Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Klinikk nummer 128 og 129 er lagt til på Cysview

15 Likes

Det var jo en hyggelig start på helga :slight_smile:
LSU Health Network | Metairie Multi-Specialty Clinic-Urology
Scripps Green Hosptial

6 Likes
6 Likes

Jævlig fett med nye klinikker. Skål til alle aksjonærer :chart_with_upwards_trend::beer:

1 Like

Flott video!

1 Like

De reklamerer bra for seg🙃
https://www.google.com/amp/s/www.localsyr.com/news/local-news/upstate-university-hospital-introduces-new-technology-to-fight-bladder-cancer/amp/

1 Like

Oppdatert Topp 20 som øker med ca. 7k totalt.

Altså små bevegelser fortsatt.

https://photocure.com/investor/largest-shareholders/

2 Likes

Små bevegelser ja, men uansett positivt at de øker i PHO :slight_smile:

1 Like

Vi er ikke i en ny turbulent periode der handelskrigen mellom USA og Kina raser med ny styrke. Samtidig vet vi at blærekreft ikke er påvirket av renter, oljepris eller handelskrig. Men aksjekursen vil nok være preget av psykologien i amrkedet.
Følgelig må vi kunne forvente en noe mer humpete kursutvikling enn normalt. Samtidig vil ikke det fundamentale i aksjen bli påvirket.
Derfor bør man holde fokus på det fundamentale og ikke bry seg så mye om kursutviklingen i det korte bildet. BLC teknologien brer om seg i USA med uforminsket styrke og hvert scope er avhengig av cysview for å kunne levere de resultater de er forutsatt å gjøre.
Ha en god dag og en fin, fin uke.

2 Likes

Synes PHO ser veldig bra ut for tiden, Tror vi går en veldig bra høst og vinter i møte, det er mitt stalltips.

10 Likes

I den grad noe i farmasi sektoren er trygt, vil jeg hvertfall påstå at PHO er et selskap med pt begrenset risiko.
Jeg ser egentlig ekstrem liten risiko nå, men det er nå bare min høyst personlige oppfattelse av tingenes tilstand.

2 Likes

Har DS&co sagt noe om å lansere Cysview i Asia/Kina?

1 Like

Såvidt jeg kjenner til har de vært ganske vage i sine uttalelser om Asia når det gjelder Cysview, men jeg mener at det ble nevnt av Dahl på direkte spørsmål på q3 2018 at dem såg på eller var åpne for mulige partnere i området.
Asieris er vel nærliggende å tenke etter Cevira avtalen, men neimen ikke sikker på dette.
Mulig DS overrasker markedet og aksjonærene snart med noe angående dette, men det blir ren spekulasjon.
USA er defintivt pri 1.
Mulig andre har fanget opp noe mer enn undertegnede.

2 Likes

Vil ikke etterspørselen etter behandling med BLC i US overstige tilbudet (snart)?
Hvor stor er differansen mellom 100% behandling med BLC og dagens tall?
Etterhvert som tiden går og pasientene blir mere og mere oppmerksom på BLC som kan vise til clinical trial fase 3 resultater for sine påstander så kan en ikke se bort fra at etterspørselen overgår tilbudet og hva innebærer dette?

2 Likes

Basert på Q2 var det et års salg på ca 100 mill. 100% med BLC så kan du øke med 14900 mill. Dette hvis ikke First diagnosis regnes. Tar du med det kan du legge til 15000 mill til. Ingen aksje trenger mer potensiale enn Photocure for å være sexy. Dette er vel å merke bare USA.

1 Like

I USA utføres det ca 1,7 millioner blærekreft cystoskopier per år. Ca 350000 i TURBT og ca 1350000 i surveillance. Multipliserer du det med 1000 usd per kit Cysview så blir det mange penger. Det største markedet, surveillance, er vi i startfasen på nå. Dersom Cysview ikke benyttes i surveillance vil 25 % av pasientene bli sendt hjem med uoppdaget og ubehandlet blærekreft.

3 Likes

Når Schneider og Dahl kommenterte Asia under Q1-fremleggelsen synes jeg de svarte så kort og overflødig at jeg tenkte at «dette er bullshit», det finnes vel knapt noen strategi eller mål eller mening her.

Så jeg må si at Cevira virkelig kom HELT ut av det blå for min del.

Og Cevira avtalen som da var under bearbeiding var kanskje årsaken til at de ønsket å snakke minst mulig om Asia, vanskelig å si, men hvertfall en mulig forklaring.
Disse karene vet nok mer om markedet og potensialet enn det de sier eller føler de kan si.
Men helt enig i at de har uttalt seg lite ift Asia inntil Cevira avtalen smalt i bordet. Og den bekrefter i høyeste grad at de er kjent med og vet at Asia finnes.

3 Likes

Når tror dere vi får melding om at første pasient er behandlet i fase 3 studien?

1 Like

Alltid mye regulatorisk som skal på plass før man starter opp, sikkert også i Kina. Uten å ha regnet på det, og på magefølelse vil jeg gjette tidligst 1q20 og senest 2q20.

2 Likes