Seriously, if you had bladder cancer why would you not go for BLC? Even if i had to pay for it…it just makes sense. Why would you risk it?
Flere og flere pasienter vil nok kreve BLC. Sykehuskjeden Kaiser i USA har tydeligvis merket hva som skjer når de ikke kan tilby BLC. Flere og flere sykehus vil få samme opplevelsen.
Det er ingen tilfeldighet at det kommer slike «drypp» med informasjon som stadig bekrefter BLC/Cysview sin fortreffelighet.
Dette er del av en bevisst strategi fra Dan Schneider og PhotoCure, og det vil komme flere slike nyheter fra pågående studier i «bolker» de neste 6-12 månedene, og spesielt fremover med dokumentasjon på mulig TERAPEUTISK EFFEKT.
Dette kan godt stemme, men det veit du ikkje. Eg syns vi skal glede oss over det vi veit, utan å spå framtida. Den er notorisk vanskeleg å spå.
Vanskelig å forstå at folk velger å selge når fundamentet er flere gode nyheter for blc/cysview, gode trender vedr markedspenetrasjon/scope i USA og veldig lavt priset selskap.
@Fennikel,
jeg mente det ikke slik at jeg har kjennskap til hva som er PhotoCures’ strategi, men Dan Schneider varslet på Q3 (eller var det Radium-podcasten?) at vi kunne vente oss flere publiseringer av forskningsresultater fra klinisk bruk av Cysview fremover, og spesielt med tanke på å vise/antyde terapeutisk effekt.
Ikke godt nok for photocures aksjonærer tydeligvis
Alle disse bekreftelsene gjør salgsjobben til en lek.
Om det ikke gjør salgsjobben til en lek, så vil det ganske sikkert bidra til at pasienter og pasientorganisasjoner blir mer bevisst på forskjellen med å bli behandlet med BLC teknologien og WLC eller NBI. Derved vil kravet om å bli behandlet med BLC bli sterkere og sterkere. Noe som helt klart vil bidra til å gjøre salgsjobben lettere.
Det er derfor all grunn til å tro at veksten i såvel antall utplasserte scope PR kvartal og veksten i forbruk av Hexvix/Cysview vil fortsette å vokse i allerede etablerte markeder, samt at nye markeder vil åpne seg. Noe som kan skje raskere enn vi tror.
Vi bør kunne håpe på en posisjonering uten sidestykke framover mot Q4 resultatene.
Er det bare meg som synes det er merkelig stille dette kvartalet mh.t. registrering av solgte skop?
Gi meg 10 min så skal du få en oppstilling ift foregående utvikling kvartalsvis
Nå er det vanskeligere enn noengang å forutse antall utplasserte skop, det ble ettertrykkelig bevist i q3 med 23 utplasserte mens antall oppføringer var 14 stk. Hovedårsakebn er at flexi utplasseringer viser et taktskifte.
I tillegg viser historikken at oppføringene ofte kommer i bolker.
Jeg har flere ganger tidligere vært urolig fordi det har vært lite oppføringer over lengre tid, så smeller det plutselig inn 3-8 på enkel kveld. Så jeg tar det foreløpig med fatning.
Q4 2019 5 stk hittil
Q3 Mnd1 3 stk
Mnd 2 4 stk
Mnd 3 7 stk
Q2 Mnd 1 2 stk
Mnd 2 8 stk
Mnd 3 4 stk
Q1 Mnd 1 4 stk
Mnd 2 7 stk
Mnd 2 stk
Q4 2018
Mnd 1 1 stk
Mnd 2 2 stk
Mnd 3 12 stk(en kveld i desember kom det 8 oppføringer, 6 av dem var VA klinikker)
Q3 2018
Mnd 1 5 stk
Mnd 2 3 stk
Mnd 3 0 stk
Men jeg kan ikke gi noen garantier selvsagt, mer et forsøk på å vise at bildet endres veldig fort.
Etter to henvendelser klarte dem en liten epistel, men bedre enn ingenting.
Hvordan er sammenhengen mellom PHO (Cysview) og scope-leverandøren karl storz?
I US så er BLC kun tillatt med karl storz sitt utstyr.
Hvorfor det?
Synes det blir litt pussig fokus her.
Leverandøren av scope ser ut for å få mere fokus og reklame enn photocures BLC-teknologi.
Hvor mye karl storz tjener på dette mon tro ???
Sammenligner vi med PCIB som bruker laser så er laseren helt uten interresse på diskusjonsforumene.
En går vel ut fra at der er visse krav som stilles og at fabrikant er valgfritt så lenge de produserer iht en gitt standard.
Og hvem selger karl storz sitt utstyr , PHO sin salgsorganisasjon?
Mange spørsmål rundt dette?
Klart at utstyret må vise korrekt situasjon slik at kirurgen og kontroller får korrekt angivelse , men er det bare karl storz sitt utstyr som er i stand til å utføre dette ? , neppe.
Dersom prisen for å kjøpe inn utstyr i US hovedskelig består av utstyret til karl storz så er der jo muligheter for at dette går på bekostning av intektene PHO får av cysview?
Håper DS snart løsriver leverandør-eneveldet fra US markedet.
Det vil sansynlig alle tjene på , untatt KS.
De kunne jo begynt i europa der en ikke har denne bindingen , eller leverer de til andre utstyrsleverandører her allerede?
Eller de kunne produsert sitt eget utstyr og levert totalpakkene selv.
…
https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=photocure&cntry=&state=&city=&dist=
Ligger der oppstart i clinical trial-systemet for oppstart/pågående studie for å bevise terapautisk virkning av bruk av BLC?
Tror fremtiden for PHO er å få bevist terapautisk behaandling vba BLC-teknologien og derav et “nytt produkt” hvor patenttiden nullstilles og prisingen på produktet blir en helt annen.
Dagens melding burde også være verdt noe for selskapet.
Det er slik FDA vil ha det. Det er kombinasjonen Cyscview/KS som er godkjent, en drug-device kombinasjon. Det virker litt rart fra vårt perspektiv at de er så rigide på denne koblingen, men det kan jo være at en slik streng drug-device kobling gir mening i andre sammenhenger. Man er jo ihvertfall sikker på at kombinasjonen virker som den skal.
Det vil ikke sjokkere meg hvis andre scope-leverandører på sikt kan bli godkjent i USA, men jeg er ikke sikker på hva som kreves for dette. Hvis en ny leverandør må kjøre et fase3-forsøk så sitter det nok langt inne.
Det har vært en del poster her inne om Imagin medical som utvikler et nytt scope(eller tilbehør til eksisterende scope) som kan vise hvitt og blått lys samtidig, de må vel ha en strategi med tanke på godkjenning.
Det er vel to forskjellige ting som ikke påvirker hverandre. Fakturering av Cysview blir jo ikke påvirket av hvilket scope sykehuset kjøpte for x år siden.
Det er kun i USA hvor Cysview er bundet til scope fra Karl Storz som en drug-device kombinasjon.
I Europa brukes Cysview sammen med scope fra Olympus, Wolf m.fl.
Toucher over 60, pent