Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Jeg kan ikke påstå at du ikke får rett i dine spekulasjoner. Men dersom jeg blir tvangsinnløse til en kurs av kr 362,- vil jeg bli svært skuffet. For deesom vi blir tvangsinnløse til dn slik pris kan man være 110% sikker på at verdien av selskapet er betydelig mer verdt, men vi trofaste aksjonærer får bare smake deler av suksessen. Det er bittert. J… bittert, dersom det skjer.

4 Likes

Hvis du blir bitter ved innløsning til kr 362,- kan du ikke ha mange aksjer. Eller så er du grådigere enn jeg trodde. Selv med 10K aksjer blir det et brukbart beløp som skulle rekke langt som tilleggspensjon, selv for en bergenser. Alternativet er å satse mer.

1 Like

Kjernen i dette er at hovedfokuset til Asieris er NMIBC (non muscular invasive bladder cancer) og de har inngått en avtale med Photocure på Cevira på det de er nest mest interessert i.

Forhandlingsutgangspunktet til Photocure for en pris styret muligens kunne akseptere og begrunne er at Cevira pt er verdt 100 kroner, aksjonærene skal ikke tape på sin initielle investering; 150 kroner i emisjonspris i 2001, og Cysview/Hexvix er minst verdt det analysene tilsier, tross at de er forsiktige; ca 60 kroner, i alt 310 kroner.

Så kunne kanskje motargumentet være at 150 kroner for initiell investering ikke er godt nok, men da vet man samtidig at 60 kroner for Cys/Hex bare er bullshit, da det er basert på nesten ingen salg av Cysview til surveilance (eks Edison sin antagelse om peak sale på 376 millNOK).

Derfor har Photocure god tid til å vente på at verdien av Cysview (og Hexvix) stiger og at aksjekursen kommer på et nivå slik at avstanden mellom budpremie og aksjekurs blir moden, men samtidig stor nok til at styret og største aksjonærer kan akseptere.

En inngåelse av partnerskap for Hexvix-salg i Kina vil hjelpe på å tette det gapet, ikke bare fordi det i seg selv betyr inntekter, men også fordi intensjonen om kjøp (som jo er den opplagte spekulasjonen) blir klarere i aksjemarkedet.

Så kan man kanskje si at 362 kroner er lite, men folk er utålmodige så 362 kroner om en 18 måneders tid vil trolig være nok til at bud blir akseptert og handel gjennomført.

Det er min forsiktige spekulasjon, men intet skulle glede meg mer enn om Schneider klarer å skvise mer ut av dette.

6 Likes

Min investeringstanke på Photocure har hele tiden vært at Cysview/Hexvix før eller senere blir en suksess og at Cevira er et fantastisk produkt.
Kineserne ser sikkert det samme, og skal de overta Photocure er det eneste logiske å få i gang prosessene som realiserer verdiene i Photocure sin PDT-teknologi raskest mulig.
Cysview/Hexvix er allerede i markedet og på vei til å bli SoC, så der er ting godt i rute.
Derfor er det en no brainer å kickstartet Cevira raskest mulig.

Forøvrig har Photocure et prodkt til kineserne også kan sett i gang, og det er Lumacan, mener å huske at metylen-blå konkurrenten ikke lykkes.
Selv om det er et program som trolig vil bli satt i gang etter et oppkjøp er det likevel et forhandlingskort og noe som kan kastes på bordet.

Utover høsten og vinteren tror jeg også vi får mange nye aksjonærer. Med oppkjøpsmuligheter kommer det helt sikkert en ny type investorer inn.

Vi går en morsom tid i møte!

10 Likes

Morsomt å leke med tall Snøffelen :slightly_smiling_face: Algeta ble jo solgt for 17,6 mrd. Får vi like mye blir det over 800 kr pr PHO-aksje :shushing_face:

2 Likes

Håper inderlig styret har is i magen - og ikke vurderer bud sett i forhold til dagens kurser. Samtidig er jeg rimelig sikker på at aksjonærene hadde godtatt et bud på over kr 300. Når det gjelder Algeta, ble det vel der også først inngått en partneravtale før det samme selskapet kjøpte opp Algeta…

Hva hadde folk foretrukket hypotetisk?

Oppkjøp 360kr i morgen eller kvartalsvise utbytter på 8-12kr aksjen fra 2024?

