Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Noen som har tall på hvor mange klinikker vi har no?
*https://www.cysview.com/about/where-its-available/

1 Like

122 på cysview og 171 per q1

2 Likes

Takker for seriøst svar, Longtrader.
Jeg har jo lagt merke til noen av dine bytter, bla. fordi jeg selv har hatt lyst til å gjøre det samme som deg. Men jeg sitter mer på hendene og har ikke solgt en eneste aksje i noe selskap siden oktober. Nå tror jeg det kan skje ting veldig snart i både pho og pcib, men aldri i verden om jeg tror jeg klarer å forutse hvem som kommer først.
Å bytte nel for hytte… tja… det er lett å være etterpåklok. Det kunne ha gått motsatt vei og vært sjakktrekk også. Fritidshus har uansett ikke vært noen dårlig investering de siste årene. Selv har jeg akkurat satt mitt sommerhus til salgs og ligger an til ca. 30% gevinst på 7 år.

1 Like

Takker.
Så ingen nye siden 13.06. Det er 1 mnd siden. hmm…

1 Like

Kom det ikke et par i forrige uke?

1 Like

har vært litt stille på den fronten i det siste. men fleksiscopene vil nok ikke bli oppført hvis klinikkene allerede har rigide scope. de lavthengende fruktene :slight_smile:

1 Like

Men vi har ikkje dekket TURB markede enda, så viss salge går tregere her så er det ikkje positivt for fremtiden.

1 Like

Det kommer vel helt an på hvor selgerne har satt inn støtet de siste månedene. Ikke glem at DS betegnet sykehus som allerede hadde erfaring med rigide scope som low hanging fruits når det kom til å selge inn flexiscope. Det er også flexiscopene med sin fire ganger større behandlingskapasitet som gjør vei i vellinga for PHO mhp salg av Cysview.

Så summe summarum finner jeg det rimelig logisk at PHO har lagt mest effort i å selge inn flexiscope da problemene med disse var løst i månedskiftet februar/mars. I så tilfelle er det ikke forunderlig at det har vært nedgang i oppføringer av nye sykehus på Cysview.com.

Jeg ser frem til Q2 19 presentasjonen med spenning og en viss sitring i kroppen. Kun vel tre uker til nå så er vi der. En presentasjon som nok en gang vil kunne stå igjen i selskapets historie som et veiskille.

3 Likes

Det har blitt ført opp like mange scope på Cysciew.com i 2 kvartal som 1 kvartal - og som du skriver, det kan i teorien være utplassert 100 flexi scope i 2 kvartal uten at det blir ført opp på Cysciew (hvis de allerede har rigide)… Samtidig må en også huske på at flere ikke ønsker å bli ført opp på Cysciew.com.

For øvrig er jeg også veldig spent på hvor mange flexi scope som er utplassert dette kvartalet (Q2):grinning:

2 Likes

Det er flere som nevner flexiscope som lavthengende frukter, og det er de trolig, og i alle fall iflg. CEO.
Imidlertid virker det i mitt hode vel optimistisk å anta at salgsprosessen skal gå så veldig mye raskere enn for de rigide. Salgene skal vel i stor grad gjennom de samme prosessene på sykehus og klinikker, og selv om selgerne som londonmannen sier kan ha satt inn støtet rundt salg av flexiscope de siste mnd., tviler jeg på at det vil utgjøre spesielt mange salg foreløpig.
Lavthengende ja, men ekspressolgt, nei!

Noe helt annet; @Londonmannen (Jeg vet at noen kan oppfatte dette som pedantisk, men klarer ikke å la være… …er ikke “sløkket” ment, som Bergensere sier), det er snakk om rigide scope, ikke regide…

5 Likes

PHO er en av de 2 favorittene mine og utgjør ca 30% av beholdningen min.

Forstår vi hvorledes markedet fungerer i US?

