Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

For meg så endret en del seg når et kinesisk farmasi selskap kom inn i bildet. Jeg leser at flere tror at oppkjøp nå ikke er sannsynlig og det er jeg til en viss grad enig i. Problemet eller fordelen, alt etter som, med Kina og kinesere er at de tenker på en helt annen måte enn det trauste nordmenn gjør. Etter at det ble mer trøkk på økonomien og de åpnet opp for mer markedsøkonomi i Kina har de virkelig tatt for seg i økonomien. Jeg håper PHO har en så spriket avtale med Asieris at den ikke kan ‘misforstås’, jeg tror Daniel Schneider har god kontroll for hva de driver med. Jeg har et inntrykk av DS at han er en meget erfaren mann som har vært ute i flere vinternetter før og gjør det som er riktig for Photocure. Avtalen de har fått i stand med Cevira ser jo slik ut.

Jeg stoler uansett ikke på Kina, slik har det vært lenge. De overkjører små nasjoner og tar for seg på en måte vi i vesten ikke er vant til. Vi ser, et bud på kr 150,- ± fra et amerikansk selskap (som selvsagt blir avvist) hadde fått fart i kursen og trolig kinesiske farmasi selskap. Det er viktig å få kursen opp, få frem verdien og potensiale som ligger i selskapet. Dagens prising er helt latterlig etter mitt syn, et bud løfter kurs og interesse. Vi må få betalt for mulighetene dette selskapet har jobbet seg frem til, dagens aksjonærer fortjener å få godt betalt på den ene eller andre måte.

1 Like

Jeg tror ikke dette er delt her før og jeg synes det er interessant. Et par videoer som viser hvordan Titus Regional pitcher ovenfor potensielle pasienter at de har BLC og flex.


5 Likes

Hva var dette siste? Et home-party for tupperware?

Pho er uansett på vei framover, aksjekursen er p.t. uinteressant.
Blære -kreft er alvorlige saker. Pho er en alvorlig utfordrer til det bestående.

fant denne på BCAN. mulig denne er delt tidligere. kjekt å se at BLC er nevnt i BCAN’s “get the facts”. https://www.bcan.org/wp-content/uploads/2019/05/BCAN_GTF_Cystoscopy-1.pdf. usikker hvorvidt PDF’en er fra 2017, siden fleks ikke var tilgjengelig med Cysview før 2018.

@Rodjer . noe å tilføye?

2 Likes

Egentlig ikke.
Hadde håpet at det snart ble lagt til noen nye historier på den siden om pasienter som har blitt behandlet med Cysview/Blc.

1 Like

BCAN sucks big time. Det er gjort fremstøt for at de skal oppdatere med det nyeste og beste men TTT. Eller er de kjøpt og betalt for å fremme annet enn BLC/Cysview…

2 Likes

er absolutt ikke uenig med deg der…

1 Like

En fremtidig konkurrent?
Men tidligst om 5 år og neppe før om 10 år og sannsynligvis ikke før om 15.

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2019-06/lopt-lld062519.php

Det kan få andre konkurrenter til å skygge av banen, og PHO kan dominere feltet i 10-15 år,

2 Likes

bare å lene seg tilbake. neste stopp blir ESMO-congressen 2019 fra 27. september. kanskje drypper det noe godt derifra

1 Like

Er det MW som prøver å legge inn en ny “sperre” igjen ?
MW

2 Likes

De 33000 som ligger der er nok sikkert ikke reelle, de forsvinner som dugg for solen hvis noen tar litt tak i de. Skal vi komme videre nå må vi ha hjelp fra selskapet.

1 Like

Posten ble i alle fall flyttet opp til kr 55.80 når kursen (igjen) nærmet seg - og en ikke oppnådde en større effekt enn at kursen en liten periode falt til kr 54.70. Det virker som at disse store aksjepostene blir lagt ut til salgs på dagene med relativ lav omsetning - en kan spørre seg hvorfor det skjer…

2 Likes

Lettere å plukke fra smånissene når det er lav omsetning

1 Like

Dette burde nesten vært meldt inn til marketwatch

1 Like

Da ble posten trukket…

1 Like

Trenger ikke lure på det. Ikke lett å få tak i større antall PHO aksjer uten å bidra til en vesentlig kursoppgang. Da kan man bruke dette trikset for å kunne melke småaksjonærer, og gjerne aksjonærer som har strukket økonomien vel mye for å kjøpe PHO aksjer. Disse er vare for tegn til at kursen skal ned og er nok letter å få til å selge enn mange av oss andre som ikke bryr oss om kursnivået i dag, neste uke eller til Jul.

1 Like

Jeg er ikke enig med deg om at kursen ikke betyr noe, for meg er det motsatt og skal vi få flere med å kjøpe aksjer må kursen opp. Det vil skape interesse og publisitet og nye aksjonærer kommer strømmende til. Vi må også ta ut toppen fra ifjor høst og også ATH før vi kommer videre.

1 Like

Vel London, eg bryr meg veldig. Desto billiger - jo flere kan eg kjøpe når eg skal inn med tyngden igjen :joy:

1 Like

Jeg tenker det at aksjen må nesten begynne å gå litt snart, så mye fundamentalt bra som er på plass, men likevel sliter den med å sette fart.

1 Like

Vi kommer nok til å surre rundt disse kurser fram til Q3, om ikke noe spesielt skjer. Q3 blir starten på en ny tidsregning i Photocure.

Ser den hyggelige kursutviklingen i Medistim. Den skyldes økende salg og blå bunnlinje. Vi kommer straks etter i Photocure.

1 Like