Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Jeg såg denne figuren om de 99%, etter å ha hørt radium i går.

La raskt merke til at det IKKE står at 99% av pasienter kjenner til og ønsker BLC, som de uttalte seg om på podcasten; men at 99% velger sykehus som tilbyr BLC.

Dette høres ut som dag og natt for meg; altså at det du sier her blir veldig feil. Noen som kan huske hvordan denne figuren ble forklart på kvartalspresentasjonen?

2 Likes

Det står vel at hos pasienter som “har fått diagnostisert blære kreft”, så søker/overfører 99% av disse seg til institusjoner/sykehus som tilbyr BLCC. Uansett tolking av denne sliden, så må jeg si at 99% virker ekstremt høyt… Dersom dette stemmer forstår jeg godt at det er kritisk at de nå satser 100% på å få satt i drift så mange scope som mulig.

1 Like

Ja men må bare peke ut hvor mye rom det er mellom

“99% av pasienter ønsker BLC”
og
“99% av pasienter ønskes å behandles på de beste sykehusene hvor det tilfeldigvis er kjøpt inn utstyr for BLC”

1 Like

Ekstremt mye rom her, og vi vet at det er fryktelig langt opp til at 99% blir behandlet med BLCC. Dette er vel også kun en undersøkelse gjort gjennom BCAN. Vet ikke hvor mange som har deltatt i denne. Det den kan fortelle oss er at de aller fleste som får diagnosen også får kunnskap om BLCC. Det er positivt. For resten av befolkningen i US er vel kjennskapen til BLCC mellom 0 og 1%.

Du kan bare slappe av. Jeg har ingen tro på at våre skriblerier på denne typen diskusjonsforum kan påvirke kursen verken opp eller ned. mine intensjoner er ikke å påvirke kursutviklingen. Det er det helt andre og langt sterkere krefter som tar seg av. Jeg skriver fordi jeg synes det er interessant å utveksle synspunkter på selskapet. At jeg er positiv til PHO og har tro på at de lykkes har jeg aldri lagt sjul på. Det var derfor jeg i sin tid kjøpte meg inn i selskapet.

Greit med litt edruelige kursmål, Norne sine regnestykker, kanskje fordi de stemmer bra med mine egne. Salg på 26 mill USD i 2020 og EPS på mellom 6 og 7 kroner. For et selskap hvor det forventes videre vekst de neste årene bør dette gi en prising godt over dagens nivå. Det er nok for meg i første omgang

3 Likes

Dersom det er pluss på bunnlinjen som er styrende for dine investeringer, så antar jeg at du ikke er inne i eller har vurdert andre norske farmasiselskaper heller. Det er synd, for jeg tror det er mye å hemte i flere norske farmasiselskaper selv om ingen av de kan vise pluss på bunnlinjen før om flere år frem i tid. PHO er vel det selskapet innen norsk farmasi som ligger nærmest å få pluss på bunnlinjen.

1 Like

Vet ikke helt Londonmannen.

Når man ser kursreaksjon er det tydelig mange småskremte aksjonærer som har kjøpt på et tidspunkt. Mange på anbefalinger på forum etc.


Asiatrigger må vel også snart nevnes.

1 Like

Saken er vel den at det er et begrenset antall markedsaktører som er investert i norske farmasiselskaper. Disse flytter kapitalen dit de mener det er raske penger å hente. I forkant av Q4 var det PHO som nøt godt av økende intersse. Når da ledelsen forstås dit hen at de skuffer, så flyttes pengene bort fra PHO og over i neste selskap i køen. Det være seg PCIB eller NANO. Slik går no dagan.

Der er jeg enig med deg LM, og skriveriene til enkelte på de forskjellige trådene her bærer preg av ønsker om at “denne aksjen” ikke skal løpe fra dem før “deres aksje” har gått til himmels. Jeg liker best å være posisjonert i flere selskaper, det er uansett vanskelig å treffe timingen riktig i alle selskaper.

3 Likes

Holder phovidere å

Er det snakk om Asia? Ser ikkje noe om Asia i den linken du la med

Nøt godt . Phø. De 40k eg kjøpte før q har medført 400.000 i ekstra tap.

Jo, dessverre er det bare farmaselskaper jeg sitter i. Og har sittet i flere år. Og jeg merker at håret gråner og faller av, det burde snart være på tide å høste. Men alltid er belønningen bak neste blåne.

2 Likes

Men hvorfor stiller du da spørsmål med å binde opp kapital i selskaper som ikke får pluss på bunnlinjen i år? Ut fra hva du nå sier så har ikke ett av de selskapene du er investert muligheter for noen blå bunnlinje i 2019.

Les mitt innlegg litt lenger opp LM. Jeg tipper ikke dette gjelder Quad spesielt men mange andre også…

1 Like

Vekst er viktigere enn overskudd, gitt at veksten resulterer i et høyere fremtidig overskudd.

Tenk på Amazon, ett av verdens største selskap og de fokuserte sterkt på vekst under oppbyggingen av selskapet.

main-qimg-973a4b4b8a487715bb1951bbec2fa337

3 Likes

Er det bare meg eller føles fallet annerledes denne gangen?

1 Like

Nei , føles like jævligt og like dyrtz

1 Like

her er svaret;)