Med fase 3 studien som banker fast en gang for alle blålysets overlegne resultater så skulle en tro at dette var 1ste valget og selv-selgende.
I særdeleshet når en tenker på hva det betyr for sjansene til å overleve for de mest utsatte pasientene.
Pasientene ønsker det og likeså forsikringsselskapene og
myndighetene.
Der ser heller ikke ut for å være noen konkurrenter mot PHO sin teknologi.
Hvitlys teknologien med scope av diverse produsenter har ingen selskap som photocure representerer.

Det er for meg en gåte etter den store interressen og det oppbudet av artikler og intervjuer hvor alle lovpriser BLC teknologien i en av de største pengeslukene innen krefttype i US , nemmelig blærekreft at der er så lav utnyttelse av scopene som allerede er installert.

Er der noen som forstår og kan forklare dette???

Det henger jo ikke på greip.

Der burde jo vært 100% belegg og lange ventelister på å komme til behandling med dette utstyret.

Forklaringen må ligge i at vi ikke forstår hvorledes helsevesenet fungerer i US. Det virker på meg som at det nytter ikke å stille med det beste og billigste produktet. Man må like fult selge det inn i systemet som om det var et pop-korn merke.
Og oppi det hele så sitter passientene og surfer på nettet i jakt på beste produkt.

Det kan vel også stilles spørsmål om antall utplasserte scope gir det rette bildet av utviklingen av selskapet.
Dersom der var 100% belegg på scopene så ville jeg være helt enig at denne fremgangsmåten var dekkende men slik det er pr i dag med lav utnyttelse av scopene så vet jeg sannelig ikke.
Om det er flexiscope eller ikke er vel et fett dersom det ikke blir brukt?

Hvor stor %-andel dekker PHO pr idag?

Det hele er ulogisk. Alle vet om det og alle vil ha det og der er en stor ledig kapasitet behandlingsmessig.

Der må jo være en forklaring på dette.

Det står enorm respekt av photocure som uten partner og kapitaltilførsel (emisjon) introduserer et nytt produkt i US.
På denne måten beholder de hele fortjenesten selv.
Lavt antall aksjer har de også og ingen gjeld samt kapital på bok.

Det jeg heller ikke forstår er dette maset om der er overskudd å forvente ved neste Kvartalsrapport.

Selskapet bruker jo opptjent kapital til å introdusere sysview på markedet i US.
Da er det vel verdens enkleste sak å guide overskudd om noen år så lenge en bruker hele overskuddet til å markedsføre og introdusere BLC i US.
I stedet for å gå etter “mulig” overskudd burde en kanskje konsentrere seg om hva en får for kapitalen som blir brukt over there.
Dette er jo investering for fremtiden og skal gi det mangedobelte igjen (akselerert).

Hvorfor er der ledig kapasitet på scopene.
Dette burde DS redgjøre for.

Ville ikke være det minste overrasket om dette punktet er avgjørende for den dårlige volumet i aksjen.

Så skal vi være bekymret for kutsutviklingen på Q219?

Ja , det får være opp til den enkelte men i salighetens navn …vi har utlisensiert Cevira på verdensbasis med utspring fra China (mulig blockbuster nr 2).

Hvor langt kan kursen droppe ?
Der må da være litt vett i skolten på investorene (selv om dette gjelder Photocure).

7 Likes

Det har du helt rett i, det skal stå rigide. Det heter det også på bergensk. Setter pris på at noen følger med på såvel rettskriving som grammatikk. Det er slett ikke sløkket. :wink::+1:

1 Like

Her er forøvrig tråd fra HO (om du drister deg dit) med oppdatert klinikkantall. Siste oppdatering på antall 13.06. https://forum.hegnar.no/thread/5236/view/654068

2 Likes

var det ikke kostnader tidligere knyttet til å holde Cevira og Visonac “varm” i regnskapet?

