Herbjørn Hansson avviser at långiverne har erklært mislighold og tiltrådt pant i aksjene.
– Nei, dette er helt udramatisk og en privat disposisjon som vi har valgt å gjøre. Vi beholder aksjene, men de vil ikke lenger ligge i High Seas, sier han.
Herbjørn Hansson avviser at långiverne har erklært mislighold og tiltrådt pant i aksjene.
– Nei, dette er helt udramatisk og en privat disposisjon som vi har valgt å gjøre. Vi beholder aksjene, men de vil ikke lenger ligge i High Seas, sier han.
Antakelig fikk jeg kloa i en del aksjer som ble solgte i ren High Seas konkursdesperasjon.
(fikk litt panikk selv når jeg så det på forumet her)
Det er vel en del som husker forrige gang High seas følte for å lette seg
Som langsiktig skjønner jeg ikke hvorfor PHO skal kjøpe sine egne aksjer for å drive kurspleie. Når resultatene kommer (med påfølgende utbytter) vil de gjenspeiles i kursen. Tilbakekjøp ser jeg på som en kortsiktig gevinst til fordel tradere. Regner med at PHO blir en solid utbytte maskin innen kort tid.
Jo takk jeg husker det, var vel nesten 40% ned tror jeg (og jeg syntes jeg hadde en ford… god inngang, lenge siden, men tror snittet var på 31 eller 32kr. Falt vel nesten ned til 21-22kr fritt etter hukommelsen)
Dette er nok det beste som kan skje på lang sikt spør du meg.
Vi må ha inn helt andre eiere enn de girede folka der.
De selger ikke aksjene, de overføres til andre selskaper. Største problemet i pho virker å være girede Ola og Kari’er
For oss som er langsiktige aksjonærer er det bedre med tilbakekjøp enn utbytte.
HS uttaler at investeringen i PHO er deres beste investering noensinne. Dette sammen med Alexander H. sin uttalelse om at de selgere ikke ved starten av noe stort tyder ikke akkurat på at Hansson vil selge i PHO.
Dette er storm i et vannglass!
Bøhn sitt selskap ble jo også oppløst tidligere i år.
Selvfølgelig ikkje gode nyheter.
No blir det usikker hva Hansson finner på. Klar dei løser opp på grunn av økonomiske utfordringer.
Les DN
Jeg ble litt skeptisk selv. De blir vel nødt til få kreditorer med på dette, uten at noen andre enn de selv kjenner detaljene.
Blir det kraftig nedsalg så ryker sparepengene til kånå
Aksje marknaden liker ikkje usikkerhet uansett hva løsningen blir til slutt.
Hvor mye peng har Hansson i bakhand?
Eit større fond kan komme på bane og kjøpe heile beholdningen til Hansson. Det hadde vært den beste løsning.
Allerede ved årsskiftet var gjelden i High Seas større enn verdien av aksjeporteføljen. Med en portefølje som siden nyttår har falt med åtte millioner kroner, er egenkapitalen etter all sannsynlighet spist opp, og Hanssons kan være bedt om å stille økt sikkerhet til kreditorene i High Seas.
Kan ikke være positivt. Håper det løser seg. Hvis ikke tar jeg imot aksjer lenger nede og blir PHO aksjonær!
Ja, jeg føler også at det beste hadde vært om det kom nye eiere på banen. Og kanskje mer enn én.
Hansson, photocureaksjens evige forbannelse. Hadde gjort seg med noen likvide eiere, hver gang kursen etablerer seg på et greit nivå så kommer det nyheter fra den fronten og torpederer kursen.
– Selskapet har store reserver, sier Herbjørn Hansson.
Og du stoler på han fordi?