Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Men skulle bunnlinjen tippe over i blått allerede i morgen, så blir nok markedet tatt på sengen, for det er neppe mange som forventer blå bunnlinje i morgen.

1 Like

Skulle gjerne hatt en bull melding no i pcib, så en hadde extra krutt i morgen om sheriffen prøver å droppe kursen.

2 Likes

Pcib selges selvsagt ikke.
Men en post i ScanShip og Tomra ryker ut hvis noen prøver seg :+1:

2 Likes

He, he ja du er ikke alene som venter på en bull melding i PCIB. Men når kursen i PHO nå, knappe tre timer før børsen stenger, fortsatt ligger på kr 50,- så konstaterer jeg at markedet har en lunken holdning til PHO og slett ikke forventer at CEO Daniel Schneider vil blåse hatten av tilhørerne med sin guiding. Det er også rimelig tydelig at markedsaktørene ikke forventer positive overraskelser verken hva angår antall scope utplassert eller brukerfrekvensen PR scope. OK, det kan jeg leve med. Det forteller meg at det er større sannsynlighet for at kursen skal gå opp i morgen enn at vi skal få en reprise fra Q3 presentasjonen.

Ser også at noen har funnet ut at vi er representert på minimum 80% av topp25 sykehus.

Blir mye fine tall i morgen. Gleder meg

2 Likes

5 Likes

Litt større jafs av shorten enn forrige inndekking. Gledeleg.

2 Likes

Shorten reduseres kraftig.
Det er tydelig at Marshall Wace følger godt med nå.
Håper de svir av seg fingertuppene i morgen.

1 Like

Med kurs under kr 50,- måtte jeg bare ta meg litt påfyll. Her er det bare å takke og bukke!

Ser ut som strategien som ble presentert på Q2 fungerer.

Jeg er usikker på hva det betyr. Kan de ha lastet opp for å dumpe i morgen? Det er jo ikke sikkert de har levert tilbake, selv om shorten er redusert. Vi så jo også at fondsfinans reduserte siste uke - kanskje for å låne ut til short?
Alternativt kan det være en helgardering. Ha krutt til å presse kursen ned ved skuffende tall, eller levere tilbake ved gode tall.

1 Like

Merkelig sluttauksjon.

Det var noen som, på død og liv, SKULLE ha PHO opp, med noen småposter.

Noen SKULLE også ha PCIB ned 50 øre.

Så er ventetiden over. I morgen tidlig får vi presentert Q4 samt en oppdatert guiding.
Sluttkurs i dag vitner om at markedsaktørene fortsatt preges av nedturen de opplevde etter Q3 presentasjonen. Mange har denne gangen valgt å sette seg på gjerdet for å unngå å bli med på nok et stup.

Utfordringen er at de ved å gjøre dette samtidig setter seg i en situasjon der det blir vanskelig å komme seg inn igjen dersom D.S. leverer varene.

Og hvorfor skulle han ikke gjøre det? Er det noe som tilsier at han skal skuffe oss? På Q3 presentasjonen mener jeg det hovedsakelig var det lave antall utplasserte scope som bidro til å ødelegge festen. Og når det tallet bidro til å skape usikkerhet, så utnyttet Marshall den usikkerheten ved å pøse ut aksjer i markedet, med det resultat at kursen tok et svalestup, utløste stop loss og snøballen fikk større og større fart og stanset ikke før kursen var nede på kr 33,-.

I dag er situasjonen en helt annen og vi har en aktør som fortsatt sitter short med vel 250k PHo aksjer. Hvor smart vil det være når Dan entrer podiet i morgen tidlig? Ja, det gjenstår å se. Men denne aktøren kan faktisk komme i en situasjon der han denne gangen vil bidra til å trekke kursen raskt oppover. For hvilket valg har han dersom CEO leverer varene? Han kan enten dekke seg inn, dvs handle inn 259k aksjer i et marked med få eller ingen selgere. Eller han kan vente og risikere at kursen kryper langt opp på 60-70 tallet før den roer seg. Det er hva jeg kaller valget mellom pest og kolera for en shorter.

Jeg sliter med å se hva ledelsen skulle komme med for at skeptikerne skal få rett. Er det utplassering av antall scope som skulle bli lavere enn det som ble utplassert i Q3? Neppe. Det er ihvertfall ikke det inntrykk man får gjennom Cysview.com. På den siden virker det som om veksten fra Q2 er tilbake.

Er det brukerfrekvensen? Vel, det strider mot min logikk at brukerfrekvensen ikke skulle begynne å vokse når etterspørselen etter scope er såpass høy som den er og hele det amerikanske urologmiljøet lovpriser BLCC teknologien.

Er det at Q4 ikke får i pluss? Neppe. Jeg tror ikke det er mange som forventer blå tall i Q4. Men hvis det skulle skje vil det være en gedigen positiv overraskelse.

Er det guidingen? Vel, enkelte spekulerer i at den ikke kommer i morgen. Hvis så var tilfelle vil jeg tro vi hadde fått info om det. Men jeg vedgår at uteblivelsen av en oppdatert guiding i seg selv vil være skuffende og overraskende. Men det er stort sett det eneste som skulle kunne resultere i en nedtur.

Så ut fra dette mener jeg at sannsynligheten for at det blir en skuffende forestilling i morgen er svært lav, mens sannsynligheten for at det blir en positiv overraskelse er betydelig større.

Vel, vi får ikke gjort mye med dette i kveld. I morgen får vi svaret.

6 Likes

Flott innlegg. Lykke til i morgen.

2 Likes

Når det gjelder Marshall så er det tydelig at de ikke helt har tenkt å gi opp PHO enda. De har skaffet seg 65.000 aksjer som kan kjøres inn i et nytt angrep om muligheten byr seg. I tillegg har de kanskje lånt ytterligere 90.000 aksjer fra Fondsfinans? (spekulasjon)
Men dersom markedet sitter tilbake med “dollartegn i øynene” etter morgendagens presentasjon kan Marshall komme til å ønske de ikke hadde rotet seg bort i PHO.

1 Like

All den tid kursen i dag sluttet i underkant av kr 50,- og kun kr 1,75 over støtten på 48, så kan vi ikke utelukke at de vil forsøke å presse kursen på åpningen slik at den kommer under kr 48 og eventuelt utløser stop loss. Det kan fungere dersom guiding uteblir og det kan påvises usikkerhet i CEO sin presentasjon. Men sannsynligheten for det mener jeg er liten og det er vel snarere sannsynlig at de her vil få seg en skikkelig trøkk seksten.

I morgen vet vi svaret.

2 Likes

Hvis Marshall Wace prøver seg på et slikt stunt ved en positiv Q4- fremleggelse, så vil de nok kun klare å presse kursen ned kortvarig.
Hold hodet kaldt og fingeren unna salgsknappen den første halvtimen i morgen, så kan eventuelle minus 5% fort snu til pluss 5%.
Ikke la shorter-pakket «riste» deg ut.

1 Like

Det ble verre enn som så. Det er nok fremdeles realistene som trumfer drømmerne i denne aksjen.

som det ofte er. Har du gjort deg noen tanker om hvorfor den faller så hardt?
Oppdatert guiding som er skuffende og flexiscope vekst som er skuffende. noe mer?

Du peker vel på de viktigste årsakene her. Mange håpte nok på at Schneider hadde magiske evner.
Han har bare sittet tre måneder, og det er kort tid.