Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Legg gjerne ut en link!

Ikke uenig med deg i det. Er selv kunde hos DNB og skulle gjerne sett at de dekket både PCIB og PHO.

1 Like

Hvorfor opplyser PHO da at DNB har dekning på aksjen? https://photocure.com/investor/analysts/

image

PCIB får ikke så mye dekkning, men PHO og BGBIO er vel de aksjene som har mest dekning når det kommer til analytikere?

Tenker du på undervurdert som i mangel på dekning? Mest undervurdet kan jo også bety at prisen på selve selskapet er mest undervurdert i forhold til real verdi, hva enn det betyr i dette feltet :stuck_out_tongue:

1 Like

DNB har «dekning» på PHO, i en slags kontaktperson, men det er vel sikkert en 5-6 år siden det kom en analyse, og da begynner den å bli utdatert.
Eneste analyse på PCIB er fra Arctic, og på PHO er det Edison og Norne.

3 Likes

Jeg tror vi kan være enig om at det finnes folk som kjøper aksjer som gjør det på grunnlag av en analyse, og da også fordi det finnes en vurdering og informasjon på selskapet, ikke alle kjøper på grunnlag av noe de leser på forum.

2 Likes

At det er dårlig med analysedekning kan ha noe med innføring av MIFIID2 som sier at enten kunden som mottar analysen må betale for den, eller så må selskapet som blir analysert kjøpe denne tjenesten, som Pho gjør med Edison.

“Direktivet om markeder for finansielle instrumenter (Mifid 2) sier at meglerhusene vil måtte ta direkte betalt for sine finansielle analyser, og de kan ikke lenger bake dette inn i kurtasjen.”

1 Like

Det er det nok. Det er veldig greit å bruke analyser som ekstra research på en aksje. Merkelig at DNB ikke har oppdatert analysene sine når såpass mye har skjedd i det siste. Edison var relativt kjapt ute, men de betales vel for den tjenesten. Hadde vært interessant å vite hva som ligger bak når DNB oppdaterer sine analyser. Noen ganger føler jeg at de gjør en oppsamling èn gang i året hvor de oppdaterer i fohold til alt som har skjedd, men noen gang så føler at det ikke kommer oppdaterte analyser med mindre de får lov til å tilrettelegge for emisjoner. De vil nok a incentiver de også :stuck_out_tongue:

1 Like

Link til den gamle presentasjonen som @ufo la ut .
*https://www.youtube.com/watch?v=UOnG31TBxwc

Mye nyttig info men ikkje ny.
Fra 17 mars 2019

1 Like

Takker sulzrox

DS tar opp dette med terapautic effekt og virker engasjert på dette feltet.
Kanskje vi får gode data presantert i en dyre-modell snart?

1 Like

Hvor langt inn i filmen?

Fann det 9 min inn
Ikkje snart. Etter det eg oppfatter så er dette langt frem viss dei finn ut dei skal gå videre med dette

1 Like

Nå omtaler jeg kun tiden frem til eventuelle resultater i en eventuelt allerede startet studie for terapautisk virkning i dyr.
Trenger dette ta så lang tid da?
Det hele er jo selvsakt bare spekulasjoner forutsatt at en slik studie skulle vært startet.
DS nevner jo selv en fremgangsmåte med dyre-modeller for å avklare om der er noe å satse på (9min)

1 Like

Dette kan bli så bra:

Lik og retweet:

21 Likes

Informativ?Da har jeg noe å se fram til når jeg kommer av jobb!

2 Likes

Veldig informativ og god gjennomgang for de som ikke kjenner photocure fra før, og Daniel skinner som blankpusset julemessing i denne settingen.

Veldig offensiv og klar på at photocure vil ha cysview til å erstatte hvitt lys som standard of care

12 Likes

Ikke bare informativ for de som ikke kjenner photocure fra før. Jeg hørte intervjuet nå og fikk svar på en del jeg har lurt på (med forbehold om at jeg holdt på med andre ting mens jeg lyttet, og kan ha missoppfattet noe).

  • at det er vel så mye jobb å følge opp sykehus etter de har kjøpt skop, som det er å selge det inn. DS snakker om utskiftning av personal og at de må innom for å sikre at nyansatte er opplært i Cysview, om utfordringer med å få hele avdelingen til å bruke BLC osv. Dette gir svar på utfordringene med bruksfrekvensen, og etterlater et inntrykk av at photocure jobber målrettet med dette.
    DS sier i klartekst at vi kommer til å se fruktene av dette arbeidet ut over andre halvår i år og begynnelsen av neste år.

  • at Asieris tar sikte på FDA-godkjenning via tilleggsstudie etter godkjenning i Kina.

  • at photocure jobber aktivt med å utvide portefølgen med flere produkter til behandling av blærekreft (kommer det Combat-avtale i USA snart?)

  • at visonac foreløpig er lagt på hyllen og at vi ikke skal forvente noen avtale der.

DS er optimistisk og sier egentlig svært klart at de sitter med meget meget gode kort på hånden. Og jeg ser ikke noen grunn til at han skulle bløffe om dette.

9 Likes

Og da snakker vi om et totalmarked på 1.3 mrd dollar bare i US?

1 Like

Informativt, men litt synd at Visonac er over og ut.

1 Like

Veldig bra intervju og tonen blir satt tidlig da intervjueren uttaler “seems like a no-brainer”.

De går grunding gjennom situasjonen med patent og konkurranse og er begge enige om at det er lite sannsynlig at det kommer konkurranse og enhver konkurranse vil være synlig 2-3 år i forveien.

Det er også, som micmic skriver, interessant at det nevnes at ambisjonene er større enn kun utrulling av Cysview.

  • “right now we are a single product company, aspirations are beyond that”
  • “becoming a global bladder cancer company”
7 Likes

Klinikk nummer 125 er lagt til på Cysview ikveld

9 Likes

nr 125 kommet til på cysview.com

3 Likes