Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Nå er det vel sånn at alt over 40 er helt innafor i mitt chart:

At noen velger å panikkselge på bakgrunn at at Q4 viser at antall skop øker mer enn jeg turte å håpe på, og revenue per skop stiger, får være deres sak.

5 Likes

Andre grunde kan være

Marshall…?

Lån…?? (Hmmm, hvorfor når der er cash nok…?)

Men faldet er dog for stort, men det giver blot mulighed for lidt supplering hernede (Fik købt lidt i 41,50 - dog kun 200 stk.)

De ændrede ikke guidline, hvor jeg have forventet de havde sat en ny, dog med senere senere dato(2021-2022) og et større tal - (hvilket de indirekte gør, med forventning om at stigningen i oms. i USA vil forsætte men uforminsket styrke også efter 2020, såååå)

Hvorfor ikke ny guidline, når de nu havde nævnt en del om den, tjaaa tænker at de først vil se effekten af Flexscope før de kan sige mere sikre tal, og da der desvæære ikke har været solgt særlig mange flexscope og i Q4 kun er 8 i alt, har de IKKE turdet at ændre guidelinen - efter min mening.

Så det vil nok først ske sidst på året, når de har en mere sikker viden om betydningen af et tilstrækkelig antal flexscope - kun 2 nye i Q4, men tanke på at disse burde være nemmere at sælge, mener jeg er den største skuffelse i Q4,

Men er det ikke KS vi her skal “bebrejde” - det er vel dem der sælger…??

2 Likes

Lån? De har ingen lån men kun kortsiktig gjeld som kan være leverandører som ikke har forfalt ved nyttår, skyldig skattetrekk og feriepenger etc, det har alle selskaper til enhver tid, også pr 31.12.

3 Likes

Den fallende topplinjen kan ha en tolkning som er litt slakkere enn som så. Så den drar med seg de fallende toppene tom 15feb. Men er egentlig bedre linjer med tanke på volum det du har her.

Du kan trekke en horisontal støtte på 43 blank.

Men kan du utbrodere hvor du tar støtten på 40 fra? for den ser jeg ikke

40 er litt mer vagt, det er en undershoot fra SMA200, og lar seg også tegne inn som ca bunn i en kortsiktig trendkanal.

Så jeg mente ikke at det var støtte, mer at hvis kursen faller under der så må jeg begynne å tegne om på chartet.

18.4 var jo under forventning. Ingen tvil om det.
Klarer de å holde opex på dagens nivå blir det i hvert fall blå tall i Q1.

Ok, Nå ser det ut til at undersiden av 43 testes. Uten en reaksjon opp igjen ( helst innen timen, senest ila dagen) tror jeg faktisk vi skal godt under 40

Jeg liker ikke PHO aksjen lenger, for det er så mye bevegelser jeg ikke kan skjønne at er annet enn bevisste forsøk på å trigge tekniske signaler. Uten å kunne å forklare hva det er i mønsteret som er så “feil” . Og da høres jeg snart ut som enhver annen konspirasjonsteoretiker. Jeg er ute og har vært det lenge nå.

edit: jeg sier bare aw fck… imens jeg knastet er vi nå på 41. 40 kan være fint daytrade target om en driver med sånnt?

Jeg deler ikke helt det konspiratoriske bildet ditt, desverre har topp 50 listene for PHO helt siden q3 vist at det skjer ingen substansiell akkumulering i aksjen, og det rimelige er da at det skal vise igjen på aksjekursen på en annen måte enn den voldsomme økningen som var de siste dagene.

Det var også bakgrunnen for at jeg anbefalte å avvente Q4 før man eventuelt kjøpte seg inn.

2 Likes

Bunnfiske igjen

Tok en del under 42

jaja, en møkka dag som forventet.

Nå håper eg virkelig på en bull melding på noen andre papirer, så vi får med bunnfiske med litt volum.

2 Likes

På hvilken side i rapporten står det om antall scope? Finner ingenting

Samme sted som i alle rapportene. :stuck_out_tongue: rett etter tallene.

Håper det kommer noe bra ut av Dan på radforsk-podcasten.

Håper også Elisabeth nå framover kan la intervjuobjektene prate i fred uten at hun skal sitte å lage lyder,avslutte setningene deres, og utbrodere selvfølgeligheter.

3 Likes

Fant det på side 4 til slutt.

Så de sier ikke hvor mange som faktisk er utplassert NÅ.

Det har du vel i og for seg rett i. :slight_smile:

På side 3 i presentasjonen :
51% growth YOY in installed blue light enabled cystoscopes in market to 157 by
end of year, including 8 Flex cystoscopes

På 23 mill i US går vi i null.

Har god tid, og tar en ny runde med bunnfiske.
Her kan det komme oppdatering rundt antall flexiscope og insidekjøp.

Det var da ikke så gale som markedsreaksjonen skulle tyde på, var det da?

Greit nok at det ikke var den voldsomme veksten som enkelte kanskje hadde håpet på, og guidingen for 2020 var muligens litt skuffende, men alt i alt, så er utplasseringstakten av scope grei nok.

1 Like

Men det har de aldri gjort. Tallet representerer antall scope utplassert ved årsslutt. Det er etter hva jeg ser 53 flere scope enn ved årets begynnelse. Samtidig viser det at veksten i utplassering av scope er tilbake på sporet. Det til tross for de utfordringene de har opplevd med flexiscope.

Også verdt å merke seg at guidingen går til 2020 og at Dan varsler at den kraftige veksten vedvarer utover 2020. En guiding kan oppdateres når grunnlaget for det er blitt bedre. Prnå har man, etter mitt syn, ikke kunnet få realistiske data MHP flexiscope, all den tid de HAF hatt en del teethning problems frem til 2019. I tillegg har de kun 2 mnd erfaring med refusjonsordningen for surveillancemarkedet. Det blir et noe tynt grunnlag til å kunne gi en troverdig oppdatering på hvordan flexiscope vil påvirke inntjeningen i 2019/20. Så jeg tror ikke man skal legge for mye vekt på at guidingen ikke ble oppdatert når vi nå kjenner litt mer til hva de har slitt med frem til årsskiftet.

Etter dagens presentasjon sitter jeg igjen med et inntrykk av en CEO som vet av ERFARING hva som skal til for å slipe denne uslipte diamanten. Det kan kort oppsummeres i fire bokstaver - S.A.L.G.

En spennende etterprat med Mr. Schneider understreket også dette poenget.
Jeg gleder meg til å se den fulle effekten av vår nye CEOs salgsoptimaliserende tiltak.

4 Likes