Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Men da er det jo bare å selge og hoppe på et nytt tog. Valget er fritt og det finnes en rekke tog. Men jeg tror nok interessen for et vekstselskap som PHO kommer tilbake når støvet har lagt seg, spesielt når markedet sender kursen ned såpass som det skjedde i dag.

1 Like

Er ikkje sikker på at det er veksten YoY som er årsaken til kursfalle men meir guiding. Etter Dan sin 70% uttalelse tidligere hadde ein nok sett for seg ein oppgradering av guiding for 2020. Ikkje ein oppgradering etter 2020.
Og det at det tar så lang tid for å få igang salg av Cysview etter scop er solgt. No virker det som det er først etter 2020 den virkelige veksten kommer. Det er langt frem for aksjemarked.

2 Likes

Når man skal inn er selvsagt viktig. Derfor var jeg heller ikke aksjonær i Pho for 8 år siden.

Men bakspeilet er historie.

Foran oss har vi vekst og lave kostnader.

1 Like

Historie er historie. Se fremover. Tviler på at det som har skjedd de siste 8 årene gjentar seg de neste 8. Nå står vi foran en kraftig og akselererende vekst.

1 Like

Syntes CEO PHO gjorde en fremragende figur i interjuvet med einarsson.
I tillegg fikk en svar på det meste.

-Foreløbig ingen konkurrenter i horisonten og lite trolig der kommer noen.
-Top peak sale i ca 2025
-jobber aktivt med å utvide patenter
-Søker samarbeider med andre scope-leverandører
-mm

At markedet reagerer som det gjør er jo blitt tradisjon

Gikk ikke ut av selskapet denne gangen selv om jeg var i sterk tvil men er såre fornøyd for det.

PHO har etter einarssons podcast fått en enda høyere stjerne hos meg.

Lykke til

https://soundcloud.com/user-972208711

Episode 75

5 Likes

Blir spennende i dag. Tror nok folk har fått summet seg.
De som har hørt Podden selger ikke aksjer.

Var nok preget av noe tvangssalg i går.

Bunnfiske i går var nok ikke så dumt.

2 Likes

yeah…

Jeg tror nok ikke vi skal ha noen illusjoner om at det ikke er fisker der ute som ønsker å utnytte den store usikkerheten som er skapt og et antall stop loss som er plassert. Det vil overraske meg stort om vi ikke ser noen stygge dypdykkk i løpet av dagen.

Men er man investert i farmasi så er dette en del av spillet. Og dersom man ikke har nerver eller mage som tåler å kjøre berg og dalbane, da tror jeg man skal tenke seg om to ganger før man investerer i farmasi. Men det gode er at slike dårlige perioder ofte avløses av perioder der alt går til himmels. Og dersom man har et noe lengre perspektiv enn uker og måneder, så er det ikke vanskelig å se at PHO kommer til å bli en kanoninvestering på noe års sikt. Men tålmodighet er et must.

2 Likes

rakk en å kjøpe på 38, nei,

men håper eg aldri får tilbudet igjen :wink:

2 Likes

Største skuffelsen var utplassering av flex skop, og problemene KS har hatt. Det er vel også grunnen til at guidingen står fortsatt.

Jeg tenker at de gjør det riktige nå fremover med å fortsette å investere i usa, og satser for fullt. Schneider har tatt noen grep, og jeg likte faktisk mye av det han sa på presentasjonen.
Spesielt hvordan salgsorganisasjonen har fungert før han kom inn, og hvor lite effektiv den var på å øke salg til eksisterende kunder.
Skal Photocure bli så stort som det mange av oss håper, så er det nødvendig.

Jeg vil heller ha kurs 1900 om 4-5 år, enn å peake på 190 på 1 år… :stuck_out_tongue:

3 Likes

Helt utrolig situasjon for et selskap som har alt på vei opp mot å bli “standard off care” i et miliard marked.

Og som vanlig , all kapital investert slik at en kan ikke delta :weary:
kontanter er konge

2 Likes

Det er lov å ha våte drømmer, så lenge man er inneforstått med at det er drømmer.

Joda, kunne man handlet på historiske data skulle jeg vært milliardær for lange siden. Kunsten i aksjemarkedet er å handle på det bildet man evner å skape seg for fremtiden.

Når det gjelder PHO mener jeg at vi stadig får bekreftelser på at fremtiden fortoner seg lys og særdeles lukrativ. At bunnlinjen ikke skifter farge den nærmeste fremtiden kan jeg leve med, så lenge jeg vet at ledelsen bruker penger for å gjøre fremtidig inntjening enda mer robust og enda kraftigere. og jeg tviler ikke på at det er større aktører som følger meget godt med i hva som skjer med PHO. I dag kan hele selskapet handles for NOK 0,88 mrd! Et selskap som altså leverer nøkkelproduktet til det som er i ferd med å bli SoC i USA’s fjerde største kreftmarked! Vnskelig å skjønne hvorfor et slikt selskap skal være såpass lavt priset, mens selskaper, som fortsatt lever av penger aksjonærene skyter inn i håp om at de en eller annen gang skal få et salgbar produkt, bli prise til flere milliarder! Var det noen som snakket om risiko?

