Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

En eventuell oppgang onsdag vil nok være midlertidig. Slik er markedet blitt. Kortsiktig. Det blir for lang tid med 3 måneder mellom hver oppdatering til at man blir sittende i ro.
Mitt beskjedene ønske er at 50 holder i tiden frem til neste Q.

Tydelig at markedet er svært avventende til hva PHO vil presentere på onsdag og forventningen er særdeles moderate. Dette skyldes nok hva som skjedde i etterkant av Q3 presentasjonen og mange forventer tydeligvis at vi skal få en reprise av dette hendelsesforløpet.

Men i den grad nedturen etter Q3 presentasjonen skyldes skuffende antall scope utplassert, oppskrudde forventninger og en skuffende guiding, så vil jeg tro at mye tilsier at resultatet denne gangen kan bli like positivt overraskende som det var negativt ved Q3.

For vi vet ut fra de utplasseringen som er kommet til syne på Cysview.com at antallet i Q4 ligger betydelig høyere enn der vi fikk i Q3. Forventningene denne gangen er heller ikke i nærheten av hva de var foran Q3. Det skal derfor lite til for å overraske på den positive siden.
Hva angår guiding så ble det ifm Q3 av enkelte oppfattet at ledelsen gjentok guidingen som lå i bordet. Men det var ingen oppdatert guiding som kom på Q3. Det kommer der derimot på Q4. Og denne gangen vil surveillancemarkedet være inkludert. Det er ingen av oss som vet hva den guidingen vil inneholde eller hvorvidt den er forskjøvet frem i tid fra 2020 til 2021 evnet 2022. Men vi vet at det er amerikanere som står bak guidingen denne gangen.

Det blir spennendepå onsdag, ingen tvil om det. Men jeg tror mye skal ha gått galt dersom vi får reprise på Q3 raset i etterkant av Q4. Men skulle det komme positivt nytt så vil jeg tro at tilgjengelige aksjer i markedet vil bli svært begrenset.

1 Like

Sitter og venter på forventning rallyet eg da, er da merkelig om vi ikke skal få en 5ere til før onsdag.

Foretrekker rally på onsdagen fremfor før onsdagen jeg da.:+1:t2:

5 Likes

hehe, ja takk , begge deler :slight_smile:

1 Like

Ja, det kan jeg være enig i.
Norne har nedgradert fra kjøp til Hold noen dager før og det kan nok ha gjort noen kortsiktige enda mer nervøse. Kursen har også falt litt tilbake etter at dette ble kjent.
Men ingen, heller ikke Norne aner hva som kommer fra Dan på onsdag. Er vi riktig heldige kan han bekrefte at butikken og framtiden ser lys ut og vi vil umiddelbart få et skikkelig rykk i kursen.

1 Like

nummer 103 kommet til dag

og nummer 104 gitt!

Dette hva PHO holder på med er ikke gratis, kommer til å skuffe de fleste er jeg redd for!

og. nr 105

1 Like

kan du utdype?

Det er mye viktigere å lese analysen enn kursmåle som kommer frem i analysen.
Sjå på kursmål som veiledende og legg fokus på det som står i analysen.

Spennende med Dan i podkast med Radforsk etter Q4 rapport.

1 Like

Nei heldigvis er det ikke gratis, det ville det ikke blitt inntjening av :slight_smile:

2 Likes

Tror egentlig Hestedal får redd, ikke mye i pluss før 2020 pga høye etablerings kostnader.

Noen flere onelinerinnlegg du ønsker å supplere med når du først er i sving?

?? Merkelig at jeg ikke ønsker medlemskap her ?? NOT !!

One liner or not, keep your self to the case!!

nå har vel selskapet uttalt at de ikke får i pluss i 2018 pga etableringskostnadene., men for 2019 har de ikke sagt noe. q3 viste at de kunne gått break even allerede da hadde det ikke vært for Hestdals & companys sluttpakke

Tror ny management er vel flere hakk aggressiv på kortsikt ikke bra, langsikt promissing. OSL er kortsiktig. Sorry.

107 nå :upside_down_face:

3 Likes

Det blir veldig spennende å se korelleringen mellom antall nye klinikker som har blitt synlig, og antall nye skop som faktisk er installert.

Er mange bevegelige deler her, man vet ikke hva som er bakgrunnen for at klinikker blir registrert, og man ser ikke om en klinikk evt har både rigid og fleksibelt skop, eller hvilken type.

2 Likes