Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det er mitt største ankepunkt mot de svært forsiktige analysene fra Edison.
For det første er det ulogisk at veksten skal være størst de nærmeste årene, i alle fall i kroner og øre, men kanskje i prosent også, når surveilace/flexiscop pt utgjør en liten del v totalsalget. Det er tross alt det største markedet.
Det er jo noe som heter underliggende vekst.
For det andre vet jeg at diagnostika er kan øke salg i mange tiår, så min personlig mening om saken er at vi vil se salgsvekst til minst år 2030.

15 Likes

DnB endret i går sine belåningsgrader på en rekke papirer, men valgte å holde den uendret for PhotoCure.

Den blir dermed stående på 50%.

Forhåpentligvis gir dette god forutsigbarhet og stabilitet inn i 2020, for aksjonærer som har sin portefølje tilknyttet DnB. :blush:

2 Likes

Til info:
Jeg har lagt ut noen grafer/betraktninger/beregninger i FB gruppen.

9 Likes

Takk for et imponerende stykke arbeid, @Hayen! :smile:
Det er helt fantastisk med slike bidrag! :ok_hand:

3 Likes

Hvornår forventer folk kursen stiger?

Jevnt og trutt med topper og bunner.

1 Like

Bare jeg som er glad for at jeg fortsatt får hamstret aksjer for under 60?:money_with_wings::ok_hand:

1 Like

Jeg hamstret hele 200 stk i dag. God helg :wink:

4 Likes
5 Likes

Kan noen forklare hvilke konsekvenser dette har for Photocure? De er så vidt jeg kan skjønne nevnt uten navn. Dette er noen som lager en komponent til cystoskopet. Og det ser ut som om de bruker cysview. Men kan de bli godkjent uten å samarbeide med Photocure? De regner med å være på markedet i slutten av 2020.

Jeg tenker at dette må være positivt fordi utstyret er langt billigere og kan brukes med de fleste cystoskop på markedet. Det gir også et bedre bilde. Så lenge de bruker cysview vil dette være en kjempemulighet for Photocure.

3 Likes

Konsekvensen for PhotoCure kan være å virkelig innta posisjonen som Standard of Care, med markedsandeler på 70-80% og en aksjekurs som vil nå nivåer helt hinsides enhver fantasi. :smile:

1 Like

Imagin Medical, med sitt i/blue-system, er vår venn. :blush:

Deres utstyr er kompatibelt med både Karl Storz, Olympus, Wolf, m.fl., og koster en brøkdel av prisen.

«Inngangsbilletten» til Cysview vil ikke lenger være at man er nødt til å investere i et scope fra Karl Storz til en kostnad av $100.000 eller mer.

Dersom Imagin Medical får sitt utstyr godkjent av FDA så vil det omtrent fjerne enhver hindring for at PhotoCure og Cysview skal kunne innta posisjonen som fullstendig dominerende i markedet.

1 Like

Ja

Har kikket litt på selskapet. Det er kun priset til småpenger. Må sannsynligvis ta en utvanning til før eventuell godkjenning.

Kunne kanskje tatt et lite lodd i løpet av 2020.

Keep in mind, Imagin’s i/Blue Imaging System is pairing up with two elements that are already FDA approved: the endoscope, which has been around forever, and fluorescing agents that have been approved since 2010. Imagin is not reinventing the wheel, it’s consolidating the instrumentation with advanced optics…fluorescing agent approved since 2010=cysview👌

1 Like

Det er ikke store firmaet. De har ca 3m$ igjen ved inngangen til 2020 og bruker 6-700 i kvartalet.

Deres strategi er kanskje å bli kjøpt av pho eller andre.
PHO «og vår» strategi synes jeg bør være å la de bruke egne penger å selge seg inn selv, så PHO fortere får større andel av markedet på deres cost.

Så kan PHO vurdere å kjøpe det senere om de fortsatt er tilgjengelige.
I relativ marketcap blir PHO kanskje mindre på det punktet. Men det er jo et valg å kjøpe eller ikke. Og kjøpekraften til PHO er da bare hemmet av utbyttestørrelser.

Benefitten av å ha et totalt separat salgsapparat som også selger «cysviewbruk» tror jeg er mer verdt de neste 5-10 år, for å få opp andel fort.
Enn det å kjøpe disse tidlig for å få deres andel av inntektene ved bruk. Og da måtte selge cysview «alene» som nå.

2 Likes

Det synes som at dette kan bidra til å løse opp den begrensningen som KS har på PHO i det amerikanske markedet. Spennende.

3 Likes

Kanskje derfor KS har styrket sin salgsavdeling :thinking:

1 Like

Flotte nyheter frå PHO i dag! Håper det gjenspeglar seg i kursen utover veka.

4 Likes

Det er atter en bekræftelse på, at BLC burde være et must og ikke “kun” en mulighed, men mon ikke at det er den vej vi bevæger os mod :blush:

3 Likes

Dette randomiserte studiet kommer som bestilt nå som flexiscope er i ferd med å innføres i US.

11 Likes