Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Hva med Visonac
Kommer det en utlisensiering her også?

Ser behandlingen Visonac erstatter bruk av antibotika noe som vel er i “skuddet” for tiden.
High medical need

1 Like

Hvem er det dere prøver å overbevise?

Ledelsen har sagt BE i løpet av 2020

Tror ikke det blir utbytte av betydning. Ett biotekselskap finner alltid “gode” formål å bruke pengene på

Edit
Har aksjer i Pho, enn så lenge

4 Likes

Hvem som lurer hvem er ikke godt å si.
Faktum er at vi går ca 5-6 mill $ i overskudd allerede i år.

«Gode formål» … man må forstå at dette er en innhøstningsfase vi går inn i. Nye styremedlemmer som skal sikre aksjonærenes interesser etc.

1 Like

Ligger en halvfeit og sperrer på 60 nu

image

1 Like

At man går BE i 2020 er gammelt nytt, i ettertid har det dukket opp en avtale som gir en god slump penger allerede i år. Hvis man i tillegg skulle klare å få ett positivt resultat på andre områder har de såpass med penger på bok at det kan være naturlig å kjøre ett utbytte.

1 Like

2Q resultatene. Vi vet de neppe vil vise overskudd. Og hva med cash flow? Vil det dra ned aksjekursen? Hva skjer egentlig når patentet for HAL går ut?

Her er det spørsmål om posisjonering fremover. Skal man kun se på det positive, eller er det på tide å lette seg litt?

Og evt kjøpe tilbake på senere dipper. Det har fungert svært bra tidligere. Photocure har til nå alltid gitt kraftige dipper. Er det stadiet nå passert?

Har bruken av flexiskop nå faktisk kommet i gang? Får vi kraftig Cysview-salgsøkning? Fortsatt ligger det neppe fullt innbakt i kursen.
Men Photocure bør ikke skuffe på salgssiden i 2Q om kursen skal mye videre opp de neste månedene. Da blir det i stedet ny ventetid.

1 Like

Det blir helt sikkert dipper både på hundretallet, tohundretallet og trehundretallet. So what ?

1 Like

vel akkurat nå får eg 2 pcib for hver pho,

når får eg 2pho for 1 pcib :wink:

3 Likes

Sånn i all vennskapelighet, hvordan er din historikk på denne tradingen mellom pho og pcib?

eg hadde masse pcib i 2017, fra 30 til 60.

så byttet eg 2:1 til pho på 27.

så solgte eg ikke på 60, men giret opp med lån og mistet 500% og endte med 90% avkastning,

men solgt en del pho til pcib 2-1 nå i des/jan 2019. og litt nå i juni.

Og bare så det er sagt, eg hadde hatt mer uten sist bytte, men siste ord er ikke sagt ennå .

Men eg har ennå så mye pho at eg komfortabelt solgte 10k til fredag og i dag. Noe som ga meg 21k pcib.

4 Likes

men du vet, vi gjør alle bare så godt vi kan.

Eg kjøpte meg feriehus for noen år siden, droppet alle mine nel på ,1,5 - det ble jævelig dyrt kan en i ettertiden si .

3 Likes

Jeg gjør det enkelt,- sitter med både PHO & PCIB :slight_smile:

2 Likes

Noen som har tilgang til hele ordredybden i Photocure?

1 Like
4 Likes

Spanande! Får vi en break out snart? trigget av MW?

1 Like

De var vi på kr 60,-. En god følelse, og vi er kun kommet til midten av juli!!

1 Like

JAAAAA, 60 NOK er brutt!

1 Like

Du var litt tidlig ute;)

men noen prøvde seg

Rart ikke MW tar så mye de kan her rundt 60 (og forsåvidt tidligere på 57), da kan de sikkert greit dekke inn herfra og til toppen fra ifjor på 64.40 hvor det sikkert blir endel motstand. Best om de lar være, men merkelig om de ikke gjør noe snart.

1 Like

Slapp av og la dem steke vel og lenge i sitt eget fett. Måtte de vente med å dekke seg inn til PHO slikker hundrelappen. Shorterne har jeg absolutt ingen medfølelse med.

2 Likes