Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Da kom det ny sperrepost

1 Like

Slapp av! Det betyr nada i det lange løp.
Winter is coming :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Det begynner faktisk å bety litt, er langsiktig selv, men om dette teateret skal fortsette til evig tid så kommer aksjen aldri til å gå noen vei.

1 Like

fiske litt på 53-54 ut dagen.

Kineserene kommer

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11564890.ece

Utrolig selskap Photocure med utlisensiering i hjerte av kina samt unik teknologi for å påvise kreft i urinblæren.
Et selskap med inntekter som stort sett dekker driften samt utbygging av organisasjon i US.

Ingen angst for emisjoner.
Vi står helt i startfasen for gjennombrudd med BLC teknologien i et av verdens største kreftproblem som koster US og andre land i verden ufattelige summer.
Vi kan altså mest sansynlig oppleve vekst i inntektene fra cysview alene 4 ganger i året (q-rapportene) i la oss si ca 5 år fremover (akselererende).
20 stk kvartalsrapporter med sammenhengende akselererende overskudd…

Vis meg noe bedre case på børsen vår.

Tradisjonen tro latterlig priset , selvfølgelig :upside_down_face:

Nyt det den tiden det er på norske hender.
Stor mulighet for at det overtas av kinesiske aktører .
Kina er nok som europa ikke avhengige av Carl Storz sine scope men kan også bruke olympus m.fl.

VAKNA:

2 Likes

Folk nistirrer på oljeprisen og kjøper/selger oljeaksjer med leamus både i knehasen og Gud vet hva. Mange tror fortsatt photocure er ett binært forskningscase mens noen alltid håper på en billigere inngang, andre dumper aksjene på best kjøper fordi de er redde historien skal gjenta seg.

Aksjen har tilsynelatende etablert seg ca 10kr over tidligere tradingrange, det er ihvertfall fremgang:)

2 Likes

Og der var den der igjen :upside_down_face:

1 Like

Oooog borte igjen, noen som tar på seg å sende mail til marketwatch?

1 Like

Det er sånn at det er ikke ulovlig å legge ut aksjer til salg.

Chill en smule, du blir sprø om du skal sitte og stresse så mye. :wink:

4 Likes

Det er ulovlig å gjøre det på en måte som åpenbart er ment for å manipulere markedet.

2 Likes

Jeg varslet en gang tidligere for dette … fikk svar at de ikke synes det var noe galt. Slik er det på OB

1 Like

Man får det mye bedre dersom man ignorere aksjekursen og velger å fokusere på det fundamentale. Da vet man også at så lenge det fundamentale har en positiv utvikling, så er det kun et tidsspørsmål før kursen reflekterer dette. Og om markedet ikke evner å verdsette det fundamentale, så vil det komme andre, langt større aktører på banen som skjønner når diamanter handles til prisen av gråstein. Vi får nok ikke like mye som dersom markedet hadde skjønt tegningen, men vi får betydelig mer enn den prisingen som skjer nå. Latterlig.

Men utover høsten vil det komme klare tegn på at det fundamentale har styrket seg gjennom sommeren, noe som fortsetter utover vinteren. Kursen kommer men markedet er tregt. ( KKMMET)

ufo, om du orker kan du poste denne på HO? Eller gjør jeg det med kilde henvisning… :wink:

Det har i alle fall vist seg at det å legge ut slike store poster - på dager med veldig lite volum - har den effekt at kursen presses nedover.

1 Like

Må si som savepig, chill. “Manipuler” andre veien, spytt i 1,5Mnok og ta den i et jafs med en fill and kill.

