Veldig pent. Grei omsetning også
Megaskuff at den forlot 60-tallet med en så fin melding. Mye dusteri på børsen.
Er jo helt fantastisk egentlig.
- Ny rekord på antall skop utplassert i et kvartal
- Sjekk flexiskop * 4 modellen
Disclaimer: Teoretisk øvelse! I siste chart her er flexiskopene vektet 4 ganger et rigid skop ettersom marketdet for surveillance (typisk flexiskop?) er 4 ganger så stort som TURBT (typisk rigide skop). Spe gjerne på med en kildereferanse for nye lesere dere som har det for hånden.
============
Antall sites på cysview.com. Denne grafen viser når sitene er lagt til ELLER når de er sist modifisert. Jeg har ikke oversikt over når siter har blitt modifisert men jeg har observert noen få tilfeller av det. Grafen er dermed litt mer “hockey-stick”-formet enn om den kun viste første gang sitene ble lagt til.
============
Kart over US sites:
Sett i det perspektivet er jo dagens melding usedvanlig oppløftende.
Markedet for flexiscop er 4 ganger så stort, men hvorfor skal bruksraten være 4x ?
Jeg kan ikke skjønne at bruksrate skal være noe høyere enn for rigide.
Fordi prosedyrene rundt surveillance med flexiscope er mye mindre omfattende enn ved en turbt. Man kan behandle små lesjoner poliklinisk.
4x forskjell ?
Yes. Yes, those are operative. Those are all in operation now, and they are starting to see patients. So I think Dr. Lotan was one of the first. And I think you’ve seen his name pop up in some of the press releases. He’s down in Texas. He’s up to over 100 Flex scope cases. I know – see that Dr. Daneshmand out in California, also over 100 Flex cases. What they’ve seen, I think I might have said this at the last presentation but it’s probably worth reiterating because it goes back to the expert guidelines, is while the guidelines will say, do a Flex scope at the first surveillance and then you may or may not want to do a future one for perhaps like low risk or moderate risk, what we actually are seeing is patients coming back and demanding Blue Light Cystoscopy. And Dr. Lotan has been very clear that, that is driving a lot of the usage, that the patients are seeing the value and are much more confident.
And why not, right? You got bladder cancer. You know the name of the game is surveillance and full complete treatment. Would you want to go back in on your surveillance to see if you have cancer with white light? Or would you like to take blue light? To me, it’s a very simple answer and it’s, “I want blue light.” And that’s what the patients are demanding. So that – his scopes were placed mid-last fall, about November time frame – October, November, and he started to really see – and I said it’s over 100. I don’t know what the exact number is now. That was as of EAU, which was back in March. So I suspect it’s significantly more than that today. So hopefully, that answers it.
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-210954201.html
Tar vi utgangpunkt i at skopet/skopene til dr.lotan ble brukt fra 5 nov til 15 mars(og trekker fra 1 uke for romjulen) så gir det en bruksfrekvens på 5,5 gang per uke(100/18) eller litt over 1 proserdyre per dag.
Noe som er langt over den gjennomsnittlige bruksfrekvensen.
Ja enig, jeg modifiserer innlegget mitt så får vi heller grave og diskutere videre
Det viktigste er jo hvor mange doser Cysview som selges. Med surveilance ble markedet mye større. Jeg kan ikke med beste vilje se hvordan vi skal unngå suksess.
kan det være liggedøgn med rigid med full narkose, mens fleks trengs det kun lokalbedøvelse med gel?
Dette har vært diskutert før. Da kom man vel frem til at prosedyren med bruk av flexiscop kunne gjøres på 45 minutter per pasient. Typisk 4 før lunsj, 4 etter lunsj. Altså 8 pasienter om dagen. Det trengs ikke full narkose slik som ved bruk av rigid skop.
Ved bruk av rigid skop ble det diskutert at urologen kunne utføre kanskje to prosedyrer per dag. En før lunsj og en etter lunsj om du vil.
Slik er faktisk bruksraten for flexiscop 4 ganger så stort som for rigid scope. I tillegg til at markedet er 4 ganger så stort.
Scop i vei!
Det gjelder kun menn. Kvinner tåler rigid scope utmerket i lokalanestesi på grunn av anatomien:
Men en mann bør insistere på flexible.
Hyggelig børsdag forresten, min første dag på topp 50 listen.
Hvor mange aksjer må man ha for å komme på den lista då?
Menn er jo også de med høyeste forekomster med denne sykdommen.
usikker på om denne er delt før: https://ravallirepublic.com/news/local/article_eabe9bdd-d722-5ecf-970d-8ccaf48c156f.html . spennende lesning fra en urologs perspektiv. må åpnes fra vpn utenfor europa