1 Like

“Imidlertid virker det i mitt hode vel optimistisk å anta at salgsprosessen skal gå så veldig mye raskere enn for de rigide”

Schneider har sagt at salgs/innkjøpsprosessen for flexi i gjennomsnitt tar lenger tid enn for rigide.
Ergo kan det være greit med en dose tålmodighet og iallefall ikke forvente mange flexi i q2. Det får heller komme som en bonus og som et mulig tegn(et kvartal er for snevert til å konkludere ) på at flexibølgen er i igang

4 Likes

2 nye klinikker idag: (Total:124)
USA Health-University Hospital
USA Health-University Urology

21 Likes

Skal vi ta DS på alvor, og det bør vi jo, så må vi anse det som et faktum at salgs/innkjøpsprosessen for flexi tar i gjennomsnitt lengre tid enn for rigide.
Men det er lov å stille spørsmål med om den uttalelsen er basert på et felles utgangspunkt for kjøper, nemlig kunden ved første kontakt fra selger, ikke har tidligere erfaring med verken rigide- eller flexi-scope. Med andre ord null erfaring med BLC teknologien.

For da er det nødvendigvis en viktig forskjell fra en situasjon der selger henvender seg til et sykehus/kunde som de facto har erfaring og med bruk av rigide scope, og følgelig kompetanse på BLC teknologien.

Ut fra det vi vet urulogieksperter og pasientorganisasjoner uttaler, så vil en slik kunde nødvendigvis være svært positiv innstilt til BLC, og følgelig langt lettere å overtale til også å kjøpe flexi scope. Ved en slik anskaffelse vil sykehuset gjøre surveillance av pasientene langt mer effektiv og ikke minst langt mer komfortabel for pasientene.

I tillegg kan PHO bruke en meget god refusjonsordning, med effekt fra 1 jan 2019, som salgsargument. Kunden har altså en vinn vinn situasjon, som han langt på vei er klar over før PHO sinselger starter salgsprosessen. Tar man PHO med i det så blir det faktisk en vinn, vinn, vinn situasjon.

I så måte vil en beslutning hos “low hanging fruits”-kunder hovedsakelig koke ned til et bevilgningsspørsmål. Men som andre har vært inne på, USD 100k er ikke all verden, spesielt ikke for sykehus som har god erfaring med BLC teknologien gjennom bruk av rigide scope.

Og sett i et slikt perspektiv vil jeg ikke utelukke at salgs-korpset hos PHO de siste månedene har hatt økt fokus på suppleringssalg av flexisscope til eksisterende kunder;

  • økt volum på salg av scope vil rettferdiggjøre kostnadene PHO bruker på salgsorganisasjonen
  • det vil bidra til at volumet på salg av cysview tar seg raskere opp/øker akselerasjonen

Så, jo, jeg tør hevde at salgsprosessen med flexiscope til allerede eksisterende kunder, kan ha vært mye raskere enn det den nødvendigvis vil være til helt nye kunder. I så måte vil vi kunne få en behagelig overraskelse på Q2 19.

Og om så skjer, så burde alle på dette tidspunktet innse at omsetningen av Cysview vil øke kraftig. Et flexiscope har 3-4 ganger høyere pasientgjennomstrømning enn det man evner med rigide scope.

I tillegg vet vi ut fra cysview.com at det er utplassert omtrent like mange rigide scope gjennom Q2 19 som det ble gjennom Q1 19. Utfordringen på denne oversikten er de sykehusene som ikke ønsker å bli registrert. Men en ufullstendig oversikt åpner mulighetene for at antall nye kunder med rigide scope, overgår de antallet som markedet forventer ut fra dataene på cysview.com viser.

Hvor mange scope som er blitt utplassert gjennom Q2 19 er umulig å vite, men at vi med spenning kan se frem mot de tall som kommer 7 august, tror jeg man trygt kan hevde.

1 Like

Jeg er ivertfall fornøyd om de har plassert ut rundt 5 flexi skop.
Det er fortsatt tidlig, flex launch var jo på slutten av q2 i fjor. Og det var ikke før i slutten av april at den første anbefalingen av surveillance i usa kom.

Jeg håper også på +/- 20 rigide :slight_smile:

2 Likes

I disse tider, da kursen ikke er der den burde vært, kan man trøste seg med denne.
Flexi kommer sterkt etterhvert.

https://www.stmaryhealthcare.org/body.cfm?id=557499&action=detail&ref=158

1 Like

ja, en får se hvor dagen går. åpnet greit med 60, men stenger hvor ?

2 Likes