Dersom PHO betraktes å ha langt igjen før de går med overskudd, hva skal man da tro om selskaper som ennå driver på utviklingsstadiet?

2 Likes

ja, En kan drømme om høye kurser.

Men så klart vi får bare se. Det holder at pcib løsner for min del, så kan eg doble pho på kreditt.

Mest mulig pcib/pho /nano neste 2 år. Så er du sett for life. Eg gidder ikke mer enn 2 år til. Men tror det holder.

“”“Vnskelig å skjønne hvorfor et slikt selskap skal være såpass lavt priset, mens selskaper, som fortsatt lever av penger aksjonærene skyter inn i håp om at de en eller annen gang skal få et salgbar produkt, bli prise til flere milliarder! Var det noen som snakket om risiko?”""

Regner med du snakker om blandt annet NANO her Londonmannen. Det som er forskjellen er at NANO har Marco Renoldi.
Marco har allerede jobbet i flere år med det som PHO sliter med nå. Han har kalt det produkt X , og den dagen Betalutin blir godkjent ligger det meste til rette for umiddelbar suksess og gode inntekter.
Jeg har tro på Photocure, men de har ikke vært proaktive i sin jobb når det gjelder salgsapparatet.

1 Like

Slik jeg leser landskapet rundt PHO så er nedgangen ikke forårsaket av problemer med produkt eller organisasjon.

Det hele er forårsaket av psykologi.

Forventningene ble ikke innfridd og da er reaksjonens styrke automatisk gitt bassert på tidligere mønster.

Velkommen til biotek :scream:

Dette har intet med noe krise eller feil i selskapet å gjøre , kun underholdning.
Og godt er det.

Photocure er et selskap med helt elendig historikk i tiden mellom sin første suksess, og i dag.

Et bittelite selskap som de siste årene både har holdt på med kommersialisering av Cysview, utvidelse av indikasjon for cysview, samtidig som de også har prøvd å kjøre videre research på BÅDE Cevira og Visonac, hvorav de to siste da bare har kokt bort i kålen.

En sånn spagat er jo selvsagt nesten umulig når man bare er 30-40 personer i Oslo.

Det er utover i 2019 og 2020 vi vil begynne å se fruktene av de fokuset som har vært i selskapet de siste 2-3 årene.

5 Likes

Men de fleste investorer foretrekker “en fugl i handa, framfor ti på taket”.
Det ser vi tydelig på handelsmønsteret etter hver eneste presentasjon.
Og de “ti på taket” er det bare aksjonærene som snakker om. Ikke ledelsen.

1 Like

Er det derfor andre farmasiselskap prises til flere milliarder mens det selskapet son det facto har fuglen i hånden prises til godt under milliarden? For forskjellen mellom PHO og andre farmasiselskaper er at PHO står med FDA godkjent produkt i USA’s fjerde største kreftmarked, har 100% refusjonsordning og der 99% av pasientene kjenner til produktet og BLCC teknologien anbefales som ny SoC av fagmiljøet, mens de andre fortsatt ikke har produkter godkjent, langt mindre er kommet i gang med kommersialiseringen! Noen som tror at kommersialiseringsprosessen er enklere for andre enn for PHO? Give me a break! Jeg er selv investert i PCIB og har stor tro på at PCIB vil lykkes, men jeg er forberedt på at her blir det snakk om flere år før vi er i komnersialiseringsfasen.

Nei sant og si så tror jeg PHO er meget nær det kommersielle gjennombruddet, til tross for ledelsen sine uttalelelser i går.

1 Like

Er faktisk troende til å tro at insidere nå sitter på innsiden.
Derfor vi ikke har sett kjøp.
Mulig forhandlinger om Cevira.

Men så er jeg også veldig optimist.

1 Like

Du kan skrive til krampa tar deg, Londonmannen. Det er bare markedet som bestemmer prisingen. Og når ledelsen ikke viser samme entusiasme som deg, så gjentar det samme seg gang etter gang. Unntaket var etter Q2 2018, der det ble vist litt optimisme fra USA-ansvarlig Bellete.
Optimismen sørget Dahl for å kvele ved neste kvartalspresentasjon i november og pånytt i går.
At noen snakker om kurser på flere tusen kroner mange år fram i tid (ti på taket) betyr lite for markedet idag. Hvorfor skal man binde kapitalen opp i et selskap som annonserer at de ikke akter å gå i pluss inneværende år? Jeg sitter dessverre i ro, men angrer, i likhet med de fleste at jeg heller ikke denne gangen handlet i forkannt av det som har blitt “same prosedure” i PHO.
Markedet er kortsiktig og PHO er fryktelig langsiktig.

4 Likes