Det tror jeg og, det jeg lurer på nå er om oppstart av fase III studie utløser nye utbetalinger.
Fritt fra hukommelsen så skal det ikke utløse milestone-penger utover de 5. Men vi får 17 mill § ved godkjenning i Kina.
N.b. Dette er ikke kreftstudier, så det går mye raskere enn vi er vant til.
Har vi fått de milstones som utløser nye betalinger, kan ikke huske å ha sett de. Totalt er det snakk om ca 500 mill NOK som er tidsbestemt og ikke måloppnåelse.
Har etterspurt disse hos Schneider og de er konfidensielle mellom partene. Photocure vil holde oss løpende oppdatert.
Hvis et selskap virkelig ønsker å kjøpe Photocure så vil de gjøre en grundig hjemmelekse først.En av de viktigste tingene de vil gjøre er å lage scenarier som grunnlag for NPV beregninger.Dette må gjøres for alle områder PHO i dag er aktive og også for nye områder en kjøper tenker de ønsker å satse. I tilfellet Asieris vil et typisk nytt område være Kina. Per i dag finnes det ikke meg bekjent noen analyser som forsøker å etablere verdien av Photocure. Analysene til selskap som Norne og Edison er totalt ubrukelig i en slik sammenheng. Det samme gjelder analysen til Simply Wall Street.
Hvis man først bare gjør en vurdering basert på USA så må de begynne med vurdere hvor stor del av det amerikanske markedet som realistisk kan vinnes og der må de akseptere at det foreligger usikkerhet. Selv ville jeg sett på si fire scenarier, med markedsandel 10,20,40 og 70% markedsandel. En slik analyse vil vise at utfallsrommet når det gjelder verdi vil være så enormt at det vil være vanskelig å konkludere. Det neste trinnet vil da være å gi disse scenariene en sannsynlighet for at de vil oppnås og basert på det beregne en Økonomsk Forventningsverdi.
Hvordan skal PHO være forberedt på å motta et mulig oppkjøpstilbud? Første bud vil selvfølgelig være at styret må selv få gjort en verdivurdering av PHO og hva den verdien kan utvikles til.Uten at styret kjenner verdipotensialet av eget selskap kan de bare glemme å tro de ivaretar aksjonærenes verdier på en forsvarlig måte. Slike beslutninger skal ikke baseres på analyser av typen “tenk på et tall” Selv mener jeg det er alt for tidlig å tenke oppkjøp. Vi må først bl.a få mer kjøtt på beinet i forhold til utviklingen i USA.
Skal vi for eksempel se på et scenarie med 20-40% markedsandel i USA og så legge Kina på toppen så vil vi få en verdi som for de fleste i dag vil fremstå som helt absurd.
Det har du nok helt rett i. Seøv når du kommer med dine beregninger om kurspotensialet ved 20% markedsandel i kun USA, så blir det latterliggjort. Så da sier det seg selv at en dobling av den markedsandelen i USA, pluss en betydelig markedsandel i Kina på toppen, da evner ingen å forholde seg til slike tall. Da har vi ikke nevnt resten av verden…
Så hevdes det, trolig med rette, at et flertall ville bukket og takket ja til et bud på kr 362,- pr aksje! Verden vil bedras! Om så skjer, så skjønner jeg bedre at indianerne ble lurt fra seg landet sitt for brennevin, glassperler og glanspapir.
Chartet til PHO har blitt vesentlig mer robust etter en del testing ned mot 50.
De fleste aksjonærer blir vel rimelig fornøyd om de blir styrtrike? Det ville i alle fall jeg blitt med den beholdning jeg nylig hadde…
Det blir litt off-topic, men en 5-600 % gevinst nå ville jo gitt en kjempesjanse til å flytte gevinsten over til en av de andre doblingskanditatene der ute, og da har du plutselig fått enda mer ut av PHO en det du grunn til å håpe på om det tok lengre tid å realisere verdiene i PHO.
Ville vært enig om uttalelsen gjaldt hvilket som helst biotech på OB bortsett fra PHO.
I selskapene med gode data, uten penger og muskler til å ferdiggjøre Pivotal fase og selge produktet sitt selv, så er det risiko forbundet med å ikke gevinstsikre hvertfall en andel ved bud. (Se på NAS).
Og derfor er det logisk å ta gevinst og fordele på andre Bet.
I PHO er denne riskioen ved bud minimal.
Et avvist bud ville bare økt kursen også ville kursen i ettertid vært høyere en før budet.
PHO har alt som skal til selv for å selge produktet sitt i US og øke verdien grassalt.
En eventuell kjøper har en tidsfrist på seg før mesteparten av oppsiden er borte i kursvekst. Som setter presset på budgivere ikke selskapet.
