I motsetning til oppløpet mot Q3 synes der ikke å være store tiltroen til at man under Q4 presentasjonen vil få avdekket kursdrivende nyheter. Hva vil det så være? Antall utplasserte scope gjennom Q4 skulle overgå tall fra Q2, at brukerfrekvensen av scope har økt siden Q3, at inntjeningen til PHO har økt betydelig mer enn forventet og at oppdatert guiding har tall for 2020/21 som langt overstiger tall i eksisterende guiding.
Ja, det virker som om markedet har tvil om at my CEO vil evne å oppfylle styreledere uttalelser fra juni om at selskapet gikk inn i en period med akselererende vekst.
Samtidig ser det ut til at investorene ikke lytter til hva det amerikanske urologmiljøet uttaler om BLCC teknologien. Ei heller at forsikringsselskaper og Medicare vil spare titalls millioner i året ved å få pasientene over på BLCC teknologien.
Det er greit. Jeg har tid til å vente til onsdag før kursen beveger seg. At kursen ligger nærmest urørlig i underkant av kr 50,- bidrar tross alt til at dem som ønsker seg inn eller som ønsker å øke sin beholdning av PHO aksjer, har muligheten til det på et greit prisnivå. Men ut fra det jeg leser, så er jeg ikke i tvil om at Daniel Schneider vil komme til Oslo med godt nytt og en sterk tro på at PHO vil gjøre braksuksess i årene som kommer. Men jeg tror ikke at det er nok til å løfte kursen vesentlig høyere. Vi må trolig vente til Q1 legges frem i løpet av mai 19 før vi får nok ammo til å ta kursen opp mot og kanskje forbi kr 100,- til sommeren. Det er først utover i 2H kursen virkelig vil begynne å løfte seg. For Q2 presentasjonen vil trolig ha klare tegn på en kraftig vekst i inntjening og overskudd, samt indikere gjennom antall nye scope og brukerfrekvens at veksten vil øke kraftig på gjennom siste halver og inn i 2020.