Syntes det ser bra ut. Spesielt når man vet at Cysview dot com har økt antallet betraktelig.
Men 18.4 var selvsagt under forventning. Syntes også Canada og Australia skulle vært nevnt. Samt Hivec.
I kveld skal Dan The Man sitte i det lune og koselige studioet til Einarsson å snakke om sine tanker, visjoner og ambisjoner for PCIB i årene fremover, og hvilke strategier og planer man har for å nå disse målene.
I fred og ro, og i en setting hvor han kan snakke avslappet og forholdsvis uforstyrret.
Når markedet får høre dette vil vi få en rekyl oppover i dagene fremover og neste uke.
Kursen stupte i dag.
Kanskje ikkje så rart når guiding som ble lovet oppdater ble oppdater med samme omsetning som før. Er ikkje sikker på om eg skal le eller gråte. Håper ikkje dette er den nye måten å kommunisere med aksjonærene.
Venter på podcast fra Radforsk
Men jeg lurer litt på om en del folk har fullstendig gått seg bort i dette med tidspunktet for guidingen. Photocure satte jo 2020 som tidspunkt på den for årevis siden. Nå er plutselig desember 2020 under to år unna, og da er jo guiding for fremtidsutsiktene i 2021 og 2022+ enda mer interessante.
Omsetningen i 2018 var altså ca $8 mill, så forventer man altså at FY2020 skal være 10x det? Så fra 45% og rett til 300%, og dette skal ny CEO guide etter 4 mnd i jobben…
Burde kanskje innsett at forventingene til Q4 og gudingen var urealistiske og solgt, men synes egentlig dette var ganske bra. Veksten er jo høyere enn noen gang før…
Ja, det er en helt annen sak. Jeg hadde egentlig gjort klar en salgsordre på en grei pott med pho-aksjer i går, men feiget ut igjen.
Fundamentalt sett er caset like bra som før.
Photocure har nå brukt 4 kvartaler på å øke med like mange scopes som de brukte 11 kvartaler på før.
Hvis denne vekstttakten holder seg lineær blir det kjempebra, hvis den blir ytterligere bratt så blir det fort astronomisk.
Edit:
Radium ute allerede!
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-75
fra radforsk intervju
mulig ekstrem vekst i 4-5år etter 2020, meget bra.
guiding mest fra turb - flex vil kun være en liten del av denne. Den vil kommer sterkere utover 2020.
Målet er at blålys skal være “standard of care”
Kanskje mange angrer på at de solgte i dag, etter at de har hørt podcasten?
Det vil vel bli et kritisk punkt hvor alle går over til blålys fordi de er redde for saksøkninger dersom de ikke oppdager nok blærekreft med dagens “standardbehandling”.
Avsluttnings komentarer:
Jonas:
Vi håper du snur rundt usa markedet Dan.
Dan:
You can count on it
Var mye bra her, men sluttkommentar var meget god! Tror nok det vil vise seg at det å ha en amerikaner i sjefsstolen når det amerikanske markedet skal erobres, vil være gull verdt for PHO.
Du som er evig optimist, Londonmannen. Gi meg en god grunn for at kursen skal stige de neste 2 måneder. Tar imot med takk.
Veldig mye bra i Podden
Grunner til at kursen skal stige? Hvis man ikke har troa skal man holde seg unna.
Grunnen(e) kan man telle selv på Cysview dot com.
At hele 36 av 40 jobbet inn mot salg var overraskende. Og det vil gi resultater.
Fordi markedet overreagerte på resultater som viser kraftig vekst, ny kvartalstekord MHP utplasserte scope, en ledelse som varsler kraftig vekst de neste 5-6 år fremover og en målsetting om at BLCC teknologien blir Ny SoC for blærekreftdiagnostisering. Det som ligger bak oss er historie.;-))
Første gang i historien at et selskap blir straffet på den måten etter å ha rapportert om 76% vekst.
Selv så jeg for meg ca100%. Skal innrømme det.
Men jeg så ikke et slik fall komme etter 76%
Går man inn i regnskapet så ser man at R&D er på vei ned. Engangskostnadene med å få hivd den gamle ledelsen er tatt. Og på Podden kom det også frem at antall ansatte i Norge er redusert.
M.a.o. vil opex være ganske stabilt fremover mens salget bare øker.
Fint å høre at de aktivt driver infoarbeid/lobby mot pasientorganisasjoner.
Dan har vært sjef i kun 4 mnd.
Refusjoner har tatt lengre tid enn selskapet så for seg i 2015-2016.
Men nå er mye av det på plass.
Hvis man vil ha en kjempetrigger så kan vi jo nevne ordet Diagnose.
Problemet er bare at markedet er blitt svært kortsiktig. 5-6 år er en evighet i denne sammenheng.
Nå er det 2019 som gjelder.
Skal man klare 10-gangen i aksjemarkedet så må man ha perspektiv på mer enn et år.
Sånn er det bare dessverre.
Her er det de med kortest perspektiv som har gjort det best . Langsiktig har kursen ligget på et gjennomsnitt på ca 40,- i 8 år.
Ja - vi kommer vel tilbake til det sædvanlike scenarie med overtakelse, for en het overtakelseskandidat må man desværre sike at PHO er.
Kæmpe fremgang i Q4, men da omkostningsstigninger neutraliserer denne omsetningsfremgang, så sætter katalysator virkningen ind i form av shorterspøkelset. Aksjonererne er bekendt med MW og dette faktum bevirker det at markedet optreder hysterisk og irrasjonelt. Med en slagsfremgang på 20% og en fremgang på 67% i et nyt bearbejdende marked, med en helt vild positiv guiding, ja så burde kursen arte seg helt annerledes.
Nu snakker vi i stedet at PHO må vere en lækkerbisken klar til overtakelse. - ak ak!