Cysview økningen vil gå sin gang gjennom åra.
Også har PHO en mulig fordobling av potensialet helt kostnadsfritt i Cevira som markedet har svaret på rundt 2022-24.
Så PHO er de av selskapene jeg hadde solgt minst av under en budprosess og heller satset på budkrig eller en sakte vekst etterpå.
Snøffelen, eller andre.
Jeg innrømmer mer enn gjerne at det er meget jeg ikke vet, kliniske forsøk er definitivt blant dem.
En av de tingene som nå jeg tenker på er at dersom en ser på Asieris sin pipeline så tyder den på at Cevira fase 3 har kommet ca. 25% ut i prosessen. Hvor lang tid kan det ta å få dette gjennom?
Hvordan er prosessen i Kina kontra eksempelvis Europa og USA mht tidsbruk.
På meg virker det som kineserne er veldig på hugget ift å få dette gjennomført snarest mulig og jeg antar ut fra hva jeg leste igår at det er velvillighet og forståelse for at Cevira vil være et meget bra produkt.
Dersom noen har peiling på slikt, hvor fort kan det teoretisk gå når en legger til grunn at det er Kina vi snakker om?
http://www.asieris.cn/index.php/about/en_pipeline
http://www.asieris.cn/index.php/content/175
Har lest meg opp litt på denne for å skjønne bedre hvordan det foregår, men tenker mest på tidsaspektet og at dette er Kina…
https://farmakologi.portfolio.no/read/80336e60-c05f-4be3-b5fc-f8eab456aee1
La ut link på F-gruppen
Ja, merket meg det. Supert og takk!
http://www.asieris.cn/index.php/content/165
"
Asieris plans to launch a global clinical development program with an initial focus on the China market based on Photocure’s Phase 2b data and the Phase 3 study design elements agreed with the US FDA. The development for U.S. and the EU markets will follow when clinical data from the China focusedPhase 3 study confirm the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022"
God driv i PHO nå
Rodjer, for å sette det på spissen tror jeg ikke du bør sitte med linjal på PC-skjermene måle hvor langt det ser ut som at Asieris har kommet med Cevira.
Jeg vil gjette at de skal snakke med kinesiske regulatoriske myndigheter først. Men det kommer, som Schneider indikerte, til å gå helt smooth.
Cevira har altså SPA fra FDA, mao hver detalj er klappet og klart, PG alt er tenkt på.
Jeg synes uansett det er offensivt og fint hvordan Asieris kommuniserer dette; det er i gang med fase 3, og det er et globalt program.
Helt enig.
Oppstart fase 3 er vel også meldepliktig😊
Takk,
Hehe, neida, gjør ikke det heller, men kunne ikke unngå å se at det var bevegelse inn i fase 3
https://www.urotoday.com/video-lectures/bladder-cancer-special-session-eau-2019/video/1266-embedded-media2019-04-19-16-06-51.html. <NB! denne er delt her tidligere, men svært interessant at denne kjente urologen nevner at urologer normalt utfører 6 cysto per dag. ( fikk først lyttet til denne nå)
For meg så endret en del seg når et kinesisk farmasi selskap kom inn i bildet. Jeg leser at flere tror at oppkjøp nå ikke er sannsynlig og det er jeg til en viss grad enig i. Problemet eller fordelen, alt etter som, med Kina og kinesere er at de tenker på en helt annen måte enn det trauste nordmenn gjør. Etter at det ble mer trøkk på økonomien og de åpnet opp for mer markedsøkonomi i Kina har de virkelig tatt for seg i økonomien. Jeg håper PHO har en så spriket avtale med Asieris at den ikke kan ‘misforstås’, jeg tror Daniel Schneider har god kontroll for hva de driver med. Jeg har et inntrykk av DS at han er en meget erfaren mann som har vært ute i flere vinternetter før og gjør det som er riktig for Photocure. Avtalen de har fått i stand med Cevira ser jo slik ut.
Jeg stoler uansett ikke på Kina, slik har det vært lenge. De overkjører små nasjoner og tar for seg på en måte vi i vesten ikke er vant til. Vi ser, et bud på kr 150,- ± fra et amerikansk selskap (som selvsagt blir avvist) hadde fått fart i kursen og trolig kinesiske farmasi selskap. Det er viktig å få kursen opp, få frem verdien og potensiale som ligger i selskapet. Dagens prising er helt latterlig etter mitt syn, et bud løfter kurs og interesse. Vi må få betalt for mulighetene dette selskapet har jobbet seg frem til, dagens aksjonærer fortjener å få godt betalt på den ene eller andre måte.