Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Om det er noe dere ønsker at Schneider skal ta opp på Q3, så er det jo bare å sende mail til selskapet i forkant.
Det er også mulig å sende inn spørsmål under webcasten.

1 Like
2 Likes

Atter tak for diverse link

Lidt tanker (også skrevet på FB)

Hvad sker der med kursen torsdag…?
Bare man vidste dette, her et par betragtninger, hvor der er et par issue jeg selv er usikker omkring…

Meget er formodentligt allerede indregnet i nuværende kurs og der derfor er en vis risiko for at den falder lidt, i fald der ikke kommer positive overraskelser (Og lidt mere, hvis der er negative overraskelser)

Her tænker jeg, hvis kursen stadig er omkring 60, på onsdag…

Uden positiv nyt - kurs 57-58
Med negativ nyt - kurs 53-54

Et er jeg usikker på omkring cost, normalt afskriver man resten af ikke endnu afskrevet cost, når et forsøg afsluttes endelig, så den cost som hidtil stadig afskrives omkring Cevira og Visonac skal så evt afskrives helt i dette kvartal, kan ik på stående fod huske beløbet, dog mener jeg at huske at det efterhånden var nedskrevet meget…

Er ik helt sikker på ovenstående, og det kan selvsagt være, at Cevira og Visonac, ikke endnu betragtes helt som endelig, så costen evt deles med Q4 også.

Men en evt cost der, + plus lidt ekstra cost vedr Bellete aftræden, kan måske give lidt negative signaler, med tanke på “atter” stigende cost, uagtet at disse så evt jo kun er engangs cost.

Skulle det positive - omsætning på tæt ved 30 mill i USA, og 0 eller lille plus på bundlinien ske (uden Cevira betaling) - tror jeg på en lille stigning - kurs 63-64

Nogle tanker.?

1 Like

Jeg vil snu det hele på hodet:
Hvorfor er ikke minst 2-3 mrd riktig pris for selskapet allerede før q3?

3 Likes

Helt enig, med det selskapet har levert frem til nå så burde kurs vært mye høyere. Selv 2-3 mrd er billig. Cevira avtalen? BLCC og forventninger fremover, SOC, terapeutisk effekt, Grade A mulighet i 2021? Det er mye her som dagens mcap på 1,3 mrd ikke tar særlig hensyn til. Et bud på 5 mrd kr for hele selskapet kunne potensielt gått gjennom, en kurs på rundt kr 225,-. Alle aksjonærer hadde tjent mye, men trolig ville en del sittet igjen med en følelse av at her mistet vi det som kunne gjort mange økonomisk uavhengig. Husk at aksepteres et bud så er selskapet borte for alltid.

1 Like

I en verden der det var hype rundt biotech og norsk biotech spesielt kunne en kanskje håpt på det.

I dagens marked skal en være glad for det en får.

Og så en liten brannfakkel:

Tallene for Q2 var ikke supersterke, så folk bør ikke glemme at det faktisk finnes en nedside her. Faktisk kan kursen rase helt ned til 50 uten at den langsiktige opptrenden blir ødelagt. Så denslags volatilitet må man være klar for.

2 Likes

Jeg mener markedet i stor grad ikke har fanget opp hva pho faktisk er i ferd med å få til i USA.
En dag endrer dette seg, og da går kursen brutalt.

Jeg er enig i at q2 isolert sett ikke var veldig bra, men etter å ha gått litt dypere inn i f. Eks trend for markedsandspenetrasjon i USA og endel mønster med yoy vekst, så endret jeg oppfatning om q2. Det leverte egentlig godt.

Dette toget går på skinner

6 Likes

Husk, du sitter akkurat i bruddstykket nå, hvem vet hvordan dette utvikler seg videre. Det er trolig rett før Pho virkelig blir lagt merke til flere steder. Hele Q3 presentasjonen er jo nesten lagt opp som en fest med intervju av DS hos Radforsk senere på dagen: https://twitter.com/radforsk/status/1188723343538774016?s=20&fbclid=IwAR0yJ8lt7RcrTClMKewphPXWfK04qHl2V4Ou-CEzahhFpSp3lpiaB1g1kYY

På meg er det vanskelig å tro at det kommer dårlige nyheter 07.11. DS med ‘very, very strong pipeline’ og forsiktige Dahl med ‘I believe we are on track’ fra Q2 19. Vel, man må jo gjøre seg opp egne meninger her. Jeg mener mitt om Photocure :slight_smile:

2 Likes

Hvis du sjekker i porteføljetråden så er PHO min største posisjon med god margin. :slight_smile:

Men det er også sånn at også sjefen i Targovax dukker opp på Radium 100, og det betyr vel strengt tatt at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom å være med der og at alt er rosenrødt?

Jeg har blitt sårt skuffet av biotech og hvordan markedet på OSE fungerer så mange ganger at jeg ikke tar noe for gitt lenger. Guidingen til Schneider og Dahl er som du sier ganske så bullish, og kursen er nå nesten oppe med peaken i fjor, så enhver form for skuffelse nå kan gi ganske stygge utslag.

Krysser fingrene!

Slik ser jeg for meg utviklingen fremover. Mitt baseline scenario er at vi fortsetter støtt oppover hovedsaklig innenfor den etablerte opptrenden, men med en del overshoots og undershoots.

