Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Takk Mister,
Blir spennende å se hva dem kommer med ift BLC.

1 Like

Da burde vi kunne forvente et utbytte på kr 10-20,-. Utbytteaksjer er populære og vil tiltrekke seg betydelig med nye aksjonærer.

Tror ganske sikker i er nå inne i siste halvår der kursen blir liggende som en døddrukken fyllik uten tegn på å ville bevege seg. Utover i 2020 vil inntektene tilta i en såpass overbevisende styrke at markedsaktørene og media ikke lenger kan overse PHO.

2 Likes

Momentet kommer som faen ved Q3 nå i november. Da burde alle som vil være med befinne seg på innsiden. Tror fort vi ser 100 til jul.

3 Likes

Kan gjøre ett forsøk. I 2024 vil investorer se mot EPS estimater for 2025. I mitt regneark, har jeg lagt til grunn en fallende vekst fra nå (75%) og frem mot 2025 (35%) som gir ca 10% markedsandel i USA. EPS estimat for 2025 er da ca 45 kroner. P/E 15 så har du godt over 600 kr for Cysview alene. Det er også mulig at Cevira er godkjent i Kina i løpet av 2024, som i seg selv bør gi ett løft på kursen.

Veksten i dette caset er høy, men gitt guiding fra selskapet og guidelines i USA så er det vel heller ikke umulig. Det blir spennende å se om selskapet tør å si noe om 2021 på Q3 presentasjonen.

1 Like

Det burde ikke være mye tvil, basert på det som er kommet frem gjennom 2018 og 2019 , at PHO har etablert fantastiske rammebetingelser. Rammebetingelser som gjør det rimelig sikkert at selskapet vil kunne forløse deler av, eller hele potensialet som ligger i BLC teknologien. Da tenker jeg på DS sin målsetting om å gjøre BLC til SoC innen blærekreftbehandling.

Spesielt de to refusjonsordningene, kombinert med fagmiljøets anerkjennelse av BLC teknologien samt pasientenes oppvåkning mhp hva BLC betyr for deres muligheter for overlevelse, vil være nøkkelelementer i denne forløsningen.

Så skulle man gjerne ønske at markedsaktørene hadde fått øye på dette fantastiske caset, i like stor grad som de har gjort det med f.eks. NEL. Men ettersom PHO er notert på en børs der aktørene har sitt fulle fokus på selskaper som er engasjert i olje, fisk, shipping og finans, så må vi bare akseptere at det tar noe lengre tid med selskaper innen farmasi. Men mitt råd er fortsatt at man holder fokus på der fundamentale og ikke lar seg stresse over kursutviklingen. Det kan ikke vare lenge nå før PHO slår ut i full blomst. Da er glemmer vi raskt de lange, mørke «vintermånedene».

2 Likes

Takk for innspill.Håper dine beregninger slår til.
Det er mulig jeg tenker feil, men jeg har oppfattet det slik at veksten primært vil komme i USA. Gitt at Photocure omsetter for USD 25 millioner ( grovt beregnet 200 millioner NOK i USA i 2020) hvor stor omsetning har du beregnet for 2024 i USA? Selv tenker jeg at sjablongmessig kan legge til grunn NOK 100 millioner i omsetningsøkning per år 2021-2024 i USA ,dvs NOK 600 millioner i USA i 2024? Synspunkter?

Du tenker nok ikke feil, andelen av inntekten vil i all hovedsak bli USA etterhvert. Jeg har ca 1,2 milliarder i salg i US og 1,35 totalt for 2024. 186 mill NOK i 2020 for å nå guiding (75% vekst). Fra Q2:

  • what I see in the market today is a very, very strong pipeline and increased activity, particularly in the surveillance market, the flexible cystoscopes.

  • We expect the significant and sustainable revenue growth trajectory and profit opportunities to continue in the U.S. beyond 2020.

Jeg takker ikke nei til ditt scenario heller :slight_smile:

1 Like
5 Likes

“This technique is game-changer when it comes to keeping a close watch on bladder cancer,” said Gennady Bratslavsky, MD, professor, and chair of Upstate’s Department of Urology. “We now have a supercharged cystoscopy technique that highlights cancerous tumors as we have never seen them before.”

8 Likes

Går veien det her. Delt på shareville og twitter :wink:

4 Likes

Slik ser det ut når en går inn på hjemmesiden til Upstate Cancer Center og finner Bladder Cancer Program. Veldig bra!

Egen fane med Blue Light Cystoscopy, tror det er første klinikken jeg har sett det så gjennomført bra på mtp å få fram BLC. Ligner unektelig som dem selv har satt BLC som SOC.

http://www.upstate.edu/cancer/cancer-care/programs/bladder/blc.php

10 Likes

Ser de som sitter i panelet som skal diskutere siste nytt i blærekreft behandling og diagnostisering, kommer fra et sykehus som tilbyr BLC. Satser på det blir frontet for pasientene på konferansen.

9 Likes

Litt mye om Upstate Cancer Center, men det gir hvertfall omtale og er det noe vi trenger er det omtale i tillegg til at klinikken er stolt av det nye verktøyet sitt.

Og dette forteller endel om hvor lang tid det tar før bruksfrekvensen kommer opp i fart:

On a trial basis, Upstate started offering the blue light cystoscopy with cysview back in January. So far, 15 patients have been examined with this approach and “all are responding well,” according to Jacob.

https://www.cnybj.com/upstate-cancer-center-deploys-new-technology-to-combat-bladder-cancer/

3 Likes

Inntil nylig er det 15 som har blitt behandlet. Satser på at bruksfrekvensen øker med tiden :wink:

1 Like

Derfor jeg alltid tenker på og viser til denne fra Karl Storz angående bruksfrekvensen.
Det tar tid å komme opp i fart, men tenk når mange av de nye utplasserte i 2018 har vært oppe og gått et år eller to, da snakker vi.
Men husk også på at dette er 15 pasienter, antall ganger brukt kjenner vi ikke.
Side 6.

3 Likes

Dette med at de som er nye med teknologien er på hugget med å markedsføre at de har det er jo sånt osm kan utløse at andre aktører også må reklamere mer.

så alt hjelper!

2 Likes

Definitivt, dette er meget bra reklame.

1 Like

15 stk som har gjennomgått BLC siden Januar er ikke akkurat imponerende og vitner om at ting tar tid. 0,5 pasient per uke første 7 månedene er ikke mye.

Synes du konkluderer vel bastant. Frekvensen er lav ja, men vi kan ikke vite om halvparten av dem har blitt behandlet flere ganger.
Kan vi det?

1 Like

Fantastisk reklame:

“This technique is game-changer when it comes to keeping close watch on bladder cancer,” Dr. Gennady Bratslavsky, professor and chair of Upstate’s department of urology, said in the release. “We now have a supercharged cystoscopy technique that highlights cancerous tumors as we have never seen them before. Using the blue light, we can spot tiny tumors and remove them to keep our patients healthy.”

3 Likes