Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Det var vel sagt at de ville kjøpe ett skop som de fraktet rundt? og øke på etter hvert som kapasiteten var fult utnyttet?

1 Like

Hvor er PhotoCure om 5 år?

5-årsplanen som Dan Schneider nylig la frem for styret, og som de angivelig var «very excited about» oppsummeres i den første sliden vår eminente CEO presenterte på Q3.

1.Accelerate:
Plassere så mange scope som mulig og øke bruksfrekvensen.

2.Expand:
Erobre nye geografiske markeder, fortrinnsvis gjennom partnere/utlisensiering.

3.Acquire:
Her begynner det å bli virkelig spennende!
Når vi kommer hit har PhotoCure rukket å bli et middels stort farma-selskap også i internasjonal målestokk. Man har årlige milliardinntekter fra Cysview og aksjekursen er ugjenkjennelig fra dagens nivå.

Her vil PhotoCure ha begynt å betale ut utbytter, samtidig som egenkapitalen er sterkt voksende.
Disse økonomiske musklene kan brukes til oppkjøp og å KJØPE lisenser på komplementære produkter, slik som f.eks. produktet til Combat Medical.

PhotoCure ønsker å bygge en portefølje av produkter slik at man kan tilby pasientene en totalpakke innen blærekreft (diagnose, behandling, oppfølging, m.m.!)

4.Transform:
Build a global Bladder Cancer Company!

Man tar punkt 3 og gjør det verdensomspennende!

5 Likes

Punkt 3 og 4 der kan nok også like gjerne ende opp med å bety en merger med et annet selskap, eller at photocure blir kjøpt opp.

Men det er 1 og 2 som må ligge til grunn for at det skal bli virkelig interessant, og der føler jeg virkelig Photocure overbeviser!

1 Like

Ja, det er nok stor sannsynlighet for det, selv om ordlyden i ordet «acquire» antyder noe annet.

Kommer det etterhvert en større/stor internasjonal aktør på banen kan det fort ende med med at PhotoCure blir kjøpt opp.

Men hvis budet kommer i 2022, etter at PHO allerede har gått minst ti-gangeren fra dagens kurs, så vil en oppkjøpspris bli betydelig.

3 Likes

Nei, det var ikke det som bøe sagt. Han sa derimot som et eksempel at Kaiser kunne kjøpe etablere et mobilt scope som kunne betjene 4-5 sykehus, ved at det betjente et sykehus mandag, et nytt tirsdag, et tredje onsdag osv inntil antall pasienter ble så stort at hvert av disse sykehusene måtte kjøpe inn egne scope.

Altså da blir behovet en mobil scopeløsning for pakker på 4-5 sykehus/klinikker. Så dersom Kaiser har f.eks 40 sykehus som skal kunne betjenes av denne løsningen så trenger de anslagsvis 10 stk mobile scopeløsninger initielt.

Får PHO Kaiser på kroken, noe som er svært sannsynlig, vil det gi et kraftig signal. Bare å glede seg!!

5 Likes

Ja hvor er PHO om fem år?
Jeg er forhåpentlig vis et annet sted.
Men akkurat nå har jeg entret topp 50.

3 Likes

Av og til er det hyggelig å ta feil, takk for korreksjon! Hørte podcasten på nytt nå, de har allerede 4 stk på testing.

2 Likes

Testing for Kaiser?

Ja, og urologene som testet utstyret på tre pasienter i juni ble meget begeistret. Spesielt siste pasienten de testet bidro til å snu holdningen fullstendig. Når en sykehuskøene som Kaiser opplever å miste pasienter pga mangel på behandlingstilbud til sine pasienter, så går nok alarmen. Kaiser har ikke råd til å få rykte på seg om å være en annenrangs sykehuskjede.

Når fagmiljøet i en slik sykehuskjede blir begeistret for BLC, da vil det normalt ikke ta lang tid før beslutningen om oppgradering/ anskafffelse blir tatt.

Så jeg vil ikke bli overrasket om det er inngått avtale i løpet av 2019. Og når en slik avtale inngås vil jeg tro markedet får beskjed gjennom en egen børsmelding.

6 Likes

Eg satt med samme inntrykk, i alle fall etter radforsk 100. Eg har trua

1 Like

Flytbart scop vil også gi stor bruksfrekvens. Blir uansett vesentlig Cysview auke

2 Likes

Ved neste kvartalsfremmleggelse, Q4-19, vil PhotoCure bokføre 4 millioner USD!
Altså, mer enn 36,5 millioner kroner, etter dagens valutakurs, noe som tilsvarer nærmere 2kr pr. aksje.

Dette er allerede bekreftet, 100%.

Har DU tatt dette innover deg? :thinking::joy:

Markedet har i alle fall ikke gjort det. Ennå. Men det kommer.
Vær smartere enn markedet. Sørg for å være riktig posisjonert, og å være tilstrekkelig på innsiden når oppgangen kommer.

8 Likes
10 Likes

Edison høyner kursmålet sitt, til 71kr. :grinning:
Det vil si drøye 25% opp fra dagens sluttkurs.

1 Like

Hva var kursmålet før?

69kr, så det er ikke allverdens fra det forrige kursmålet.

De er nok noe avventende til den fremtidige utviklingen på kort sikt, MEN de skriver under «Financials» at «we expect the company to be profitable on an annual basis from this point forward».

3 Likes

Jeg ser de forventer at peak sales vil bli 376MNOK (i peak year, 2024). Høres fryktelig lavt ut for min del. Hva tenker dere?

2 Likes

Obs, her er det vel snakk om nåverdi på 71 kr ikke fremtidig kursmål!

1 Like

PHO sier at markedet bare for TOP25 MSA er nesten 7 milliarder pr år. Her forutsettes det altså en peak markedsandel på bare 5,5 %. Det er nok rom for oppgradering av dette omsetningsmålet etterhvert.

1 Like

Takk for link til Edison.
Nesten komisk hvor forsiktig de er i inntektsanslaget for Cysview.

1 Like