Ja de inngikk partneravtale først. Når det gjelder hvilket nivå et bud må ligge på for å bli akseptert er nok tidsfaktoren avgjørende. 3-400 blir nok akseptert om et år eller to men om fire år kan det synes alt for billig.

1 Like

Investorene på Oslo børs er hovedsakelig opphengt i olje, fisk og shipping og den grønne yndlingen NEL. Biotek nisjen er snever, diffus og ukjent for de fleste. Meg inkludert inntil for et år siden når Elvoquest skrev om en “uslepen diamant”. Jeg undersøkte, las meg opp og kunne konkludere med det samme. Men det jeg ser er en snever krets av hobby investorer som flytter seg mellom de forskjellige selskapene i biotek alt ettersom hvilke selskap som kan “levere” først. ADHD gjengen dominerer, neste “kick” venter. Grådigheten styrer for raske fortjenster i ett selskap og så videre til neste. De store norske meglerhusene bryr tilsynelatende seg ikke om sektoren helt til utlendinger viser interesse for ett selskap. Synes de er dårlig orientert (tenk på Mats) uinteressert og vil bare “kjøre” de nevnte sektorene som jeg har nevnt. Håper Photocure får utvikle seg videre og at norske meglerhus våkner opp og priser selskapet etter potensialet før utlendingene kommer inn og “stjeler” showet. Høyere aksjepris vil gi mer riktig oppkjøpsris når den tid kommer.

2 Likes

Skulle det komme bud i morgen, ville budet vært mye lavere enn kr 300… Derfor håper jeg PHO får tid nå til å utvikle seg de nærmeste årene, uten at det blir relevant å diskutere ev bud

2 Likes

Hvor mange aksjer jeg har er uinteressant og jeg tror ikke min grådighet er verre enn andre sin. Men når man innser hvilket kurspotensiale PHO har når BLC blir SoC, så kan jeg ikke si noe annet enn at det vil være J… bittert å bli spist av med kr 362,-. Men dersom dere andre er fornøyd med et slikt skambud, så hjelper det lite å være bitter. Da blir det jo oppkjøp uansett, for jeg tviler ikke på at det kommer bud. Og det vil trolig skje før enn BLC er blitt SoC.

3 Likes

LM,

Her i gården er det iallefall ikke aktuelt å takke ja til 362.

4 Likes

Nei, det hadde jo vært å håpe at andre også vil være like «grådige». :money_mouth_face:

1 Like

Vil jo tro at et kollektivt budnekt fra eks facebookgruppa ville hjulpet.
Uansett må vi se hvordan utviklingen blir fremover.

1 Like

Vi kan håpe på kurser fra NOK 300 og oppover men skal vi komme der må vi først ta ut ca NOK 64 fra i fjord høst og ATH NOK 160. Skal vi få nye aksjonærer på banen er det helt nødvendig. Vi er og stadig utsatte for short angrep, tar vi ut disse nivåene tror jeg vi kan slippe disse som ødelegger for at flere kjøper aksjer. La oss hjelpe til.

1 Like

Har ikke vært så aktiv de siste dagene så dersom dette er delt her tidligere får jeg kanskje beskjed, men tviler litt siden det havnet på trykk på fredag.

Asieris ser ikke ut til å ligge på latsiden hva Cevira angår:

Yahong Pharmaceutical held a Phase III clinical development program seminar for Cevira® products during the Chinese Obstetricians and Gynecologists Conference. The meeting was chaired by Lang Jinghe, Academician of Peking Union Medical College Hospital, and Professor Chen Fei of Peking Union Medical College Hospital as the executive chairman. Nearly ten top domestic experts attended the conference. At the meeting, Yahong team and experts conducted in-depth discussions on Cevira® product features and clinical development strategies. Experts have fully affirmed Cevira®, saying that this is a very promising product. Through further clinical trial development, if it can obtain gratifying data, it is expected to be included as a guiding therapy for clinical diagnosis and treatment guidelines. This treatment, which preserves cervical function through non-surgical treatment, will bring about a breakthrough in the treatment of cervical precancerous lesions.

http://www.asieris.cn/index.php/about/en_pipeline

http://www.asieris.cn/index.php/content/175

22 Likes

Veldig bra!

1 Like

Veldig bra dette må de børsmelde

1 Like

Dette bare viser at Kina etter alle solemerker vil klakke gjennom som mykt smør.

6 Likes

Det beste er vel om de ikke børsmelder, så har man mulighet til å ta resten av «markedet» litt på senga.
Q3 blir helt rått i såfall.
Røde tall er historie.