjennom selskapet og havne på investorene sine hender, som igjen vil forsøke å finne neste stjerneskudd på OSE. Og den pengestørmmen kan bli alvorlig stor…

1 Like

Skulle Cevira passere regulatoriske hinder, tror jeg det kan skapes en helt eventyrlig pengemaskin.
Da har vi 0 i R&D og 2 kanaler som pumper inn penger.
Vendepunktet kan komme nå i Q2 for den første.

2 Likes

skal leite godt å lenge tror jeg, måtte isåfall bli å kjøpe et ferdigskrapt flakslodd med milliongevinst til 25 kr

1 Like

Ordrebildet ser veldig ut som 60 skal bli touchet ganske straks. Nå går den vel neppe rett igjennom det nivået, men bare det å få touchet 60 så vi kommer over høyeste topp etter Cevira-avtalen på 59,90 vil være positivt.

4 Likes