Bullscenario for nærmeste periode er at vi får et hyperally som sprenger gjennom 64 og fint kan ta oss opp til 70-80, og gjerne enda litt høyere og.
Marketcap ved kurs 87 som jeg har tegnet en pil opp til her er “ikke mer enn” knappe 1,9 milliarder.

Ved Q3 har vi også typisk fått store fall, med en ganske stor undershoot, så at det er en nedside ned til 46 anser jeg som fullstendig mulig. Tenk på hvor utrolig lite penger en shortaktør trenger å slenge oppå en opptur for å knekke den ned?

6 Likes

Vi har sett hva en shortaktør kan gjøre. Vi vet at kurs kan påvirkes begge veier fordi omsetning varierer mye. Spør deg om i hvilket selskap du ville vært mest investert i, PHO eller TRVX? Hvilket selskap er du mest komfortabel i? For meg er det enkelt, et biotek/farmasi selskap som ikke er kommet gjennom nåløyet som PHO har gjort hadde jeg aldri rørt…dette har med risikovurdering å gjøre. De fleste biotek selskap kommer ikke videre, dette er ren statistikk for min del. Pho er kommet videre, det er en grunn til at jeg jubler over dette selskapet. Hoved hinderet er passert, nå dreier det seg om å tjene mest mulig…og det handler om tid. Kan du forsvare investeringer i TRVX, vel så bør alle kunne forsvare investeringer i PHO.

1 Like

For meg er uttalelsen fra den alltid så sindige CFO Dahl, fra Q2-19, en av de sterkeste indikatorer på hva vi har i vente i tiden fremover.

«Yes, I believe we are on track»,

2 Likes

Jeg tror det smarteste er å drite i aksjekursen og heller se på veksttakten YoY og potensialet for videre vekst. Aksjekursen kommer når den kommer. Hvor finner man et selskap med sterkere vekst ?

Jeg hadde dialog med Jonas Einarsson igår ettermiddag og for de som måtte ønske setter dem pris på innsendelse av spørsmål i forkant av Radium sin podcast nr. 100 med CEO DS.

Dersom noen av dere brenner inne med noe dere lurer på kan dere sende inn spørsmål i forkant til:

eka@radforsk.no

6 Likes

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11729079.ece

Jaja , noen betaler dyrt for å komme inn på kina markedet mens andre får utlisensiert og godt betalt.

Dagens situasjon er kanskje et fantastisk utgangspotensiale for å kjøpe biotek ( for de som har kapital) :slight_smile:

2 Likes

Fest i NANO i dag. Virker som de fleste pharma gutta er der. De fleste er vel blitt sittende fast på langt høyere kurser, så de kommer nok ikke over til Photocure. Det gjør underverker når ett meglerhus som DNB, med pondus i norsk investeringsmiljø, proklamerer kursmål på 72 kroner fra lav tjue tall. Skulle ønske DNB kunne regne litt på Photocure…

1 Like

Programmet for podcasten:
Podkast 100 - live fra Kulturhuset torsdag 7. november.

Program er nå klart:

15:00 - 15:15: Mingling med god mat og drikke
15:15 - 15:45: Daniel Schneider, CEO Photocure:
> "Kan det norske selskapet bli monopolist globalt på diagnostikk og behandling av blærekreft?"
15:45 - 16:15: Torbjørn Furuseth, CFO Targovax:
“Er kombinasjonen av onkolytisk virus og sjekkpunkthemmer det som skal til for å få fart på effekten av immunterapi?”
16:15 - 16:45: Kari Grønås, lungekreftpasient og tidligere del av toppledelsen i Algeta, og Kjetil Taskén, leder for Institutt for Kreftforskning ved Oslo universitetssykehus:
“Kreftbehandling i dag og i framtiden - hva kan vi forvente oss?”

16:45 - 18:00 - Mer mat & mingling og godt drikke

Håper du kommer!

3 Likes

Meglerne melker emisjonskua, folk vil bli lurt.

1 Like

DNB har hatt skyhøyt kursmål på Nano og flere av de andre farma selskapene i åresvis.
BergenBio = DNB kursmål 44. Kurs idag 16,50.
Targovax= DNB kursmål 7. Kurs idag 4,70.
Nano= DNB kursmål 72. Kurs idag 24.

De dekker nesten utelukkende emisjons selskaper innen farmasi. Verden vil bedras!

Et av de få selskapene innen farma på OSE som har et av klodens beste produkt i salg gidder dem ikke løfte øynene for, hjelper sikkert heller ikke at selskapet er gjeldfritt og 100-140 mill på bok.

Jeg er kunde i DNB og har vært etter dem flere ganger om å ta opp dekning, men det er i bunn og grunn pill råttent.

Apropos NANO, føler jeg meg trygg på at dem hadde et meget høyt kursmål før dette på Nok 72 kom. Og det kom de vel med i forrige uke uten at markedet reagerte på det. Er nok noe annet som driver aksjekursen der idag, den har jo falt ekstremt den siste tiden så en korreksjon var nok å vente uavhengig av meglerhus.

2 Likes

Dingding

1 Like

Monopolist, faktisk!
Dette tar det jo enda et nivå opp fra SoC, standard of care, altså markedsleder.
Fra «størst markedsandel» til «monopolist».

Og ikke bare på diagnostisering, men OGSÅ behandling!!!
Store vyer og ambisjoner her.
Klarer man å oppnå kun en brøkdel av dette, så blir PHO et virkelig gullkantet papir! :crossed_fingers:

2 Likes