Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

For ikke å snakke om at kursen tok seg opp etter flaggmeldingen :grinning:

Edit: rettere sagt den tok seg opp etter at den først falt ned på 63-tallet etter meldingen.

2 Likes

Håper både Fondsfinans og australierne får tømt seg mye disse dagene. Vil bare ha vekk alle som ikke orker å sitte med større poster i selskapet.

1 Like

Ja, og om jeg ikke husker feil var det vel også Fondsfinans som hjalp Marshall Wace?

1 Like

Er det lite volum, er det mangel på kjøpere. Er volumet høyt er det for mange som selger. Vanskelig å gjøre folk fornøyd.

Faktum er at oppgang på høyt volum i de fleste tilfeller er positivt

11 Likes

Hva skjer egentlig om dagen?
Mtp gårsdagens melding… skal noen inn eller noen ut? Pump og dump?

1 Like

En aksje i positiv trend kan vise overkjøpt lenge. Iallefall når man legger 30-70 som standard grense.

Men disse må endres utifra hva slags miljø aksjen operer i. Negativ trend, positiv trend, horisontal konsolidering.

Sjekk ut Andrew Cardwell, aka Dr RSI.

2 Likes

Burde vel ikke komme som en overraskelse at noen kjøper seg inn. Spesielt ikke når man ser volum.
US-konti vil bli mer synlig i tiden som kommer.

1 Like

Aksjen har brutt motstandsnivå på høyt volum = kjøpssignal. Ikke verre enn det.

2 Likes

Det som skjer med handelen i dag er å lure robotene. Poster på 50 aksjer selges og robotene følger med nedover på salgsiden. Men før robotene får " justert" seg igjen kjøpes postene… Profft.

1 Like

Robotene står selvsagt for mye, men langt fra alt.
Neste ukes oppdatering blir veldig spennende.

H.H. kan fint tømme posten sin denne uken hvis de vil. Det kan bety færre ledige aksjer utover i 2020.

1 Like

Vi må tilbake til FØR finanskrisen for å finne PHO på disse nivåene:

9 Likes

Det gikk akkurat en post på 25k.
Dette er ikke robothandel.
Helt tydelig at noen øker sin eksponering mot Photocure nå.

Hold på aksjene!

Edit
Det må ha vært en feil i handelsloggen til Nordnet et øyeblikk

5 Likes

Jeg kjøpte akkurat 15 aksjer :sunglasses:

4 Likes

Mon tro hva de som solgte seg helt eller delvis ut på kr 58-60,- for å igjen satse på at det skulle være mulig å kjøpe seg inn igjen på lavt 50 tall eller kanskje til og med på 40 tallet tenker nå? Det er ikke så gøy å se på denne utviklingen hvis man knapt har aksjer igjen, jeg vet veldig godt hvordan det er fra erfaring med bl.a. Nel.

1 Like

Noen prøver å sitte i PHO-bilen

12 Likes

Verden er full av rikinger som har solgt for tidlig.

4 Likes

Typisk med mye action i aksjen når jeg ikke har anledning til å følge nøye med askjen for tiden…Er det ff som selger seg ned og andre storfisker som plukker?

1 Like

De fleste jeg kjenner eller vet om sitter som regel igjen med to erfaringer:

• Jeg solgte for tidlig
  • Jeg skulle kjøpt mer

Det er selvsagt mange som er blitt rike uansett, men har gått glipp av store gevinster fordi de har solgt for tidlig. Jeg solgte altfor tidlig i Nel, men man må egentlig bare se videre :slight_smile:

2 Likes

Ligger vel i kortene at den skal opp teste 70 nu

3 Likes

Nå er vi oppe og snuser på 70! Hoooly shit😵

3 Likes