Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Slett ikke umulig at den slutter lavere i dag. Kursen har jo hatt en pen oppgang de siste dagene og vi vet at det innimellom er behov for å ta en pust i bakken. PHO er ikke noe unntak i så måte. Hadde man visst når det skjer, hvor kursen på ny snur opp, så kunne man jo utnyttet disse svingningene. Og det er det da tydeligvis noen som forsøker på.

Men ser man på det fundamentale rundt PHO så er det tydelige tegn på at denne aksjen skal videre oppover. Og når man “vet” det, så er det langt mer behagelig å bare bli sittende og vente på neste løft oppover. Det kan komme i dag, i morgen eller først neste uke. En dipp ødelegger ikke moroa for meg.

1 Like

Nei, vi får se, nå logger eg av og stikker i solen :wink:

1 Like
10 Likes

Fra Rodjer sin link

The tool is called blue light cystoscopy.

"I asked my doctor right away about it and he explained a little bit more about it with me and I decided at that point in time we need one of these in Sudbury."

**The challenge for Lougheed, and for others with bladder cancer, is that Sudbury does not have such a tool. **

"They’re fairly rare across Canada," Lougheed said. "It’s something that’s been approved by Health Canada for quite some time now probably three to five years. But there’s probably only eight to 10 instruments across the country."

**Lougheed decided he would help lead the charge to get one in the city, and to raise awareness of the disease. **

The campaign currently sits around $100,000, as it rolls into a fundraising weekend. Lougheed has teamed up with Ionic Engineering and the Northern Cancer Foundation for the Sudbury Fitness Challenge as they push to raise enough money for the new bladder cancer technology.

4 Likes

Men da er det enkelt, hold deg unna denne farlige aksjen som bare har steget drøyt 90% siste 12mnd.

3 Likes

Apropos det Kreinh sendte jeg nok en mail til DNB Markets.
Vet ikke hvorfor dem ikke dekker PHO, men ser ikke bort fra at det ligger mer profitt i å dekke emisjons selskapene innen farma i stedet for det “trygge”.

Hei,

Som kunde hos dere registrerer jeg at dere fortsatt ikke har tatt dekning på Photocure og for min del framstår det som besynderlig og sterkt beklagelig.

Ved en rask sjekk ser jeg at dere følger Bergenbio, Nordic Nanovector og Targovax i helsesektoren. Disse er alle selskaper som driver studier og som ikke enda har et produkt klart for salg og kanskje vil dem aldri få godkjennelser for det heller.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre dere til å gjøre en vurdering av Photocure som er inne i en meget spennende lanseringsfase av det FDA godkjente Cysview i USA.

I tillegg meldte dem om inngått avtale om Cevira med Asieris den 1.7.

Hører gjerne fra dere.

7 Likes

Kjempegodt initiativ! Stå på Rodjer!

2 Likes

Takk,
Joda, det gjøres mye og mangt.
Nå blir det spennende å se hva Norne sin analytiker gjør med PHO når han er tilbake fra ferie, eller avventer han til Q2 er presentert?

Personlig bryr jeg meg lite om hva disse husa mener, men jeg vet at veldig mange andre ser på deres anbefalinger og kursmål før dem investerer og da kan det være greit om flere av dem kom på banen.

4 Likes

Er jo mye fornuft i å avvente q2

2 Likes

Ja, det er det nok.
Før q4 2018 og q12019 har dem endret fra kjøp til hold, mer usikker på om dem tør det denne gangen.

1 Like

Det er meget sannsynlig det du skriver om interessen fra de store meglerhusene. Så lenge Photocure er unntaket i biotek og ikke trenger utallige emisjoner som husa kan gjøre noen kroner på er det uinteressant for de å dekke selskapet. For å komme opp av “sumpen” (biotek sektoren på Oslo Børs) ser jeg frem til side notering i USA og/eller Kina.

Helt uenig i sidenotering dersom det betyr utvanning av eksisterende aksjonærer, og det gjør det ofte. Kursen kommer når den kommer, basert på salg av cys/hex- og nå også inntekter ifm. Cevira-avtalen.

Om en sidenotering kunne gjøres med aksjesplitt der den “nye” aksjen ble notert i det store utland, er jeg mindre negativ.

Dobbeltnotering for å gjøre flere oppmerksom på PHO er jeg særdeles negativ til grunnet unødig utvanning av eksisterende aksjonærer.

4 Likes

PCIB dekkes heller ikke av DNB , og det er selvsagt litt irriterende at ingen av mine biotek-aksjer, PHO og PCIB, dekkes av DNB. Og grunnen til at det er irriterende er at DNB har mange kunder og jeg har lagt merke til at analyser fra DNB har størst effekt på aksjekursen.
Sånn sett er kanskje PCIB og PHO de mest undervurderte biotek-aksjene på OSE?

6 Likes

Enig. Ser ikke helt poenget om man ikke trenger penger. Kursen kommer om selskapet lykkes.

2 Likes

Hvorfor er dere så sikre på at det var sidenotering DS mente, da han på QA sa at de ser på muligheter for å gjøre det enklere for amerikanske investorer å investere i PHO?

1 Like

Det er der jeg har det fra om mulig side notering…

1 Like

Men han sa jo ikke dette så konkret.
Ser på mulighetene for å gjøre det enklere for amerikanske investorer… Jeg mener også han sa at det var flere mulige måter å gjøre dette på.

1 Like

Jeg har lurt på om han tenker på samarbeid med en amerikansk megler eller noe i den duren

1 Like

Jeg har tenkt litt i samme baner, i alle fall som et første skritt. Evt. med link og sanntidskurs el.lign. på den amerikanske hjemmesiden. Pr. i dag står det ikke noe om “investor relations” på cysview.com
Sidenotering er det mest opplagte, men virker ulogisk - gitt den gode finansielle situasjonen.

1 Like

strøket av ufo

3 Likes