Ser ut som selgersiden er disiplinert og det ligger ikke noe særlig volum fremme før man er opp mot kr 60,-. Dersom Marshall skal dekke inn resterende short, så vil de uvilkårlig bidra til å presse kursen oppover. Hvor langt er vanskelig å si da det kan komme frem selgere dersom kursen beveger seg opp mot, og over kr 60. Men det er vel neppe høye odds på at kursen ender høyere i dag enn den gjorde i går.
Kan det tenkes at MW rett og slett ikke dekket inn noe av shorten i går?
Et senario kan være at de på mandag morgen hadde en intensjon om å dekke inn en betydelig andel. De begynte å kjøpe inn mandag morgen, men trakk for i nød bremsen etter 3k da de så hvilken vei kursen gikk (rett opp). Svaret får vi klokken 15:30 i dag, men jeg tror de nå sitter i en mye dyrere skvis en de trodde. Det er også ufattelig at de kun kjøpte 3k og viser kortene sine dersom de hadde/har som intensjon å dekke seg inn.
Riktig
Det kan ha vært en ny kjøper/investor.
La oss håpe det.
omsatte 500k denne uken.
Hvor mye er trading ? sikkert 40% . Da er det 300k igjen, skal ikke mye over på long da.
har sikkert tradet 15k selv + sitter ennå med hoved delen av ekstra kjøpet.
penget er at aldri om de har fått 283k
I den grad de har satt seg inn i selskapet og hva som er i ferd med å skje, så kan jeg vanskelig se at de tør vente til etter Q4 presentasjonen med å dekke seg inn. Da kan deres inndekning virke som ekstra høyaktivt rakettbrennstoff til oppturen.
Kan det være at de ser et annet bilde enn det vi ser? Hvilke faktorer skulle tilsi at ledelsen skuffer oss på onsdag? Det er vel få som forventer blå bunnlinje? Men vi venter et betydelig høyere antall scope utplassert gjennom Q4 enn det som var tilfellet gjennom Q3, samt at vi forventer at brukerfrekvensen viser tegn til å øke. Ikke revolusjonerende økning, men en positiv tendens. I tillegg forventer vi en positiv guiding som med inklusjin av surveillancemarkedet ligger høyere enn den eksisterende.
Blir spennende å se hva Marshall gjør med shorten. Men jeg tror ikke de er videre bekvem med å sitte short på dette tidspunkt.
Jeg tror at de ikke har kontroll på denne casen slik Snøffelen skriver over. Svaret for vi for såvidt kl 15:30 i dag. Jeg “tipper” vi ikke ser noe endring. I så fall er de siste dagers omsetning og kursutvikling bygget på noe mer fundamentalt (og forhåpentligvis varig).
Q4 tror jeg blir innenfor forventningene når det gjelder ny guiding og ant scope. Det er i alle fall ingen signaler som sier det motsatte. Siste presentasjonen til Daniel i januar var fortsatt “Bull”. Ingen vet med sikkerhet, men jeg tror/håper q4 blir en motsats til hendelsen rundt q3.
Det vil forundre også meg dersom Q4 skuffer oss, etter at Daniel har opptrådt fremoverlent og offensivt i både desember og januar. Jeg holder også en knapp på at vi denne gangen får en overraskelse med positivt fortegn. Men svaret har vi ikke før onsdag morgen.
Korrigerer fra klart motstandsnivå og ganske så overkjøpte momentumindikatorer i dag, greit nok.
Tør man tippe på hvor støtten ligger?
Er ikke så mye tydelig å se, 48 er den første robuste.
Bunnen er passert
Ser nok ut som om vi skal nedom 48 en tur for å teste støtten. Gir jo gode muligheter for dem som ennå ikke har fått lastet.
Hva er grunnen til nedgangen, lave forventninger til Q4/guiding ?
Nedgangen er vel en teknisk reaksjon på oppgangen, tror neppe nedgangen er mer fundamentalt begrunnet enn oppgangen
holdt vel med ned til 50.
Nedgangen skyldes vel tidenes kjipeste aksjonærmasse. Hver gang det er en liten oppgang skal det gevinstsikres. Håper virkelig en del av de blir stående igjen på sidelinjen hvis kursen går
Kan jo være einarsson som skaffer kapital til å delta i børsnotering av ultimovacs?
Ikke noe galt i det , opplest og vedtatt som strategi for radforsk.
Støtten på 48 holdt i første omgang
så ingen aksjer dekket i går, de holder nok shorten over q.
Håper smellen deres blir stor.
Hold på hva dere klarer sier eg.