2 Likes

Jeg har også tro på det fundamentale i Photocure slik som Londonmannen og sitter langsiktig. Men spørsmålet er hvor lang tid det tar før kursen beveger seg oppover. For 2020 operer Edison med omsetning på 289,5 millioner, EPS 1,63 pg P/E 35,3. Dersom dette målet, som er ambisøst, oppnås kan man spekulere i om kursen i desember 2020 vil være 80 kroner og med en P/E på i underkant av 50 basert på Edisons estimat. For min del vil jeg være fornøyd med en slik utvikling, men ser gjerne at skribenter på forumet gir argumentasjon for hvorfor dette er et for konservativt anslag med denne tidshorisonten.
Dersom salget fortsetter å eskalere i perioden 2021-2024, slik som Photocure guider ,og Cevira blir en kommersiell suksess, burde 300 kroner innen utgangen av 2024 være realistisk. Jeg ser gjerne at skribenter på forumet gir argumentasjon for hvorfor dette også er et for konservativt kursmål i 2024 og vil gjerne bli overbevist om at jeg er for forsiktig i kursmålene for 2020 og 2024.

4 Likes

For min egen del fester jeg meg ikke så mye i hva Edison skriver.

Det jeg vektlegger er følgende:
•Selskapet melder selv om sterk pipeline for Flexi.
•Sterke anbefalinger av ekspertpanel.
•Økt innsats for å få opp brukerfrekvens i US.
•Økende bruk i Canada og Australia.
•Stabil Opex på dagens nivå.
•Ser beyond 2020, til 21-22.
•Cevira inntekter fra og med Q3-19.

Tror på 70 mil fra US alene i Q1-21. Dette vil øke utover året. Samlet sett i 21 vil vi lande på ca 350 mill fra US. I 2021 kan vi kanskje også bokføre milestone for Cevira i Kina på 17 mil $.
Er vi konservative og sier kun 120 mill fra Norden og Parners får vi:

Inntekter Cysview/Hexvix totalt 120+350=470
Opex 200 mill
Det gir 270 i overskudd pluss Cevira. Tar vi med Cevira blir det 420 mill.
270 x PE på 20 gir 5.4 milliarder. Da er ikke Cevira tatt med.
Det gir en kurs på 245 uten Cevira.

1 Like

I forhold til framtidig kurs skal jeg være forsiktig, men jeg er hvertfall 100% overbevist om at dagens kurs er langt under hva den burde vært.
Edison med sin konservative analyse kom for kort tid siden ut med at dagens nåverdi er NOK 69.

Men jeg ser at du skriver økt bruk i Canada og der synes jeg ærlig talt det later til å gå smått. Nå har det stått på 9 oppførte klinikker i månedsvis og de samme 6 klinikkene “under considering”
Biosyent uttalte selv ved siste presentasjon at pipeline eller de “under considering” var steget til 12 klinikker.
Jeg ønsker inderlig at det snart blir lagt til flere klinikker der nå, helst 6-8 ut året. På bladder cancer fora for Canada kan en se at pasienter spør og graver endel om BLC, men dessverre er tilbudet enda veldig snevert der.
Jeg er selvsagt klar over at Canada er lite i antall tilfeller sammenlignet med US, men synes utviklingen der er litt under pari for øyeblikket.
Den oppfattelsen vil selvsagt raskt endres ved nye oppføringer innen rimelig tid.

1 Like

Ja, helt enig.

Men innen 2021 er dem på plass i Canada. Ellers spiser jeg hatten min.
De har jo til og med innsamlingsaksjoner der borte, for å få Cysview og scope på plass.

2 Likes

BIOSYENT SCHEDULES Q2 AND H1 2019 EARNINGS RELEASE FOR AUGUST 23,
2019
FOR IMMEDIATE RELEASE AUGUST 15, 2019
MISSISSAUGA, ONTARIO (August 15, 2019) BioSyent Inc. (“BioSyent”, “the Company”, TSX Venture: RX) will be reporting
its financial results for the three and six months ended June 30, 2019 on Friday, August 23, 2019. A presentation on
the Company’s second quarter and first half 2019 results by René Goehrum, BioSyent President and CEO, will also be
available on the Company’s website on the date of release.

4 Likes