Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

du var meg i forkjøpet @Rodjer :wink:

2 Likes

St Joseph Hospital, Orange

3 Likes

Blir risikosport å stå utenfor denne nå fremover.

1 Like

Takk for fantastisk link.

Denne bør alle høre gjennom.
Photocure kommer til å bli en gigant, og det til det beste for pasienter og aksjonærer

3 Likes

Sjekker dere cysview.com flere ganger daglig?eller har dere laget noe program som gir dere beskjed?

1 Like

Tar en titt når jeg kjeder meg. Dvs par ganger dagen😂

3 Likes

Der finnes flere add-ons til Chrome som gir beskjed når nettsider blir oppdatert.

1 Like

Sitter med følelsen av at Dan Schneider er rett mann! Godt inntrykk rett og slett.

Ydmyk og reflektert, håper og tror han er dyktig med sine medarbeidere også.

4 Likes

Ja må siges at det klarede han med god overbevisning

Mange gode ting de var igennem, og et er sikkert, Daniel er meget overbevist om at PHO går en god fremtid i møde, selvom det selvsagt ikke er noget tag selv bord at blive SOC…

2 Likes

Flott intervju, og meget betryggende mtp på veien fremover. Schneider virker å ha meget god oversikt og kapasitet til å gjøre de riktige grepene, og ha det rette fokuset for å lykkes.

Det er opplagt at vi ikke kommer til å få noe generika-konkurranse i Europa, på en meget god stund , if ever. Og i alle fall i ikke i US.
Gøy å høre at at det gamle Photocure-produket, Metvix stadig vokser godt, lenge etter at det har gått av patent.

Vi kommer opplagt til å ligge på 50% ++ vekstrater i svært mange år fremover, og kanskje bedre også. Det blir penger av slikt.
Selv om ikke Schneider sa det direkte antydet han vel peak sales i 2026, eller senere, så jeg tror at Edison bør ta frem kalkulatoren sin en gang til.

Synes også det Schneider sa om Cevira i Kina var veldig spennende, det kan bli virkelig gode penger av.

18 Likes

Q2 blir spennende!

2 Likes

Et veldig bra intervju - gir et meget godt innblikk i PHO og arbeidet som nå gjøres i USA (BLC) og Cevira-avtalen. Anbefaler alle som vurdere å investere i PHO å høre på intervjuet. Her gis der en grundig forklaring på hvorfor PHO er i startfasen knyttet til kommersialisering/lansering av BLC (først nå PHO har oversteget alle hindringene, sist med refusjon for Surveillance) - og bakgrunnen for at PHO den siste tiden (selv om produktet har vært på markedet i flere år) først nå opplever en enorm vekst YoY og utplassering av scope. Schneider sier at en bør forvente at en fremover vil fortsatt oppleve en vekst YoY med 50 %++ (peak sale i 2026) - samt viktigheten av å gjøre produktet godt kjent i markedet. Videre forklares salgsprosessen grundig (tar vanligvis 12 mnd ++ fra første kontakt) - og kompleksiteten knyttet til prosessen (oppfølging/opplæring mv).

Schneider får også på en god måte frem det enorme potensialet som ligger i TURBT (650 000 operasjoner årlig i USA) og i Surveillance (2.2 millioner behandlinger). I forhold til Surveillance poengterte Schneider at det er viktig overfor klinikkene å synliggjøre når en kan forvente å ha tjent inn kostnadene med å skaffe utstyret (når det vil skje vil avhenge av størrelsen på klinikken - men vanligvis tok det kort tid (under 1 år). PHO vil her i første omgang konsentrere seg om de største klinikkene - men når studiene viser at pasienter vil gå til klinikker som har BLC - tror jeg det kun vil være et spørsmål om tid før de mindre klinikkene er nødt til å skaffe seg utstyret før de mister pasienter.

Det er utrolig bra å se at PHO har tatt grep for å synliggjøre/markedsføre BLC - og det er ingen tvil om at PHO har fått en mye større oppmerksomhet den siste tide, med dette intervjuet og artikler/andre intervjuer med urologer mv. Videre er det først i det siste at PHO har gått ut og offentlig sagt at en arbeider med å få BLC til å bli SoC - jeg tror det i seg selv vil ha en effekt.

