Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Lurer på om vi hører noe nytt fra denne på Q219?

https://combatcancer.com/

https://twitter.com/combatcancer

1 Like

Såvidt jeg vet kunne vi tidligere i sommer/vår lese om en institusjon i USA som benyttet dette systemet. Men om det var på et forsøksstadie eller om det betyr at FDA har godkjent systemet, skal være usagt. Men jeg antar at dersom det var godkjent for bruk i USA, så ville vi hørt om det. Men med PHO sin forsterkede salgsorganisasjon samt den kontakten de nå har inn mot blærekreftmiljøet i USA, så vil det være naturlig at PHO også får eksklusiv rett til å markedsføre og selge systemet på det amerikanske markedet, når og hvis det blir FDA godkjent.

2 Likes

https://photocure.com/news/photocure-ceo-daniel-schneider-interviewed-in-edison-talks/

5 Likes

På slutten av intervjuvet skinner det klart gjennom at DS har vyer om å bygge opp et stort internasjonalt selskap ledende innen blærekreft.

Ja , hvorfor ikke?
Pr i dag hersker “hvitlyset” og det er ikke noe konkurrent.

“ikke konkurranse men etablere et nytt marked , BLC”

lykke til

1 Like

I slutten av intervjuet snakker DS om flere produkter å selge, hva mener han?

"The bottom line is that this emerging technology looks valuable as an adjunct to white light cystoscopy in identifying disease recurrence in patients that are high risk,” Resnick said. Resnick now recommends BLFC to support NMIBC outpatient surveillance. “It will help minimize the risk of downstream treatment intensity for these patients, with the hope of improving outcomes.”

Vet ikke om denne er delt før…litt vanskelig å holde oversikten😅

3 Likes

F.eks HIVEC®️

1 Like

For meg ble det litt kaldt vann med enkelte av disse uttalelsene. Får inntrykk av at her er det vekst og nye markeder som gjelder for alle penga. Det betyr at det kan ta lang tid før vi ser no til “penga”. Jeg hadde det jeg mener er realistisk - utbytter i tankene allerede for 2019. Men hvis planen er å etablere seg i stadig flere markeder kan vi se langt etter det. Med mindre vi får en eksplosiv vekst i USA.

Jeg har det ikke travelt, men mener det hadde vært en meget bra signal effekt for den norske biotech bransjen hvis PHO begynte å betale utbytter.

Etablering i nye markeder blir nok via partner = null i kost

2 Likes

Så hva har jeg lært i dag?

Der er forskjell på å bytte pillen en tar og å innføre et nytt behandlingsregime inklusivt utførelse , prosedyrer , ny teknologi , ny måte å utføre deteksjon og operasjon , gammelt utstyr / teknologi og kunnskap vrakes , beslutning og avsetting av kapital til nykjøp av ny maskinpark og kirurgene på kus , etc , etc.

Klart dette sitter litt inne og bestemme , bestille , og lære opp staben på ny teknologi og at dette tar tid er jo selvsagt.

Det var avklaringen på hvorfor fortsatt ledig kapasitet ved skopene.
Ledig kapasitet er forresten dårlig ordvalg da det implesitt antyder at det er bare for pasienten å møte opp.
BLC er en omfattende prosess og sette i gang mao.

Sykehusledelsen må avgjøre om en skal satse på BLC og dersom de går for dette avgjøre hva de skal gjøre med "maskinparken " for hvitlys.
Skal de skrote utstyret som kun kan hvitlys dersom de får dette i PHO sitt utstyr?
Kan være en kostbar affære og drifte flere systemer (unødvendig) parallelt.

En ser jo at BLC naturlig blir So C.

1 Like

utbytte i 2019 ? når de ikke har signalisert break even engang , jo takk - Da skal noe løsne veldig…

3 Likes

Du glemmer at vi har singert en avtale som gir oss en god slump penger.

husker ikke i farta hva det var, men mener det var ca 2kr pr aksje for 2019 ?

1 Like

Det er ikke sikkert de pengene kommer på bordet i 2019, det spørs hvor raskt Asieris jobber.

1 Like

ja, tenkte på drift eg. glemte den siste ja, ligger ikke lagret ennå i ryggmargen :wink:

Nei, avtalen var første betaling innen 6mnd etter signering. Avtalen ble meldt 1 juli, i worst case ble den signert samme dag. MAO 2019

Første betaling er 40M, de kommer i år. Resten av avtalen kommer senere og er knyttet til fremdrift og etter det salgsmilepæler. Det er ikke sikkert fremdrift vil være rask nok til at det kommer utbetalinger i 2019, det vet vi ikke noe om. 2019 er vel litt optimistisk. Forhåpentligvis kommer det mer info om dette på Q2.

1 Like

Ser ein bort fra Asieris utbetallingen så seier Dan slutten av 2020 før ein går med overskudd mnd for mnd.
Ingen bør forvente utbytte/tilbakekjøp før 2021.

7min30sek
*https://www.youtube.com/watch?v=UOnG31TBxwc&t=1639s

2 Likes

@Flottesen - Du motsier jo deg selv, først skriver du riktig at første betaling 40Mill kommer i år. Så skriver du at det er avhengig av fremdrift om det kommer noe i år, det stemmer jo ikke, de neste utbetalingene vil være avhengig av fremdrift.

Det var underforstått at de 40M ikke vil bli utbetalt som utbytte.

1 Like

@Flottesen Er det uttalt ?