Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Og skulle vi ikke bli kjøpt opp så starter vel inntektene ifølge DS ca 2024-2025 uttalt på Q219 rapporten. (forutsatt godkjent)

https://www.hexvix.com/hexvix-blue-light-cystoscopy

" A blue-light enabled equipment can be acquired from any one of these three manufacturers:

If you recently purchased new equipment from one of these, you may only need an upgrade. Please feel free to contact us using the contact form if you have any questions regarding the equipment."

Er det bare i US en ikke kan bruke wolf / opympus?
DS jobber jo med saken.

Setter pris på dine spekulasjoner Snøffelen, men jeg syns du er veldig konservativ i din spekulasjon i dag.

I min excel modell viser ditt oppkjøps scenario at vi i 2021 ikke har oppnådd mer enn ca 13 % av us markedet og ingen utvikling ellers i verden. Asieres tror jeg vil komme til å inngå en partneravtale om Hexvix/Cysview før de går for å kjøpe oss. Det vil også drive opp kursen.

1 Like

Man må tenke som Edison, være konservativ i sine spekulasjoner/analyser tilfelle det skulle by seg en mulighet for å få tak i flere PHO-aksjer.
Akkurat nå er jeg ikke i posisjon til å kjøpe aksjer, men det kan jo forandre seg i løpet av året, og det blir ikke solgt en eneste PHO-aksje de nærmeste 10 årene, med mindre Asieris tvinger meg ut.

5 Likes

Hehe. Det høres nesten ut som du er litt i baisemodus Snøffelen, i tilfelle det kommer litt mere midler å putte inn i caset i løpet av året :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

En mulighet som kan komme er hvis Hansson må selge seg ned eller ut pga. anstrengt økonomi. Hvis han da må selge over børs kan det bli god rabatt på de PHO-aksjene.

1 Like

Snøffelen
Mens vi er i gang med spekulasjoner så har jeg tro på scenarier som kan gi aksjekurs i området du tenker opp kjøpspris kan komme raskere enn mange forventer. Jo flere som tar i bruk teknologien jo vanskeligere blir det å være aktør som ikke kan tilby dette. Selv om man ikke kan si at BLCC er SoW foreløpig så må vi uansett kunne si at det representerer State of the Art når det gjelder TURBT og oppfølging av blærekreft pasienter. På ett eller annet tidspunkt så regner jeg med at teknologien vil bli ett “må ha” produkt og de som ikke har produktet har ingen fremtid i denne bransjen. Virker på meg som det faglige fokuset på BLCC er massivt i de miljøene som teller. På den siste AUA konferansen så var det hele 12 presentører av BLCC teknologien. Schneider hadde ikke engang hørt om dem. Dette var den samme konferansen hvor 17 av 17 AUA eksperter anbefalte BLFC for high/medium risk pasienter.

3 Likes

Som sagt, litt mer pill råtten børs så kan en få handle billigere enn nåværende 52 før neste q.

Fasit får en senere .

Det som var det interessante ved nedturen nå sist var at det var kjøpere til de som solgte i panikk og til short angrepene. Ikke tenk på de som solgte men på de som kjøpte. Det er min teori at de som kjøpte er langsiktige investorer i stor grad og legger aksjene i en skuff. Det blir derfor færre aksjer tilgjengelig hele tiden å trade og vi får en kraftig opptur.Vi trenger noen nye triggere for å ta ut toppen sist høst. Det er mye ny informasjon som kan komme fra selskapet fra nå og frem til Q3 som kan ta ut denne toppen. Da kjøper jeg mer.

2 Likes

Vi har jo flere eksempler på att biotech aksjer kan gå 10 gangeren på kort tid. For å nå 250 i PHO så trenger vi knappe 5 gangeren. Om ikke før så når BLCC blir en en “må ha” teknologi for amerikanske sykehus og klinikker så vil utvilsomt PHO bli en “må ha” aksje på OSE.

1 Like

Når en ser hvorledes systemet virker så blir en litt spørrende?

BLC fra PHO har jo dokumentert i europa gode resultater i nærmere 10-15år.
I tillegg er det en vinn vinn situasjon for alle parter å innføre dette konseptet og lite har skjedd…forferdelig trist for pasienter/pårørende samfunnet som helhet.

Der ligger jo et hav av sorg og elendighet bak tallmaterialet her , folk som kunne fått livene sine utvidet eller kunne blitt friske.

Kunne vært et godt grunnlag å bygge en tv-serie på som viser hvor idiotisk og dumt det hele er byget opp.

4 Likes

Jeg kjenner overhodet ikke det kinesiske helsevesenet, men jeg antar at det er langt mindre fritt enn det amerikanske. (planøkonomi). Hvis ledelsen kommer til at det skal innføres BLC så blir dagens WLC byttet ut over hele linja.
Jeg antar at ingen kjøper WLC scop lenger. Det blir som å kjøpe svart-hvitt-TV.

Hvis en slik beslutning skulle bli tatt i Kina antar jeg det ville vært fornuftig å betale 10-20 milliarder for hele Photocure. Da ville de også eid hele Cevira samt BLC i USA.
Skal jeg være helt ærlig tror jeg det like gjerne kunne endt på 30 mrd som 10-20, men det er jo bare som å “tenke på et tall”.
Uansett beløp ville det vært mer fornuftig enn å la PHO erobre Kina.

1 Like

1 mrd USD er småpenger for de store farmaselskapene. Da er vi i overkant av 400 kroner pr aksje. Det bør være gulvet for et akseptabelt bud, iallefall hvis vi ser et år eller halvannet frem i tid fra nå.

1 Like

Ja, men det må et par kvartal til. Men eg tror eg er inne igjen på neste.

Uten trump hjelp med snitt på 52?

Med trump hjelp. :wink::joy: hvem vet

Man ser at disse er i ferd med å gjøre seg gjeldende på sosiale media.

1 Like

Kan du utdype?

1 Like

Hvis du håper på Trump er jeg redd de investeringene du har valgt i mellomtiden går like mye ned Longtrader :slightly_smiling_face:

Det lever eg fint med, spørsmålet eg sitter med er om eg tørr kjøre mer inn i markedet.

Det forstår jeg men du solgte deg vel ned i PHO og kjøpte mer PCIB etter det jeg forsto og da spørs det hvilken av dem som går best på kort sikt. (Jeg sitter i begge og er bedre tilfreds med fundamental utvikling enn med kursutvikling i begge).

Er det World Bladder Cancer Patient Coalition du tenker på?
https://www.emjreviews.com/urology/article/a-new-global-voice-for-people-affected-by-bladder-cancer/

For the first time ever, people affected by bladder cancer now have a global voice. The World Bladder Cancer Patient Coalition was officially launched on Monday 18th March 2019 at the European Association of Urology (EAU) Congress in Barcelona, Spain.

The World Bladder Cancer Patient Coalition benefits from the support of AstraZeneca, Bayer, F. Hoffman-La Roche AG, IPSEN, Merck Sharp & Dohme, and Photocure. The work of the organisation is the sole responsibility of the World Bladder Cancer Patient Coalition.

Også nevnt i Q2 presentasjonen:

• Partnering with prominent Patient Associations
especially BCAN in the US and the new World Bladder Cancer Patient Coalition

2 Likes

Ja, fundament i begge blir bedre og bedre, kursen er håpløs, i begge.

2 Likes