Tenk at PHO likevel fortsatt kun er verdsatt til litt over 1 mrd… Jeg sitter bare og venter på når vi vil oppleve den berømte ketchup effekten.

Lykke til!

17 Likes

Er overbevisst om at vi har fått rett mann til å gjøre PHO globalt ledende på blærekreft.
Med gode selgere og tålmodighet, kommer dette til å bli veldig bra.

6 Likes

Når schneider er så offensiv rett før q2 vet vi hvor dette bærer hen.:clap:

5 Likes

Liker spesielt småting som: «Markedsandel? Nei nei. Vi har ingen konkurrenter. Vi kaller det derfor markedspenetrasjon»

16 Likes

Interessant intervju med DS der vi fikk ytterligere innblikk i de hinder som PHO har møtt i sin ferd mot suksess. Samtidig forsterker det mitt inntrykk av at det er i 2H 2019 vi virkelig vil se resultater av den innsats selskapet har gjort gjennom flere år.
I løpet av 2019 får PHO innpass i det enorme surveillancemarkedet gjennom permanente og svært gode refusjonsordninger, effekten av økt salgsorganisasjon slår inn, effekten av AUA sine rettningslinjer og vitenskapelige bevis om økt sannsynlighet for overlevelse slår inn i markedet, man passerer 200 scope utplassert og flexiscopene kommer for fullt osv osv.

Det var også betryggende å høre hvor lite attraktivt det må være for eventuelle andre aktører å forsøke å lage en kopiversjon. Det gjør sårbarheten over å miste patentet betydelig mindre.

Som det ble sagt så har PHO en svært liten del av det amerikanske blærekreftmarkedet PR i dag. Samtidig er kombinasjonen BL og Cysview fantastisk og mulighetene for at der blir SoC er stor. Med den inntjeningspotensial det gir PHO. Og da har vi ikke regnet med inntektene fra en eventuell suksess med Cevira.

Vanskelig å ikke tro at PHo blir en suksesshistorie. En gedigen utbyttemaskin!

2 Likes

Jepp. Han sier jo rett ut at de opplever akselererende vekst! Da kan jeg vanskelig se at Q2 19 skulle svikte.

1 Like

Klargjorde mye det intervjuet der ja.

PHO er aksjer en ikke bør selge , kanskje?
Økende inntekt hvert år til 2026 (Ca)
Ingen konkurrenter
Svært lite sansynlighet for konkurrenter
Lavt priset mcap
Flere produkter underveis
Satser i US hvor medisin-prisene er høyest
God forklaring på “mysteriet” hvorfor der er ledig kapasitet på scopene (der kan godt være kø av pasienter som vil ha BLC men dersom der ikke er nok fagpersonell etc til å utføre oppgaven (under opplæring etc) så ender en opp med ledig kapasitet uansett) (til disse forholdene er utbedret.

Jeg har ihvertfall fått en forklaring på det jeg lurte på så overskudd eller ikke på på Q219 spiller ikke noe rolle.
Skulle den ta et dypdykk på Q219 så skal det handles mere.

Lykke til

3 Likes

Og det beste av alt; i løpet av disse årene frem mot 2026 vil den voksende pengestrømmen først gjøre at selskapet går med overskudd, at selskapet får økonomiske muskler til å ekspandere BLC ut over USA, Europa, Australia og Canada, samt begynne å utbetale rause utbytter til selskapets aksjonærer. Noe som kommer på toppen av at kursen skyter til himmels som følge av økende interesse fra norske og internasjonale investorer.

Den største trusselen jeg ser er at PHO blir kjøpt opp og tatt fra oss trofaste aksjonærer alt for tidlig. For hvor lenge får et selskap med PHO sine fremtidsutsikter lov til å forbli på mange småaksjonærers hender?

1 Like

Ja , PHO kan nok være en oppkjøpskandidat.

Noen som har en ide om når det vil være mest taktisk tidsmessig og øke prisene på BLC i både US og Europa?

1 Like